Vezetőként sem hátrány a három kisgyermek - a Praktiker HR vezetőjének egy napja
Márton Katalin idén év elején lett, 20 év után újra, a Praktiker HR vezetője. Élete azóta sokat változott, hiszen közben három kisgyermek anyukája is lett. Vezetőként is szívesen része az áruházi létnek, így a héten több napját is valamelyik áruházban kezdi és fejezi be. Hiszi, hogy egy stratégiailag és operatívan is jól összerakott, transzparens HR tevékenységet úgy lehet működtetni, ha a HR team minden tagja belső influencerként tevékenykedik.
A hét elején általában a központban kezdek, viszont a hét második felétől valamelyik áruházunkban indítom és zárom a napot.
Amíg 20 éve folymatosan napi 16 órákat dolgoztam, addig ma már jelentősen kevesebbet vagyok fizikailag az irodában, viszont esténként, miután a gyerekek elaludtak, sokszor jól is esik 1,5-2 órát nyugiban megválaszolni leveleket, elkészíteni egy prezentációt, stb. Ám magamon érzem azt a kimutatható tényt is, hogy amióta anya vagyok, sokkal strukturáltabban és koncentráltabban végzem a munkámat, mint még amikor a nagyvárosi szinglik jófajta életét éltem és akár 1-2 hetet is kihúztam pár óra éjjeli alvással.
Ha tehetném, folyamatosan az áruházban, az áruházi forgatagban folytatnám le az összes meetinget, és ott sem a tárgyalóban, hanem a szépen berendezett eladótér valamelyik kerti szettjében. Ez nem változott: első Praktikeres koromban is szívesen voltam részese az áruházi létnek.
Persze, a különböző megbeszélések, és a központi HR csapat irányítási feladatai rendszeresen a központba szólítanak - ám amit csak lehet digitalizált formában működtetni, azt nem feltétlenül az irodából teszem.
Fizikailag és az online közösségi térben is jelen kell lennünk a munkatársaink életében.Hiszem, hogy egy stratégiailag és operatívan is jól összerakott, transzparens HR tevékenységet úgy lehet működtetni, ha a HR team minden tagja belső influencerként tevékenykedik, és ehhez fizikailag és az online közösségi térben is jelen kell lennünk a munkatársaink életében.
Szerencsés vagyok, hogy nagyon sok olyan kollégával dolgozhatok együtt, akikkel annak idején is együtt húztuk a Praktiker szekerét, elképesztő tapasztalatot és élményhalmazt szerezve az akkori időszakból: a 20 évvel ezelőtti együtt-küzdések, mára sok más cégnél szerzett más jellegű tapasztalattal kiegészülve, érettebb (bár már akkoriban is azt gondoltuk persze magunkról) vezetőként dolgozunk.
Nálunk a 48 százalék férfi, 52 százalék nő arány nagyjából a vezetői teamben is érvényesül.Itt, nálunk tényleg jó dolgozni, jó lenni: a mindennapi kreativitás lehetősége és emberközpontú közeg tagadhatatlanul Karl-Heinz Keth ügyvezetőnk személyének köszönhető, aki pont 20 éve irányítja sikerrel a céget.
Az ő érdeme, hogy nálunk a 48% férfi, 52% nő arány nagyjából a vezetői teamben is érvényesül, ahol nem hátrány, hogy 3 kisgyermek édesanyjaként vagyok jelen. Támogatja minden olyan HR tevékenységünket, akciónkat, amelyek a családok, édesanyák jól-létét érintik, és ilyen háttérrel alkottunk idén sok kicsit és sok nagyot arra, hogy az az erős szociális háló, amely a meglévő munkatársainkat körülöleli a Praktiker-családnál, az még szervezettebb, tudatosabb és széleskörűbb legyen.
A családom is igazi "praktikercsalád": a gyerekek gyakran és szívesen jönnek velem egy-egy hétvégi áruházlátogatásra is, ha éppen például egy karrier-napot tartunk.
A hét több napját valamelyik áruházban kezdi és fejezi be.Szerencsés vagyok, hogy itt és most lehetek újra, a szakmámat szívvel-lélekkel végezhetem - minden adott ehhez.
És mindezt úgy, hogy a férjemmel tökéletes összhangban (és a nagyszülők hathatós segítségével) működtetjük a hétköznapokat: a munka és a gyerekek késő délutáni „összeszedése” mellett még egy közepes bevásárlás is belefér, ami után együtt koordináljuk le a 3 gyerek lecke-másnapi bepakolás-vacsora-altatás komplett programját.
20 éve is megvolt a szív és a lélek, de a bevásárlókosaramban akkor még csak jófajta bor, sajt és olivabogyó volt. Itt és így lett kerek az életem.
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
Eljött a tavaszi megújulás ideje. De hogyan lehet egy szervezetet megújítani úgy, hogy a munkatársak friss lendületet, energiát, kreativitást... Teljes cikk
A folyamatos változás ma már alap, nem lehet rutinból vagy akár tavalyi tapasztalatok alapján működni, mondta el Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO... Teljes cikk
Öt évvel ezelőtt érkezett a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz. Első állása a közigazgatásban és azt mondja, hogy bele lehet szeretni ebbe a... Teljes cikk
- Ezennel vége a kellemetlen pillanatoknak! 2 hete
- Határfelületi vezetők az iparban és kereskedelemben 3 hete
- Nagy Márton: jövőre újraindul a gazdasági növekedés, a munkaerőpiac is megmozdult 3 hete
- Felsővezetők a Linkedinen: hogyan lehet jól csinálni? 3 hete
- Új vállalkozásfejlesztési központot hoztak létre a romák elhelyezkedésének támogatására 3 hete
- Nagy Márton: a munkanélküliség emelkedése átmeneti 3 hete
- Nagy Márton: a külföldi irányítású vállalatok 2,5-szer hatékonyabban működnek 4 hete
- Semmit nem lehet már rutinból csinálni - Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO HR menedzsere 1 hónapja
- Új vezető a Nestlé Professional hazai üzletágának élén 1 hónapja
- CFD kereskedés: Egy jobb opció? 1 hónapja
- A brit munkavállalók harmada már dolgozott mérgező vezetővel 2 hónapja