kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

3x5 tipp az érzelmileg intelligens vállalati kultúráért

Íme 3x5 tipp Kósa Erikától, a Kósa Erika Akadémia alapítójáról, hogy a vállalati kultúra jobban működjön.

Mutogathatunk az Y-generációra, de a mai cégvezetők jobban teszik, ha elfogadják: meg kell változtatni a vállalatvezetési stratégiákat! - vallja Kósa Erika, a Kósa Erika Akadémia és az EQ Sexy mozgalom alapítója. Az üzletasszony szerint időszerűvé vált, hogy cégünk sikere érdekében újra átgondoljuk vállalati kultúránkat, és a berögződött modelleken változtassunk. Mindennek kulcsa pedig tetteink tudatosítása és az érzelmi intelligencia. A vállalati kultúrát alapvetően a gazdasági és társadalmi környezet befolyásolja.

A vállalati kultúra működését azonban a vállalat vezetése és a vállalatban dolgozó munkatársak hozzáállása, magatartása és gondolkodásmódja határozza meg. A XXI. században azok a vállalatok tudnak tartós versenyelőnyt szerezni és megtartani, akik a szaktudáson túl figyelmet fordítanak a munkatársaik érzelmi intelligenciájának fejlesztésére. A munkaerőhiány és a magas fluktuáció elkerülése érdekében az alapok újragondolása hasznos segítséget nyújthat a problémák megoldására. Íme 3x5 tipp Kósa Erikától, hogy a vállalati kultúra jobban működjön!

Fektessük le az alapokat!

Mindegy, milyen területen dolgozunk, szükségünk van kollégáink 100 %-os támogatására, ezért segítsük őket, hogy önmaguk maradhassanak a cégen kívül és a vállalaton belül is.
1. Tudjuk, hogy mi a vállalat jövőképe, rövid és hosszútávú célja!
2. Gondoljuk át, hogy a vállalat és az alkalmazottak értékei illeszkednek-e egymáshoz!
3. Tudjuk meg, hogy mi motiválja és inspirálja kollégáinkat az eredményességre!
4. Igyekezzünk segíteni, hogy munkatársaink megteremthessék a munka és a család
egyensúlyát!
5. Motiváljunk mindenkit, hogy az „én” helyett a „mi” legyen a fókuszban”

Határozzuk meg a legfőbb csapaton belüli értékeket! Annak, aki csapatban dolgozik, muszáj figyelnie rá, hogy milyen a csoportdinamika. Tartsuk
szem előtt a legfontosabb értékeket, amelyek hajtóelemként működnek.
1. Bizalom,
2. Tisztelet,
3. Empátia
4. Nyitottság és érdeklődés,
5. Elismerés

Figyeljünk a tudatos kommunikációra!
A kommunikáció mindennek az alapja. A jó alapokon fekvő asszertív kommunikáció megoldást nyújthat számos problémára, ezáltal hatékonyabb munkavégzést és tartós sikereket érhetünk el.

1. Legyen stratégiánk a különböző konfliktusok kommunikációs kezelésére!
2. Ne szakítsuk meg a brainstormingot, adjunk teret a jó és rossz ötleteknek egyaránt!
3. Mutassunk példát kollégáinknak azzal, hogy megosztjuk velük tudásunkat és véleményünket!
4. A visszajelezések, feedback-ek alkalmával használjuk az építő kritikát!
5. Alakítsuk ki a csapaton belüli kommunikáció hierarchiáját!
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Dolgozói motiváció 2024 - top 10 nem pénzbeli motivációs eszköz

Nem csak a pénz számít - a vállalatok folyamatosan dolgoznak azon, hogy különböző, béren kívüli motivációs eszközökkel is javítsák a... Teljes cikk

Végre egy jó hír: meglepően gyorsan alkalmazkodtak a polikrízishez a női felsővezetők

Megnövekedett munkaterhelésük ellenére optimisták a női felsővezetők a vállalati növekedést, a társadalmi változásokat, a nemek közötti... Teljes cikk

A nők által alapított startupokhoz csak a befektetések 1%-a jut el - így lehetne ezen változtatni

Továbbra is jelentős szakadék tátong a férfiak és a nők esélyei között a startupszektorban. Közép-Kelet-Európában a befektetések 94%-a... Teljes cikk