kapubanner for mobile
Megjelent: 6 éve

Újévi fogadalommá vált a munkahelyváltás

Ha toborzol azért, ha megtartanád a munkaerőt, azért figyelj oda erre az 5 területre!

Gondoltuk volna, hogy az újévi fogadalmak közt az egyik legnépszerűbb a munkahelyváltás? Az e fajta fluktuáció vagy a legszerencsésebb szcenárió, ami történhet a HR-szakemberekkel az év első heteiben, vagy a legszörnyűbb. Az alábbi 5 pont segítségével könnyen eldönthetjük, hogy van-e okunk aggodalomra.

Tény, hogy vannak tényezők, amin egy személyben nem tudunk változtatni az íróasztal mögül, ugyanakkor van, amire van ráhatásunk az elvándorlás csökkentése érdekében vagy éppen a magunkhoz édesgetés reményében. Nézzük, melyek ezek!

1.Fejlesszük a vállalati kultúrát!

Az emberek általában szeretnek egy jól szervezett cégben/cégért munkálkodni, emellett pedig már csak hab a tortán, ha hisznek is abban, amivel a vállalat foglalkozik. Az employer branding felépítése nem a mi dolgunk, ellenben a dolgozók felé nekünk is kommunikálnunk kell. Segítsünk számukra megtalálni az aktuális üzleti célkitűzéseket illetően a saját szerepüket, hogy büszkék lehessenek a munkahelyükre és ez által saját magukra is!

2.Fejlesszük még tovább!

Az szép és jó, ha az emberek büszkék a cégükre, ellenben ha a munkafolyamatok akadozva működnek, zavar van a rendszerben, akkor gyárthatjuk/nyújthatjuk a világ legjobb termékét/szolgáltatását, demotiválóan fog hatni a kollégákra, illetve egy ilyen céghez senki sem szeretne majd csatlakozni. Segítsünk a vezetőknek, hogy képesek legyenek mentorálni, tanítani a beosztottjaikat, velük karöltve tegyünk meg mindent a zökkenőmentes információáramlásért és a jó csapatszellemért!

3.Kerüljön középpontba az ember!

Munkaadóként érdemes lenne az „elvégzett munkáért szimplán fizetést osztó hely” szerepköréből átnyergelni a gondoskodó vállalatéba. Amelyiknek nem az az összes interakciója a munkavállalóval, hogy hó végén megnyomja az utalógombot, hanem egyéb fronton is törődik vele, érdekli a fejlődése. Éppen ezért lehetővé tesz számára tanfolyamokat és tréningeket, biztosítja, hogy szakmai konferenciákra járjon, stb. Ez ugyebár mindkét fél számára win-win szituáció!

4.Adjunk meg minden segítséget!

A munkavállaló akkor tudja a legjobban végezni a dolgát, ha minden eszköz és lehetőség a rendelkezésére áll ehhez. Ez nyilván triviális, de az talán nem, hogy ezek hiányában csökkenhet a cég felé a lojalitása vagy épp nem túlzottan lesz kedve hozzánk jönni, ha rájön, hogy a tökéletes munkavégzéshez nem korrelál a cég infrastruktúrája. Szép gesztus, ha figyelünk arra, hogy legyen telefon-, netán pihenőszoba, hogy milyen székben kell eltölteni azt a napi nyolc órát, stb. Nem túl nagy befektetés egyik sem, viszont többszörösen visszahozza az árát abból a szempontból is, hogy milyen kvalitású munkakeresőket csábít majd hozzánk a jól felszereltség ígérete.

5. Figyeljünk oda a juttatáscsomagra!

A fizetés fontos, amikor valaki megpályázik egy pozíciót, azonban manapság már nem elég csak ebben gondolkodni! A munkavállalók egyre inkább - pláne nagyvállalati szinten - komplett juttatáscsomagért szeretik rendelkezésre bocsátani a képességeiket, ami alatt elsősorban nem a különböző utalványokat kell érteni. De egy, a cég által részben vagy egészben finanszírozott All You Can Move-SportPass például már ebbe a kategóriába esik! A sportot ugye a legtöbb ember szereti, havi szinten költ is rá, igazán jól fog így esni egy új kollégának, ha leendő munkahelye ezt a terhet bizony leveszi a válláról - kortól, nemtől és lakóhelytől függetlenül. Szintúgy egy win-win szituáció, hiszen a munkavállaló nemcsak egészségesebb, nagyobb teherbírású (és nagyobb profittermelő képességű), de boldogabb is lesz, hogy a cége törődik a jóllétével. Az AYCM-SportPass HR-szempontból igazi befektetés: megtarthatunk vagy csábíthatunk is vele. Olyan, mint egy biztonsági öv. Egyszer bevezették, utána nem megyünk nélküle sehova sem.

Ha időben kapcsolunk, még megelőzhetjük a bajt. Kommentben pedig várjuk a tapasztalatokat, hogy kinek mi vált be?
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A teljesítményértékelés digitalizálása: Hogyan változtatják meg a digitális eszközök a teljesítményértékelési folyamatokat?

A teljesítményértékelés a legtöbb vállalat számára alapvető folyamat. Azonban a digitalizáció terjedésével, egyre nagyobb népszerűségnek... Teljes cikk

Több mint 27 éves HR vezetői tapasztalatát viszi be a Corvinus képzésébe

Jakobsen Petra HR tanácsadóval, a Flow Consulting HR üzletágának vezetőjével a teljesítményértékelés változásáról, a HR analitika üzleti... Teljes cikk