kapubanner for mobile
Megjelent: 12 hónapja

Ezreket képzett át call centeresből lakberendezési tanácsadóvá az IKEA

Miközben az IKEA ügyfélszolgálati hívásainak csaknem felét egy Billie nevű mesterséges intelligencia alapú csetbot kezeli, 8500 dolgozót call centeresből lekberendezővé képzett a cég.

Az IKEA svéd bútorforgalmazó cég 2021 óta 8500 call centeres dolgozóját képezte át lakberendezési tanácsadóvá azután, hogy elkezdték használni a Billie névre hallgató, mesterséges intelligencia alapú csetbotot telefonos ügyfélszolgálatukon.

Az elmúlt két évben a befutó hívások csaknem felét Billie kezelte. A lakberendezési tanácsadónak átképzett call centeresek pedig fizetős videóhívásokban segítenek a termékválasztásban, alaprajztervezésben, a 3D-s látvány megrajzolásában az ügyfeleknek - számol be a Reuters. Egy-egy ilyen videóhívás átszámítva nagyjából 10 ezer forintba kerül óránként.

Az IKEA 2022-ben 1,3 milliárd euró bevétele származott lakberendezési tanácsadásból, ami a teljes évi bevétel 3 százaléka. A tervek szerint 2028-ra ez eléri a 10 százalékot.

Az IKEA célja, hogy a dolgozók továbbra is alkalmazásban maradjanak, tanuljanak, fejlődjenek és új készségekere tegyenek szert. Ezzel felgyorsítjuk az új munkahelyek teremtését is - mondta Ulrika Biesert, az Ingka Group HR-menedzsere, aki felhívta a figyelmet arra is: a mesterséges intelligencia használata nem feltétlenül vezet leépítésekhez.

  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Minden ötödik magyarországi német vállalat leépítést fontolgat idén

A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) tagvállalatai javulásra számítanak üzleti helyzetük tekintetében, és nem számítanak a... Teljes cikk

Ezermilliárd forint feletti forgalmat realizált tavaly a SPAR

A vállalatnál az elmúlt évben több mint 1500 munkatárs részesült szakoktatásban. Teljes cikk

Jön a hatnapos munkahét, de csak a felsővezetőknek

A Samsung Group hatnapos munkahetet vezet be a vezetők számára Koreában. Az értesülések szerint ez a sürgősségi intézkedésnek titulált... Teljes cikk