kapubanner for mobile
Megjelent: 9 hónapja

Útmutató a Google Ads hirdetésekhez kezdőknek

Az online marketing terén a legtöbbünknek általában a PPC (Pay Per Click) hirdetések egyik típusa, a Google hirdetések jutnak elsőként eszünkbe. Ez nem is csoda, hiszen a segítségükkel rövid időn belül indítható vevőszerző kampány. Arról nem is beszélve, hogy csak akkor kell fizetnünk utána, ha kattintás, konverzió is társul hozzá.

online marketing google ads-

Tehát az online marketing eme remek eszköze a kisebb büdzsével rendelkező vállalkozások számára is ugyanúgy elérhető, bár ilyenkor kevesebb kulcsszóra és szűkebb célcsoportnál jelenik meg. 

A Google Ads kampánykezelés azonban rendkívül összetett feladat, amelynek az alapjait a mai cikkünkben megpróbáljuk átadni.

Hogyan kezdjünk bele?

Mielőtt bármibe is belekezdenénk, fontos, hogy átgondoljuk a marketingkampányunk lényegét és célját. A Google Ads hirdetés ugyanis a profitmaximalizáláson túl márkaépítésre és a márkaismertség növelésére is nagyszerűen használható.

Ezután meg kell határoznunk egy olyan összeget, amelyet a Google Ads elkölthet a számlánkról. Ez azért is előnyös, mert mi kontrolláljuk a kiadásainkat, illetve alkalmat biztosít a sikeresség és a megtérülés mérésére. 

Ez a beállított költségkeret egyébként többféleképpen elkölthető. Az egyik opció, hogy beállítjuk kézzel, és meghatározzuk, hogy mennyit ér meg nekünk egy kattintás. A másik pedig, hogy rábízzuk a Google-ra. De az is egy lehetőség, ha a kattintás maximalizálására optimalizálunk, ami szuper megoldás, ha sok látogatót szeretnénk az oldalunkra, viszont azt is meghatároznánk, hogy mennyit fizetnénk egy konverzióért. 

Majd jöhet a földrajzi célzás beállítása, hogy csak az általunk meghatározott területen, a területre szabott szöveggel és ajánlattal jelenjen meg a hirdetésünk. Ha például a jógastúdiónkat szeretnénk ismertté tenni, akkor azt érdemes kizárólag azoknak megmutani, akik a környéken keresnek éppen ilyet.

Ezután következhet a hirdetés optimalizálása

Hiába van meg a szövege és a grafikája, illetve lett a lehető legprecízebben beállítva a kampányunk, ez még nem jelenti azt, hogy ne lehetne rajta finomítani, és ezáltal hatékonyabbá tenni. Az adatvezérelt marketing pedig ehhez minden segítséget megad. 

Ahhoz viszont, hogy a konverzió nyomon követhető legyen, először is meg kell határoznunk azt, mit is tekintünk annak. Ez ugyanis nem csupán vásárlás lehet, hanem telefonhívás vagy akár a e-mail cím megadása is. Ezután pedig már könnyebben lekövethetővé válnak a dolgok.

Érdemes kiszervezni a Google Ads kampány kezelését

Bár megértjük, hogy minden vállalkozónak az a célja, hogy minél alacsonyabb költség mellett minél nagyobb bevételt generáljon, de sajnos a Google hirdetés beállításokra nem létezik minden cégnél működő sablon vagy sikerrecept. 

Ezért is érdemes rábízni inkább a kampány kezelését egy olyan profi csapatra, mint amilyen a Budapest Marketing is, akik már számtalan webáruháznak segítettek a Google-ökoszisztémában adatvezérelt kampánymenedzsmenttel lefolytatott teljes körű hirdetéskezelési szolgáltatásukkal.

  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Idén is díjazták a legjobb konferencia és wellness szállodákat

Hat magyarországi konferencia és wellness szálloda, valamint rendezvényhelyszín kapott Aranynap-díjat kiemelkedő színvonalú szolgáltatásaiért 2023.... Teljes cikk

Íme a 150 milliárd forintos foglalkoztatási program 5 legfontosabb eleme

Csütörtöktől elérhető a 30 évesnél idősebb álláskeresőknek szóló, 150 milliárd forintos támogatási rendszer - mondta a Czomba Sándor... Teljes cikk

Vállalkozók figyelem! - a GINOP Pluszban idén 800-850 milliárd forintos a keret

A 2021-2027-es időszakra szóló Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Plusz (GINOP Plusz) 2500 milliárd forint keretéből az idén... Teljes cikk