kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

Üzleti szolgáltató szektor: A digitális átállás lehet a megoldás a recesszióra

Az IPA (Intelligens folyamatautomatizálás) bevezetésének legfőbb akadályait a magyarországi központokban jelenleg a pénzügyi források, az idő és a belső (fejlesztő és tanácsadó) források hiánya jelenti.

Az üzleti szolgáltató szektor a digitális átállásban látja a válságálló megoldást a recesszióra - derült ki az ABSL (Association of Business Service Leaders) Hungary megbízásából a Pécsi Tudományegyetem és az IFUA Horváth & Parners Kft. által végzett kutatásból, valamint az azt követő kerekasztal-beszélgetésből.

Noha a kutatás során az üzleti szolgáltatóközpontok (SSC-k) vezetői mondhatták el a digitális transzformációval kapcsolatos tapasztalataikat és véleményüket, a felmérés megállapításai és következtetései szinte valamennyi szektor számára lényeges információval, alkalmazható tudással szolgálnak.

A kutatók kérdéseire 31 magyarországi szolgáltató központ felsővezetője válaszolt. 

A kutatás főbb megállapításai: 

  • Arra a kérdésre, hogy van-e Magyarországon digitális átalakulásért felelős egységük, az SSC vezetők kétharmada igennel válaszolt. 
  • A válaszadók szerint a helyi vezető csapatok a legtöbb esetben rendelkeznek változásmenedzsment területén a szükséges készségekkel.
  • A vezetők csaknem kétharmada nyilatkozott úgy, hogy az intelligens folyamatautomatizálás (pl. robotizált folyamatautomatizálás) már része a működésüknek.
  • Az IPA, azaz az intelligens folyamatautomatizálás bevezetésével a szolgáltatóközpontok elsődleges célja a költségoptimalizálás és a minőségjavítás.
  • A megkérdezett vállalatoknál az automatizáció jelenlegi aránya átlagosan 25%, amit terveik szerint 5 éven belül meg fognak duplázni. 
  • Az automatizáció bevezetése az SSC-k 77%-a szerint hozott már eddig is pozitív eredményeket.
  • Elsősorban a törzsadat-kezelést és a fizetendő számlák kezelését automatizálták már az SSC-kben. A központok többségében már 70%-ban automatizáltak ezek a területek. Az intelligens folyamat automatizálásban leginkább a fejlett analitika (advanced analyitcs), a gépi tanulás és az adattudomány technológiáit alkalmazzák a központok. 

Arról is megkérdezték a vezetőket, hogy szerintük melyek az IPA (Intelligens folyamatautomatizálás) bevezetésének legfőbb akadályai a Magyarországi központokban. A válaszok alapján az IPA magyarországi bevezetésének legfőbb akadályai a pénzügyi források, az idő és a belső (fejlesztő és tanácsadó) források hiánya.

  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több az álláshirdetés februárban, közel 32 000 munkakör vár betöltésre

Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk