kapubanner for mobile
Megjelent: 16 éve

Bővülnek az outsourcing lehetőségek

A HR tevékenység részleges vagy teljeskörű kiszervezése egyre többször fordul elő hazánkban is. Legtöbbször a HR adminisztráció és bérszámfejtés, TB ügyintézés azok a feladatok, amelyeket outsourcinggal foglalkozó külső cégre szoktak bízni a vállalatok. A lehetőségek azonban ennél sokkal szélesebbek.

images

images

Az outsourcing, azaz a vállalatok fő tevékenységén kívüli funkciók, feladatok kiszervezése nem új jelenség, sok szolgáltató alakult efféle megrendelésekre. Legtöbbször a HR adminisztráció és bérszámfejtés, TB ügyintézés azok a feladatok, melyeket outsourcinggal foglalkozó külső cégre szokás bízni. A lehetőségek azonban ennél sokkal szélesebbek, akár az összes HR funkció és az emberi erőforrás stratégia megfelelő kialakításáig terjedhetnek.

Olcsó és professzionális megoldás

A kiszervezéshez leginkább költséghatékonysági szempontok vezetnek. Az erre szakosodott szolgáltató számára gyorsan és szakszerűen elintézhető a munkatársak bérével, egyéb juttatásaival, be- és kiléptetésével kapcsolatos összes feladat. Ez a szolgáltatás bővülhet az új munkatársak toborzásával és kiválasztásával, az új munkakörök illetve az összes már korábban is létező munkakör elemzésével, a munkaköri leírások elkészítésével. Mindezek alapján pedig a teljesítményértékelés, az ösztönzési és javadalmazási rendszer és a képzési terv kialakítására is sor kerülhet.

Nincsen siker a megbízó munkája nélkül

E szolgáltatás igénybevétele pontos egyeztetést követel meg a szolgáltató és a megbízó cég között. Hogy az együttműködés valóban azokat a tevékenységeket foglalja magába, amelyeket a megrendelő szeretne. Ehhez többszöri egyeztetésre, kollégákkal készített interjúkra és esetleg kérdőívek kitöltésére van szükség. Amennyiben sikerül úgy kialakítani a kiszervezett folyamatokat, hogy azok megfelelően illeszkedjenek a vállalati tevékenységhez, sikeres, hatékony és hosszútávon megbízható együttműködés jöhet létre.

Frissen betelepülő külföldi igények

A Magyarországra betelepülő vállalatok, amelyek nem ismerik az itteni piacot, a munkajogi szabályozást és a helyi szokásokat, gyakran kérnek ajánlatot HR outscourcingot is kínáló szolgáltatóktól. Egy cég beindításánál a szervezeti ábra elkészítése után a következő lépés az állomány dolgozókkal való feltöltése és a munkavállalók beléptetése. Ebben a jó munkaerőpiaci ismerettel rendelkező szolgáltatók sokat segíthetnek. A megfelelő kollégák megtalálásához ideális toborzási és kiválasztási terv, a konkurencia javadalmazási rendszereinek pontos ismerete, és egy minél kedvezőbb csomagot vagy egyéb motivációs tényezőket magában foglaló ajánlat szükséges.

Aktuális, speciális igények

Az angol nyelvterületről érkező betelepülők körében a leggyakoribb kérés az Employee Handbook, azaz a Munkavállalói kézikönyv, amelynek segítségével minden, a vállalattal kapcsolatos információt összegyűjtve juttathatnak az új munkatársakhoz. Megtalálható benne a cég következő néhány éves tervétől kezdve a bónusz fizetések meghatározásán át a megfelelő munkahelyi öltözék és a megbeszélések emlékeztetőinek elkészítéséhez használatos formanyomtatvány, akárcsak az alapvető értékek és elvárások. Ez a céges összefoglaló kötelező és választható elemeket tartalmaz. Minden handbookban megtalálható például a vállalat megalakulásának és történetének rövid leírása, a kollégákkal szemben támasztott elvárások, a napközi szünetek és szabadságolások menete. Opcionálisan szerepelhet a céges telefon és internet használat, a problémák, panaszok benyújtásának módja.

Milyen egy jó HR outsourcingot kínáló szolgáltató?

Az ideális HR tanácsadó sok tapasztalattal rendelkezik és a bemutatkozás során kérdés nélkül válaszol az újonnan érkező vagy már sikeresen működő vállalat felmerülő problémáira. Pontosan tájékoztat a nehézségekről és azokról a feladatokról, melyek esetében kevesebb munkája lesz a megbízónak. Minden, a HR adminisztrációhoz szükséges formanyomtatvánnyal rendelkezik, amelyek néhány óra alatt testreszabhatók. Felhívja a figyelmet a közeljövő legégetőbb feladataira, és pontos listát ad az összes nélkülözhetetlen tevékenységről. Egy jó szolgáltató olyan, mintha hosszas toborzás és kiválasztás után biztos tudású és rugalmas HR-csapat állna a megbízó rendelkezésére. A teljes HR-rendszer kialakítása és működtetésének elindítása után általában a szolgáltató feladata a belső utód megtalálása is, aki átveszi a munkát és azontúl is számíthat a tanácsadók segítségére.

Mennyibe kerül egy ilyen szolgáltatás?

Minden egyes tárgyaláson az elsők között merül fel ez a kérdés. Természetesen az egyedi igények függvényében nagyon különböző díjak alakulhatnak ki, hüvelykujj szabályként azonban elmondható, hogy első körben a toborzás, kiválasztás a legdrágább eleme az árnak, amely az első néhány hónap után beáll egy állandó, általában létszámtól függő szintre. A vállalatnak azt érdemes mérlegelnie, hogy mennyi időbe és energiába telne a HR-csapat kialakítása és ennek milyen bruttó költségei lennének. Ezzel a díjjal érdemes összehasonlítani a HR outsourcing díját és eldönteni, melyik a megbízhatóbb, szakmailag megalapozottabb, kedvezőbb megoldás.

Hevő Hajnalka
Doit HR Szolgáltató és Tanácsadó Kft.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több az álláshirdetés februárban, közel 32 000 munkakör vár betöltésre

Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk