A personal branding egyre fontosabb a vezetőknek
Az elmúlt éveket is figyelembe véve egyértelműnek tűnik az a trend, hogy a fejlődést két meghatározó tényező alakítja - a technológia és a személyiség. Napjainkban a személyiség szerepe előtérbe került, sokkal hamarabb döntünk ugyanis valamely személyiség, mint valamilyen termék, szolgáltatás mellett.
Mindenkinek van egy létező személyes márkája
A márkákkal, mint termékek és szolgáltatások megtestesítőivel az élet legkülönbözőbb területein nap, mint nap találkozunk. Az elmúlt évek kutatásai és kiemelkedő személyiségekhez kapcsolódó tapasztalatai az ismert elméleteket "átültette" és alkalmazza emberekre is. Úgy gondoljuk, hogy mindenkinek van egy létező "személyes márkája", amely mint "kagylóban a gyöngy fejlődik". Ez összegződik teljesítményünk, attitűdjeink és tevékenységeink által családi körben, társadalmi kapcsolatainkban vagy munkánk, üzleti tevékenységeink során. A legtöbb embernél ennek kialakulása eseti, véletlenszerű, például a coaching gyakorlat, sorozat éppen arról szólhat, hogy miként befolyásolhatjuk saját márkánk kialakítását, hogyan alakítsuk és formáljuk azt - mondja Tóth Tamás.
A személyes márka garantálja a sikert
A személyes márka, a "personal branding" azért is kiemelkedően fontos, mert széleskörű vizsgálatok azt bizonyítják, hogy napjainkban az emberek sokkal inkább és sokkal előbb döntenek személyiségek és ötletek mellett, mint termékek és szolgáltatások vásárlásáról. Tóth Tamás szerint a trend teljesen egyértelmű. A kiemelkedő személyes márka biztosítja az átütő sikert. A személyes márka az az erős benyomás vagy kialakult kép, amely mások előtt megjelenik, ha éppen ránk gondolnak, vagy rólunk van szó. A personal brand az a mentális kép, amely az egyes emberekhez kötődik bennünk. Az, ami megkülönböztet minket, és amely felismerhető, pozitív kisugárzású egyediséget ad.
Coachinggal építhető a personal brand
A személyes márka határozott kialakítását és fejlesztését coaching segítheti. Azt, ahogyan mások néznek ránk, gondolkodnak rólunk, vagy ami elsőre eszükbe jut, ha meglátnak minket. A coaching során strukturáltan és szisztematikusan építjük a personal brand olyan legfontosabb elemeit, mint: specializáció, leadership, személyiség, megkülönböztethetőség, "láthatóság", kitartás, "good will", egység. A coaching segítségével segítünk végiggondolni, vajon a környezetünkben önmagunk számára legelőnyösebben cselekszünk-e, avagy találhatunk olyan kisebb-nagyobb elemeket "cselekvésünkben, mozgásunkban, gondolkozásunkban", amelyek előrevihetnek. Hívhatjuk ezt egyes jellemzők megváltoztatásának, a körülöttünk zajló események tudatosabb figyelésének, vagy akár személyes márka alakításnak is. Mindegyikünknek van személyes márkája, csak talán nincs tudatosan összerakva.
Életünk során családi, egészségi problémákkal küzdünk, belső harcainkat vívjuk, magánéleti konfliktusainkat próbáljuk rendezni, szakmai fejlődésünkkel és karrierépítésünkkel foglalkozunk, a márkánk építésére nem is gondolunk. A personal brandingre fókuszáló coaching a személyes márka kialakítását, fejlesztését segíti, az olyan értékek rendberakását, ami eddig nem volt cél. Eddig például nem volt követelmény, hogy pozitív kisugárzással jelenjünk meg valahol - fogalmaz a szakember.
"Csináljuk meg saját magunkat"
Tóth Tamás szerint napjainkban kiemelkedően fontos szerepe van a személyes márkaépítésnek Magyarországon. Sajnos a makro- és mikrokörnyezetben híján vagyunk az olyan kiemelkedő személyiségeknek, akiknek személyes márkájuk van. Ez nem azt jelenti, hogy nincsenek nagy menedzserek, de kevés olyan embert tudunk megnevezni, akik valóban kiemelkedő figurák, mintaképek lehetnek - folytatja a szakértő.
