kapubanner for mobile
Megjelent: 14 éve

A hazai cégek hitelesebbek külföldi hátterű versenytársaiknál

Egyre kevésbé bíznak az érintettek a vállalatokban, így megnőtt a hiteles vállalati működés mint versenytényező szerepe. A B&P Braun & Partners Reputation Rating sajtóközleménye szerint idei felméréseik eredményei is igazolják a hitelesség jelentőségének felértékelődését.

A felmérés eredményei azt mutatják, nemzetközi trendekhez hasonlóan 2009-hez képest az idén hazánkban is jelentősen javult a magyar cégek reputációja, a hazai cégek hitelesebbnek bizonyultak külföldi hátterű versenytársaiknál.

A gazdasági válság, valamint a különböző vállalati botrányok hatására még inkább megrendült az érintettek bizalma a vállalatok iránt, ezért világszerte egyre inkább előtérbe kerül a hiteles vállalati működés jelentősége.

Egy vállalatot akkor tartanak hitelesnek érintettjei, ha megtartja ígéreteit, átlátható módon működik, valamint, ha a vállalat vezetése hitelesen képviseli a vállalat stratégiáját és alapelveit.

2010-ben, 2009 után második alkalommal végezte el a B&P Braun & Partners Magyarország a Reputation Rating felmérést, amelynek eredményeképpen összeállt a legnagyobb magyarországi vállalatok reputációs rangsora.

Az elemzett öt dimenzió súlyáról egy deliberatív vita (társadalmi párbeszéd modell) segítségével döntöttek az érintettek, így biztosítva a felmérés dinamikusságát. Az eredmények alapján elmondható, hogy az érintetti értékvilág jelentősen változott az előző évhez képest. Tovább nőtt a hitelesség eddig is kiemelt szerepe, így a reputáció közel harmadát ez a tényező határozza meg.

A második legfontosabb dimenzió a vezetés (leadership) lett, amely idén nagyobb hangsúlyt kapott, mint a vállalati polgárság. Fontosabbá vált tehát, hogy az érintettek benyomása szerint a cég rendelkezik-e hosszú távú vízióval és jövőképpel, biztos pénzügyi háttérrel, valamint szektorában vezető szerepet tölt-e be.

Némileg visszaesett a vállalati polgárság fontosságának megítélése, a válság hatására kismértékben háttérbe szorult.
"Amellett, hogy 2010-ben tavalyhoz képest jelentősen javult a magyar cégek reputációja, a hazai cégek hitelesebbnek is bizonyultak külföldi hátterű versenytársaikhoz képest. Tavaly még nem volt magyar cég az első három helyezett között, idén viszont kettő is felkerült a dobogóra - a Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt., valamint a MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. Ez a tendencia megegyezik a nemzetközi trendekkel, amelyek szintén a hazai vállalatok erőteljesebb reputációját igazolják" - mondta el Iglódi Csaba, a B&P Braun&Partners Reputation üzletágának vezetője.

Emellett a Reputation Rating hitelesség dimenziójában különösen jól szerepeltek a magyarországi cégek. A legjobb tíz között négy tradicionálisan magyar vállalat szerepel: a Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt., a MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt., az OTP Bank Nyrt., valamint a Pick Szeged Zrt.

A hazai cégek működésének, valamint vezetésének hitelessége tehát kiemelkedő, amely már jelenleg is, a jövőben pedig még inkább fontos tényező lehet az érintettek bizalmának megőrzésében, valamint újbóli megszerzésében.
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Ez a tíz legfontosabb motivációs tényező a dolgozók szerint

A fizetés egyértelműen fontos motiváció a munkavállalók szerint, de más fontos tényezők is közrejátszanak abban, hogy a dolgozók jól érzik-e... Teljes cikk

Mennyire érinti a menopauzás nőket a munkahelyi diszkrimináció az emberek szerint?

A 16-24 éves korcsoport a legbiztosabb benne, hogy a menopauzás női dolgozóknak hátrányos megkülönböztetéssel kell szembenézniük. Teljes cikk

Újra módosult a megváltozott munkaképességű emberekre vonatkozó minősítés szabályzata

Újra módosult a megváltozott munkaképességű emberekre vonatkozó rehabilitációs minősítés szabályzata. Ez további bizonytalanságot és jogi... Teljes cikk