kapubanner for mobile
Megjelent: 18 éve

Toborzási paradigmaváltás - Az intranet ma már létszükséglet (I.)

Whirlpool, BMW Manufacturing Company, Kellogg, Hyatt, Hewlett-Packard - néhány nagy cégnév, néhány komoly példa arra, hogy valóban megéri az intranet alkalmazása a belső jelöltkeresés hatékonyságának növelésére. Barátkozzunk meg a szemléletmódváltással és alkalmazzunk mi is intranetet!

Ahogyan a Whirlpool kezdte...
A Whirlpool Corp. 68 000 alkalmazottja számára egészen tavalyig jóformán lehetetlenségnek számított, hogy megnézzék a több milliárd dolláros, háztartási gépeket gyártó óriáscég nyitott belső pozícióit. A keresés egyetlen eszköze a csigalassúságú, 1980-as évekből származó számítógépes rendszer volt, ami
regionális szinten működött, így például egy, az oklahomai Tulsában dolgozó mérnök nem tudott átkerülni, de még pályázni sem a cég michigani, Benton Harbor-i központjában meghirdetett pozíciójára.

Mint ahogyan egyre több olyan cég van, amely a tehetséggondozás érdekében fejleszti a belső mozgást elősegítő programjait, a Whirlpool is leegyszerűsítette dolgzói számára a belső pozíciókhoz való hozzáférést. Az alkalmazottak most egyetlen billentyű lenyomásával megkaphatják a hátterüknek megfelelő pozíciók listáját és online pályázhatnak rájuk. Ha egy menedzser egy megüresedett helyre szeretné megtalálni a megfelelő embert, elég bevinnie a rendszerbe a munkakör feltételeit, és máris megkapja a szóba jöhető belső és külső jelöltek neveit, mindezt pusztán a San Francisco-i székhelyű Recruitsoft nevű vállalat által kifejlesztett internetes program segítségével.

A Whirlpool tavaly felvett, több mint 320 dolgozójának fele belső jelölt volt. A cég becslései szerint a belső felvételeknek köszönhető megtakarítás pusztán a felvételiztetés költségeit nézve is legalább 1 millió dollárt tesz ki.

Álláshirdetés helyett intranetes belső jelöltkeresés
A fokozódó gazdasági verseny következtében napjaink munkavállalói egyre többször váltanak munkahelyet. Éppen ezért a vállalatok egyre többet fektetnek a belső mozgást elősegítő programjaikba, hogy ezúton megadják a lehetőséget dolgozóiknak, hogy ha új munkakörben is, de a cégnél maradjanak. Mi a másik lehetőség? A legjobban teljesítő alkalmazottak máshol fogják
kamatoztatni tapasztalataikat. "Ha a dolgozók nem kapnak lehetőséget arra, hogy a cégen belül mozogjanak, máshol fognak új tapasztalatok után nézni." - mondta Tim Reynolds, a Whirlpool tehetség és vállalatfejlesztési igazgatója. "Amíg a jelenlegi helyükön fejlődhetnek, nincs szükség rá, hogy máshova menjenek."

Kétségtelen, hogy a belső felvételek és mozgások jót tesznek a cégek pénztárcájának. Először is csökkenthetik a fluktuációt. A Recruitsoft egyik leányvállalalta, az iLogos Research 2003-as, 70 nagy- vagy világvállalattal végzett tanulmánya szerint a hivatalos belső mozgási céges politikával rendelkező vállalatok esetében átlagosan 11 százalékos a fluktuáció, míg az ilyen tervvel nem rendelkező cégeknél ez az arány 15%. Eljött az idő, hogy aggódni kelljen a fluktuáció miatt. Mivel a munkaerőpiac egyre jobb lehetőségeket kínál, nem meglepő, ha a leépítéseket túlélt, fokozott terhelésnek kitett és mininális fizetésemelést kapó dolgozók a cégen kívülre tekintgetnek - mondta el Marc Pramuk, a Boston környéki pénzügyi elemzőcég, az IDC emberi erőforrás menedzsment és személyzeti ügyekért felelős program-menedzsere.