Az elmúlt 15 évben rengeteg területen szakmai és vezetési know-how került a vezetők birtokába, a menedzsereknek egy új világot kellett megtanulniuk. Ebben az időben nem maradt idő, energia és figyelem arra, hogy következetes munkával és módszerrel a vezetők "saját magukat megcsinálják". A globalizálódó világban időt kell szakítani a személyes márka építésére - javasolja Tóth Tamás. Mint mondja, meg kell tanulni, hogy a világ nem elsősorban a termékek, hanem a személyiség mellett dönt. A legáltalánosabb karakterek, amelyek alapján márkává válhatunk: személyiség, szakmai tudás, tulajdon, életstílus, képességek, érdeklődés, megjelenés, barátok.
A vezetők már megtanulták, hogyan bánjanak jobban a munkatársakkal, hatékonyabban gazdálkodnak az idejükkel, tudják kezelni a konfliktusokat, és biztosan döntenek. Most elérkezett az idő, hogy ne csak a vállalat vezetéséhez értsenek, hanem szakítsanak arra is időt, hogy "megcsinálják magukat". A személyes márka tudatos és struktúrált építése ebben segíthet, a coach és ügyfele "a personal brand 8 törvénye" mentén alakítják ki a tudatos, személyes márkát.
A personal brand nem egyenlő az önmenedzseléssel
A personal brand kialakítását nem szabad összekeverni az önmenedzseléssel. A menedzselésnek nem mindenhol van igaz íze, az ügyeskedés irányába hajlik. El kell választani a két fogalmat - hívja fel a figyelmet Tóth Tamás.
A personal branding nem az önadminisztráció, a túlnyomulás, a PR túlfeszítése. Az, hogy valaki egy unit, előbb utóbb kiderül. Ideig-óráig adminisztrálhatja magát valaki, de ez a tágabb környezetben nem észrevehető, a hamisság hamar kiderül. Akkor, ha a personal branding egészségesen megjelenik, el kezd élni a kreativitás, kinyílnak a személyiségek. Észre fognak venni, így lényeges önfejlesztési folyamat indulhat el. A személyes márkaépítés a pozitív különbözőségről, kisugárzásról szól. A megfogható és átgondolt világát mindenki igyekezzen megformálni, ez hasznos lesz a környezete szempontjából is. Elindult a társadalmi szerepvállalás, a társadalom csak akkor lesz erős, ha igazi személyek állnak mögötte - húzta alá a szakember.
Mészáros Etelka, HR Portal
- 2025.05.31Gazdasági teljesítmény mérése Napjaink controlling tevékenységének fontos része a tényadatokat szolgáltató számvitel, működését kiemelt szinten kell ismerni. A tanfolyam elvégzése után az elsajátított számviteli ismeretek segítségével a controlling által is használt mutatószámok könnyen értelmezhetőkké válnak.
Részletek
Jegyek
- 2025.06.02Projektmenedzsment képzés A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására.
Részletek
Jegyek
- 2025.06.04Lean vezetés - Lean coaching A KÉPZÉS CÉLJA: A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.
Részletek
Jegyek
- 2025.06.06Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők • megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit • képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján • betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.
Részletek
Jegyek
Megnyilvánul-e a nemek között egyenlőtlenség az online szakmai együttműködési platformokon, és ha igen, miképp? Erre kereste a választ... Teljes cikk
A vállalati nyelvoktatás ma már alapvető eszköze a cégek fejlődésének, hiszen az angol vagy német nyelvtudás nélkülözhetetlen a nemzetközi... Teljes cikk
Egyre-másra jelentik be a cégek az idei béremelési megállapodásaikat, de mi van azokon a helyeken, ahol nincs automatikus emelés, vagy szakszervezet,... Teljes cikk
- Milliós fizetési ajánlattal is találkoztunk ezen a most futó állásbörzén: fotógaléria 6 hónapja
- Ezüst díjat nyert a WHC employer branding stratégiája az idei HRKOMM Awardon 6 hónapja
- Már nem elég jó munkahellyé válni, ezt meg is kell mutatni 6 hónapja
- Munkáltatói márka disszonancia: ígéret és valóság konfliktusa 7 hónapja
- Három év után újra startol az Employer Branding Award 10 hónapja
- Postásnak lenni nem küzdősport! 10 hónapja
- A jól képzett munkavállaló még mindig válogathat 10 hónapja
- Már nettó 400 ezer forint felett a pályakezdők bérigénye 11 hónapja
- Hogyan találhatják meg és tarthatják meg a legjobb dolgozókat a cégek? 11 hónapja
- Az iroda, amellyel megtarthatja a legjobb kollégáit 11 hónapja
- Munkaruha: szabályzat, felelősség, adózás, árak 12 hónapja