kapubanner for mobile
Megjelent: 2 napja

Networking mesterfokon - mit tegyünk, ha nehezen jegyezzük meg a neveket?

A személyes figyelem növeli az ügyfélélményt, legyen szó vendégről, ügyfélről vagy épp üzleti partnerről. A név használata azt üzeni: "Fontos vagy számomra, figyelek rád." A "hármas szabály" egy gyakorlati eszköz arra, hogy tudatosan, de természetesen beépítsük a névhasználatot a kommunikációnkba - fogadjuk meg Sharlyn Lauby HR szakember tanácsait!

Ha jól megjegyezzük, minket is megjegyeznek-

A névhasználat nem csupán udvariassági gesztus, hanem stratégiai kapcsolatépítő eszköz, különösen az üzleti világban. "Amikor a vendéglátóiparban dolgoztam, arra bátorítottuk az alkalmazottakat, hogy használják a vendég nevét. Ez személyesebbé és barátságosabbá teszi az interakciót és remélhetőleg jobb élményt jelent a vendég számára. A nevek megjegyzése ugyanakkor nehéz lehet. Ezért javasoltunk egy technikát, amit "hármas szabálynak" (rule of three) neveztünk. A vendéggel való beszélgetés során meg kell próbálni három alkalmat találni arra, hogy használjuk a nevét.” - írja a HR Bartender blog bejegyzésében Sharlyn Lauby.

A HR szakember ugyanakkor azt is hozzáteszi, ha túlzásba visszük, a szándékos névhasználat mesterségesnek, erőltetettnek vagy manipulatívnak tűnhet. Ezért fontos, hogy a hármas szabály egyfajta felső korlát is legyen – azon túl már nem növeli a kapcsolat értékét, sőt akár ronthat is rajta.

Pozitív hatása van annak, ha helyesen használjuk mások nevét

- nemcsak abban az értelemben, hogy megfelelő gyakorisággal említjük, hanem abban is, hogy helyesen ejtjük ki. Ez a tisztelet egyik jele.

Amikor valakivel először találkozunk, érdemes elgondolkodnunk azon, hogyan alkalmazhatnánk a hármas szabály koncepcióját az interakció során.

  • Először, amikor bemutatkozik, használjuk a nevét az üdvözlésben: „Örülök, hogy megismerhetem. [NÉV].”
  • Ha beszélgetünk vele, próbáljuk meg a nevét egy kérdésbe is beépíteni: „Szóval, meséljen, [NÉV], minek köszönhető a részvétele?” (Ha rövid az interakció, ez esetleg nem fér bele.)
  • Végül, amikor zárul a beszélgetés, így búcsúzhatunk: „Örültem a találkozásnak, [NÉV].”

A lényeg: jó érzés, amikor emlékeznek ránk és a nevünkre. Amikor valaki másnap a nevünkön szólít, az nemcsak jó memóriára utal, hanem arra is, hogy figyelmet szentelt nekünk. Ez a figyelem az alapja lehet a bizalomnak és a szimpátiának – amelyek gyakran megelőzik az üzleti megállapodásokat és együttműködéseket.

A hármas szabály segít természetes módon beépíteni a névhasználatot, nem egy manipulációs technika, hanem sokkal inkább tudatos figyelem. A beszélgetés elején, közepén és végén elhangzó névhasználat emberibbé és személyesebbé teszi az interakciót – legyen az üzleti tárgyalás, állásinterjú vagy konferenciás networking.

Egy vezető szánjon időt arra, hogy helyesen ejtse ki az alkalmazottak nevét

Munkahelyi környezetben a nevek megfelelő használata és a tisztelet gyakorlása kulcsfontosságú, hogy elősegítsük a pozitív munkakapcsolatok kialakulását és fenntartását. A név kiejtése a tiszteletről szól. Nem tanácsos becenevet kitalálni senki számára munkahelyi környezetben, kivéve persze, ha azt az alkalmazott magától felajánlja. Ha valakit akarata ellenére becéznek, az rombolhatja a bizalmat és a munkahelyi légkört.

Ha vezetőként képesek vagyunk megjegyezni alkalmazottaink és ügyfeleink nevét, az nemcsak az interakciók során, hanem hosszú távú üzleti kapcsolatok építése során is előnyünkre válik. A nevek használata azt üzeni, hogy az egyének fontosak számunkra, és törődünk velük – ami az üzleti kapcsolatokban alapvető a bizalom kiépítésében. Ez a szemlélet a munkahelyi tisztelet és kapcsolatépítés alapja, amely az üzleti életben nemcsak a csapatdinamika, hanem a pozitív légkör megteremtésében is elengedhetetlen - írja Sharlyn Lauby.

A HR-es nem a barátod, de ettől még lehet barátságos!

- olvassa el a szerző korábbi cikkét!

kép: freepik

  • 2025.05.31Gazdasági teljesítmény mérése Napjaink controlling tevékenységének fontos része a tényadatokat szolgáltató számvitel, működését kiemelt szinten kell ismerni. A tanfolyam elvégzése után az elsajátított számviteli ismeretek segítségével a controlling által is használt mutatószámok könnyen értelmezhetőkké válnak.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.02Projektmenedzsment képzés A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.04Lean vezetés - Lean coaching A KÉPZÉS CÉLJA: A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.06Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők • megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit • képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján • betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Kiderült: a szakmailag nőies viselkedés még férfiakat is diszkriminálhat

Megnyilvánul-e a nemek között egyenlőtlenség az online szakmai együttműködési platformokon, és ha igen, miképp? Erre kereste a választ... Teljes cikk

Miért fullad kudarcba a legtöbb vállalati nyelvoktatás? Ès mit tehetsz ellene?

A vállalati nyelvoktatás ma már alapvető eszköze a cégek fejlődésének, hiszen az angol vagy német nyelvtudás nélkülözhetetlen a nemzetközi... Teljes cikk

Béralku: így harcoljunk ki fizetésemelést

Egyre-másra jelentik be a cégek az idei béremelési megállapodásaikat, de mi van azokon a helyeken, ahol nincs automatikus emelés, vagy szakszervezet,... Teljes cikk