Ráadásul a munkáltatóknak azzal is szembe kell nézniük, hogy hiány lép fel tehetséges dolgozók terén. Pont ez az, ami miatt napjaink munkáltatói cégen belül akarják fejleszteni embereiket, hogy a jövőben velük tölthessék be a nyitott pozíciókat. Ahogy az 50-es években született dolgozók nyugdíjba vonulnak és a népességnövekedés is lelassul, 2014-re a munkaerőpiac növekedése csak 0,6% lesz, ez körülbelül az 1990-es évekbeli érték fele - jósolja az indianapolis-i Hudson Intézet. A temelésben is sokat számít, ha a cég meg tudja tartani alkalmazottait. A pittsburgh-i Mellon Financial Corp. 2003-as tanulmánya szerint a kívülről felvett dolgozók kétszerannyi idő alatt érik csak el a teljes termelőképességet, mint a belülről felvettek.

Gondolkodásmódváltás kontra ellenállás - Aki kimarad, lemarad!
Míg a legtöbb cég meghirdette a belső pozíciókat, újabban egyre több vállalat igyekszik rávenni alkalmazottait, hogy maguk pályázzanak - mondta Marc Pramuk a bostoni IDC elemzőcég mendzsere. A múltban a cégek először kívülről kerestek jelentkezőket, ha csak nem tudták, hogy valaki a vállalaton
belülről is érdeklődik. A másik mód az volt, hogy céges hírlevélben tették közzé a nyitott pozíciókat, de mire ez eljutott az alkalmazottakhoz, a menedzserek már a külső jelölteket interjúztatták. "Pont fordítva képzelték el a dolgot, mint most van." - mondta Pramuk. "A gondolkodásmód mára óriási mértékben megváltozott."

Néhány cég, mint például a Whirlpool, a BMW Manufacturing Co., a Kellogg, a Hyatt és a Hewlett-Packard papír alapú belső és külső felvételiztetési módszerét olyan internetes alkalmazásokra cserélte, amilyeneket például a Recruitsoft, az Texas-beli austini Hire.com és mások forgalmaznak. A Recruitsoft eszközével a Whirlpool alkalmazottai elkészíthetik saját profiljukat, amelyben megadják képzettségüket és hogy milyen munkakörök iránt érdeklődnének a jövőben. A Whirlpool-nál alacsony (kevesebb mint 5%) a fluktuáció, de az alkalmazottak megtartásának kulcsa az, hogy segítsünk az nekik megtervezni a karrierjüket és előrelépni benne, és ezzel az eszközzel ez lehetséges is - mondta Reynolds. Az új rendszer elindítása előtt a Whirlpool minden pozíció leírását újrafogalmazta, hogy nap mint nap precíz munkaköri leírások álljanak a dolgozók rendelkezésére, és megtudhassák, milyen jövőbeli lehetőségekhez vezethet az adott pozíció. "Manapság az álláskeresők ilyen eszközöket akarnak. Nem csak munkát keresnek, hanem a karrierjük építését is szem előtt tartják." - mondta Reynolds.


Tovább a cikk második részéhez >>
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Alacsony kódú technológiák - Így alakulhat át a munkaerőigény a szoftverpiacon

Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges... Teljes cikk

Minél több a mesterséges intelligencia a munkahelyen, annál rosszabb a dolgozók életminősége?

Az új technológiáknak, köztük a teljesítményt mérő eszközöknek, robotoknak és mesterséges intelligencia alapú szoftvereknek való kitettség a... Teljes cikk

A diákok több mint fele tanulna mesterséges intelligenciával, de csak kevesen férnek hozzá az iskolában

Németországban és Ausztriában tízből négy tanuló fér hozzá az AI-hoz az osztályteremben, az Egyesült Királyságban és Spanyolországban ez az... Teljes cikk