Vezetői képzések
A vezetők képzése egyre fontosabb szerepet kap a szervezetek életében, hiszen a környezetünkben zajló számos változás következtében a szükséges vezetői készségek, képességek is megváltoztak. A hangsúlyok is eltolódtak, hiszen sokkal nagyobb hangsúly van a munkavállalói élményen, jól-léten, és a munkatársak megtartásán, mint korábban.
Ma már nem elég ösztönből vezetni, illetve általában nem elégséges, ha egy vezető jó szakember, hanem szükséges, hogy a vezetői kvalitásai is meglegyenek. A modern vezető nem a hagyományos értelemben vett főnök, hanem amellett, hogy feladata, hogy irányt mutasson és stratégiai döntéseket hozzon, valamint közvetítse a vállalati értékeket a munkavállalók felé, törődnie is kell a munkatársakkal, azok különböző igényei szerint. A különböző képességeket, készségeket különböző tréningekkel lehet fejleszteni.
Milyen vezetői skilleket lehet fejleszteni?
Vezetői stílus és vezetői identitás: A tréningek segíthetnek a vezetőknek felfedezni és fejleszteni saját vezetői stílusukat és identitásukat. Ez magában foglalhatja a vezetői értékek és hitek meghatározását, az autentikus vezetési készségek fejlesztését és a pozitív vezetői jelenlét erősítését.
Vezetői hatékonyság tréningje: Ez a tréning segít a vezetőknek a személyes hatékonyságuk növelésében, ideértve az időmenedzsmentet, a prioritások kezelését és a stresszkezelést.
Konfliktuskezelési tréning: Ez a tréning segít a vezetőknek megtanulni azonosítani, megérteni és kezelni a konfliktusokat a munkahelyen. Különböző kommunikációs és mediációs technikákat is tanulhatnak. A tréningek segíthetnek továbbá a problémamegoldó gondolkodás és a döntéshozatali képességek fejlesztésében.
Kommunikációs és prezentációs készségek tréningje: Ez a tréning arra összpontosít, hogy fejlessze a vezetők verbális és nem verbális kommunikációs képességeit, beleértve a hatékony prezentációtechnikákat is. A tréningek segíthetnek a hatékony szóbeli és írásbeli kommunikáció, a hallgatási és kérdésfeltevési technikák, valamint az érzelmek és visszajelzések kezelése terén.
Csapatépítő tréning: Ez a tréning arra összpontosít, hogy fejlessze a vezetők képességét a hatékony csapatok létrehozására és vezetésére. Ide tartozik a csapatépítési játékok, a kooperatív problémamegoldás és a csapatdinamika elemzése. A tréningek segíthetnek a csapatépítési készségek, a motiváció, a konfliktuskezelés és a kooperáció fejlesztésében.
Motiváció és teljesítménykezelés: A vezetőknek képesnek kell lenniük a munkatársak motiválására és a teljesítmény menedzselésére. A tréningek segíthetnek a motivációs technikák, a célkitűzések, a visszajelzési kultúra kialakításában.
Stratégiai vezetési tréning: Ez a tréning segít a vezetőknek megszerezni a stratégiai gondolkodás és a hosszú távú tervezés készségeit. Az eszközök közé tartozhatnak a stratégiai elemzési módszerek, a piaci trendek elemzése és a stratégiai döntéshozatali gyakorlatok.
Változáskezelési tréning: Ez a tréning a vezetőknek segít abban, hogy hatékonyan kezeljék és vezessék a változásokat a szervezetben. Ide tartozik a változásmenedzsment elmélete és gyakorlata, valamint a munkatársak motiválása a változás elfogadására.
Milyen eszközökkel fejleszthetők a vezetői készségek?
A vezetői készségek fejlesztése számos tréningeszközzel és módszerrel történhet.
Szerepjátékok: Szerepjátékok segítségével a résztvevők aktívan gyakorolhatják a különböző vezetői szituációkat. Ez lehetővé teszi számukra, hogy tapasztalatot szerezzenek, és kipróbálhassák a különböző vezetői stílusokat és kommunikációs technikákat.
Csoportmunka és csapatgyakorlatok: Csoportmunka és csapatgyakorlatok során a résztvevőknek lehetősége van együttműködni más vezetőkkel, problémákat megoldani, konfliktusokat kezelni és projekteket vezetni. Ez segíti a csapatépítést és a kooperációt.
Szimulációs játékok: Szimulációs játékok során a résztvevők virtuális vagy modellkörnyezetben szimulált vezetői helyzeteket tapasztalhatnak meg. Ez lehetővé teszi számukra, hogy gyakorolják a döntéshozatalt, a problémamegoldást és a stratégiai gondolkodást a valósághoz hasonló környezetben.
Interaktív előadások és workshopok: Interaktív előadások és workshopok során a résztvevők aktívan részt vesznek a képzésen, például kérdéseket tehetnek fel, esettanulmányokat megvizsgálhatnak és gyakorlati példákat alkalmazhatnak. Ez lehetővé teszi a tapasztalati tanulást és a közvetlen interakciót a trénerrel és a résztvevőkkel.
Visszajelzés és értékelés: A visszajelzés és értékelés fontos része a vezetői készségek fejlesztésének. Ez magában foglalhatja a résztvevőknek nyújtott egyéni visszajelzéseket, 360 fokos értékeléseket, vezetői coachingot és mentorálást. Ez segíti a résztvevők fejlődését és az egyéni készségek pontosabb meghatározását.
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
A generatív mesterséges intelligencia (AI) térnyerésével a munkavégzéshez szükséges készségek 2030-ra várhatóan 68%-kal változnak majd... Teljes cikk
Employer branding, toborzás, munkáltatói márka, karrierút, megtartás, juttatások, bérbenchmark stb. Szinte már elcsépelt szavak, unalomig... Teljes cikk
A brain drain, azaz „agyelszívás” a magasan képzett munkavállalók elvándorlását jelenti egy fejlettebb, magasabb életszínvonalat biztosító... Teljes cikk
- Growth mindset szemlélettel az ESG célokért 3 hónapja
- Új fogalom a HR-ben: a határfelületi vezetők 3 hónapja
- Melyek a legnagyobb tréningcégek? Itt a lista 3 hónapja
- Melyek a legnagyobb vezetési tanácsadó cégek? 5 hónapja
- Az 5 legkeresettebb vezetői készség a jövőben 5 hónapja
- Extremitás és az intuíció 6 hónapja
- Így változott a női vezetők aránya Magyarországon 6 hónapja
- Még kilenc napig lehet pályázni az Év trénere díjra 6 hónapja
- A vezetőfejlesztés a munkaerő-megtartás kulcsa 7 hónapja
- Szervezeti kultúra: a vezetők és munkavállalók közös feladata 8 hónapja
- A gamifikáció, mint a munkaerő-megtartás eszköze 8 hónapja