Soft skill képzések
A soft skillek – vagyis a „puha képességek” az embernek azok a nem szakmai (hard skilljei) készségei, amelyek alapvetően a másokkal való együttműködést, kommunikációt segítik. Ezért az emberi és munkakapcsolatokban egyre nagyobb jelentőségük van, ráadásul ezeket a készségeket egyelőre nem tudja reprodukálni a mesterséges intelligencia illetve a robotok.
A soft skill készségekre a munkahelyeken is egyre nagyobb igény van, hiszen a munkavállalói igények is jelentősen átalakultak az elmúlt években. A vezetőktől a munkavállalók nem csak iránymutatást, hanem visszajelzést, empátiát, törődést, sőt a munkahelytől pszichológiai biztonságot is várnak. Márpedig mindez soft skillek és azok képzése nélkül nem megy.
A soft skill képzések segítenek fejleszteni az emberi kapcsolatokat, kommunikációs készségeket, vezetési képességeket és egyéb olyan készségeket, amelyek nélkülözhetetlenek a sikeres szakmai és személyes életben.
A soft skill képzések számos területet lefedhetnek, például:
1. Kommunikációs képzések: Ezek a képzések segítenek fejleszteni a verbális és írásbeli kommunikációs készségeket, a hatékony prezentációt, az aktív hallgatást és az érzelmi intelligenciát.
2. Vezetői képzések: Az ilyen típusú képzések célja, hogy segítsenek fejleszteni a vezetői készségeket, például a csapatépítést, a döntéshozatalt, a konfliktuskezelést és a motivációt.
3. Konfliktuskezelési képzések: Ezek a képzések arra összpontosítanak, hogyan lehet hatékonyan kezelni és megoldani a konfliktusokat, valamint fejleszteni az érdekelt felek közötti kommunikációt.
4. Időmenedzsment képzések: Az időmenedzsment képzések arra összpontosítanak, hogyan lehet hatékonyan kezelni az időt, prioritásokat állítani, hatékonyan tervezni és szervezni a feladatokat.
5. Szociális készségfejlesztő képzések: Ezek a képzések segítenek az empátia, a kommunikációs stílus és a társas készségek fejlesztésében, és ösztönzik a pozitív kapcsolatok kialakítását.
6. Prezentációs képzések: A prezentációs képzések célja, hogy segítsenek hatékonyan kommunikálni és előadásokat tartani, beleértve a szóbeli és vizuális kommunikációt, az előadásmód fejlesztését és a közönség bevonását.
7. Csapatépítő képzések: Ezek a képzések célja, hogy fejlesszék a csapatmunkában való részvételt, az együttműködést, a problémamegoldó készségeket és a konfliktuskezelést a csapatban.
Ezenkívül online kurzusok, workshopok, tréningek és szemináriumok is rendelkezésre állnak a soft skillek fejlesztésére. Fontos megjegyezni, hogy a gyakorlat és a rendszeres gyakorlás is elengedhetetlen ezen készségek fejlesztésében, és a képzések csak az alapokat nyújtják.
Tréning eszközök, amelyekkel a soft skillek fejleszthetők
1. Szerepjátékok: A szerepjátékok lehetővé teszik a résztvevők számára, hogy interaktív módon gyakorolják és fejlesszék a kommunikációs és konfliktuskezelési készségeiket. Például szituációs gyakorlatokban résztvevők különböző szerepekbe bújhatnak és reális helyzeteket játszhatnak el, így fejleszthetik a képességeiket.
2. Csoportos feladatok: Csoportos feladatokban a résztvevők együttműködhetnek, kommunikálhatnak és a problémamegoldó készségeket gyakorolhatják. Például közös projektet kell megoldaniuk, konfliktushelyzeteket kell kezelniük vagy együttműködniük egy adott cél érdekében.
3. Visszajelzés és értékelés: A visszajelzés és az értékelés fontos eszközök a soft skillek fejlesztésében. Az interaktív visszajelzési folyamatok, mint például az 360 fokos értékelés, a résztvevőknek lehetőséget ad arra, hogy megismerjék az erősségeiket és a fejlesztendő területeket egyaránt.
4. Szimulációs tréningek: A szimulációs tréningek olyan környezetet teremtenek, amelyben a résztvevők valósághű helyzeteket gyakorolhatnak. Például virtuális szimulációk, ahol a résztvevők virtuális környezetben találkozhatnak kihívásokkal és problémákkal, amelyeket meg kell oldaniuk.
5. Coaching és mentorálás: A személyes coaching és mentorálás segít az egyéni soft skill fejlődésben. Ez a személyes támogatás lehetővé teszi, hogy a résztvevők személyre szabott visszajelzést, tanácsot és iránymutatást kapjanak a képességeik fejlesztéséhez.
6. E-learning platformok: Az online oktatási platformokon keresztül elérhető e-learning kurzusok és modulok alkalmasak lehetnek a soft skillek fejlesztésére. Ezek az interaktív tananyagok videókat, feladatokat és gyakorlati példákat tartalmaznak, amelyeket a résztvevők saját ütemükben feldolgozhatnak.
Ezek az eszközök kombinálhatók és alkalmazhatók a különböző puha készségek fejlesztésére irányuló képzések során a maximális hatékonyság érdekében.
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
A generatív mesterséges intelligencia (AI) térnyerésével a munkavégzéshez szükséges készségek 2030-ra várhatóan 68%-kal változnak majd... Teljes cikk
Employer branding, toborzás, munkáltatói márka, karrierút, megtartás, juttatások, bérbenchmark stb. Szinte már elcsépelt szavak, unalomig... Teljes cikk
A brain drain, azaz „agyelszívás” a magasan képzett munkavállalók elvándorlását jelenti egy fejlettebb, magasabb életszínvonalat biztosító... Teljes cikk
- Aki nem lép, lemarad: megkerülhetetlenek az ESG-szempontok 2 hónapja
- Adult education is on the rise again: what and how should we learn in 2024? 2 hónapja
- Felnőttképzés: informatikai, szakmai és nyelvtudás terén fejlődnének a legtöbben - friss kutatási eredmények 3 hónapja
- 5+1 ok, amiért a Hotel Ózon a tökéletes helyszín cégük rendezvényének 4 hónapja
- Az 5 legkeresettebb vezetői készség a jövőben 5 hónapja
- Több mint 50 ezer "akkumulátor szakembert" képeztek ki 5 hónapja
- ESG és OkosHR - Miért vált megkerülhetetlen kérdéssé a fenntarthatóság? 5 hónapja
- How to Land Your Dream Data Engineer Job 6 hónapja
- A jövő képességei, avagy tévutakon járunk 6 hónapja
- Több fizetés az érzelmi munkáért - miért ne valósulhatna meg? 7 hónapja
- Van recept az új generáció csapatépítésére? 7 hónapja