Toborzás: a PR-hoz elengedhetetlen a közösségi média
A HR-esek lassan megszokják, hogy a keresők mellett a közösségi oldalak is napi munkaeszközzé válnak. Ahogy az internethasználat mértéke rohamosan nő, a közösségi oldalak elterjedése is még inkább fénykorát éli. Mivel a toborzás potenciális célközönsége naponta többször is körülnéz a közösségi oldalakon, így elérésük hatásos módja lehet az ezeken feladott álláshirdetés, mint poszt. De valóban működik ez? Tényleg ez a hatékony módszer?
Emiatt tapasztalható, hogy csak nagyszámú online álláshirdetés hoz értékelhető eredményt a toborzásokban. És akkor itt van a közösségi média is: mondhatnánk ugyanezt, hogy azoknak, akik a legelfoglaltabbak, nincs idejük a Facebookon lógni. Ez így is van. Az is igaz azonban, hogy gyakran csak kikapcsolódásképp használjuk a Facebookot (FB), nem komoly tartalmakat keresve. Végigfutjuk az utóbbi órák posztjait, nevetünk pár videón vagy viccen, és aztán folytatjuk a munkát. Állást biztosan nem keresünk. Legfeljebb akkor, ha segíteni akarunk pl. egy ismerősünknek, és megosztjuk az oldalunkon mással is, ha az illető bajban van, és már nagyon szeretne elhelyezkedni.
Tehát valamiféle segítségnyújtás működik itt, a barátaink segítése, de nem komoly biznisz. Összességében, ezek a felületek a nem túlságosan komoly dolgok megosztásának színterei. Ennél fogva üzleti ajánlatokat vagy állásajánlatokat sem itt fogunk nézegetni. De akkor mire jó mégis toborzási szempontból?
A közösségi oldal alapvetően PR funkciót lát el. Ez lényegében tér el a marketingtől, mert megelőzi azt. A marketing ez: érdeklődést és igényt generálni a portékára. A PR (magyarul: közönségkapcsolatok) funkciója pedig, hogy még azelőtt ismertté tegye a reklámozót, mielőtt reklámozna, és elérje, hogy a megítélése jó legyen a közönség körében. Akkor tehát a FB-kal PR-t építhetünk. Ennek pedig a konkrét tevékenységhez vagy szakmához nincs feltétlen sok köze. A FB oldalak például inkább a különlegességek, extrémitások, rendkívüli teljesítmények vagy érdekességek kategóriájába sorolt posztok megjelenítésére valók, mivel ezek érdekesek, és vonzzák a figyelmet, és ami ilyen, az gyűjti aztán a like-okat is. Ami pedig az elterjedéshez és szóbeszédhez szükséges.
A like-ok száma egy dolog, a másik dolog, hogy mennyien beszélnek az adott dologról. A kedves figyelmességek szintén elérik a célt. Tehát fentiek alapján egy gyártó cég (HR-eseként) posztolhat érdekes tényeket a gyártósról vagy a termékről; annak felhasználási területéről vagy valami extrém alkalmazásáról; esztétikus képeket vagy videókat, valami különlegesen innovatív megoldást vagy valami olyat, amiben az adott vállalat a közmegítéléstől jelentősen eltérően nyilvánult meg, nyilván pozitív irányban.
Mindezek az érdekességek kategóriái, pláne pl. egy mérnök számára, és máris esélyes, hogy like-kal jutalmazza a törekvésünket, vagy akár megosztja a bejegyzést, és így máris megy a hírünk. A közösségi oldal tehát a PR-építésben mára nemcsak fontos, de elengedhetetlen eszközzé vált. De hogyan építhetünk fel komolyabb toborzási kampányt a marketing segítségével? Cikksorozatunkkal felelni kívánunk erre a kihívásra is.
Tokár Péter ügyvezető igazgató
TESK Tanácsadó Kft.
- 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
Márciusról áprilisra 33 089-ről 36 166-ra nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez 3077-tel több az előző hónapnál, egy évvel... Teljes cikk
Országos szinten számottevően csökkent a munkavállalói fluktuáció, 28 százalékra mérséklődött tavaly az egy évvel korábbi 33 százalékról.... Teljes cikk
Tavaly novemberben lépett hatályba - egyes rendelkezései idén fognak - az új német szakképzett bevándorlásról szóló törvény, amely jelentősen... Teljes cikk
- Mr. Irrelevant és társai: mit tanulhat a HR az amerikai foci állásbörzéjéből? 2 hete
- Egyre nehezebb a fiatalok toborzása és megtartása, de mi lehet a megoldás? 2 hete
- Az automatizálás és az AI terén is lemaradásban vannak a magyar cégek a nemzetközi átlagtól 2 hete
- "Keressük a lila elefántot" - avagy miért izgalmas a toborzó szakma 3 hete
- Ez kell a járműipar munkaerőigényének kiszolgálásához 3 hete
- Háromezerrel több az állásajánlat: 36 ezer pozíció vár betöltésre 4 hete
- Az attitűd a kulcs, nagy a verseny a fiatalokért: így keresi az utánpótlást a Marriott 1 hónapja
- Ez okozza a legnagyobb kihívást a pénzügyi és számviteli szektorban 1 hónapja
- Így csábítanak a cégek a HVG Állásbörzén 1 hónapja
- Toborzási előny, ha egy cég home office-t tud ajánlani 1 hónapja
- Stagnáló munkaerő-felvétel? - Erre számíthatunk idén a munkaerőpiacon 1 hónapja