kapubanner for mobile
Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 5 éve

Rossz főnök voltam, változnom kellett

Ma már nem menő a kiabáló, az alkalmazottakon basáskodó, kiskirály módjára parancsokat osztogató főnök. Sőt maga a főnök kifejezés is egyre inkább megy ki a divatból. Nem főnökökre, hanem vezetőkre van szükség. A mai munkaerő-piaci helyzetben nagyon oda kell figyelni az alkalmazottakra. Be kell vonni őket, minél pozitívabb munkavállalói élményt adni számukra, hogy meg tudja tartani őket a munkáltató. Erre döbbent rá Peter Jones is, a Nova Szállodacsoport tulajdonosa, aki erről igyekszik is tapasztalatait minél szélesebb körben megosztani.

„Szigorú és bunkó főnök voltam, ordítoztam az alkalmazottaimmal, kamerával figyeltem őket, és ha akár 30 másodpercet késtek, levontam az első órát a fizetésükből” – ismeri be Peter Jones, akivel azóta nagyot fordult a világ. Bár dolgozói – viselkedése ellenére - korábban sem nagyon hagyták el, mert mindig többet fizetett, mint a konkurencia. Rádöbbent, hogy javítania kell személyiségének hibáit, mert látta munkavállalóin az állandó kiabálás következtében a stressz hatásait. Belátta, hogy el kell kezdenie sajátmagán dolgozni, hogy jobban tudjon bánni a személyzettel is.

Az önképzésnek köszönhetően felmérte, hogy a dolgozói egyfajta tükröt jelentenek neki, így ha ő nem pozitív kisugárzást közvetít a csapata felé, akkor ők sem lesznek pozitívak, hiszen azt adják vissza, amit kapnak. Úgy döntött, hogy emiatt azonnali változtatásra van szükség a működésben.
Szerencsére az önreflexiónak és az ennek nyomán elindult munkának köszönhetően, a hangulat már sokkal jobb a szállodában, a munkavállalók körében. „Sokkal tudatosabbak vagyunk, a személyzet és én is”- jelentette ki Peter Jones.

Peter Jones ausztrál származású üzletember 2005 óta foglalkozik lakáskiadással Budapesten. Abban az időben, elébe menve a mai trendeknek, egyetlen szoba kiadásával kezdte az üzletet. Rövidesen 30 lakásra bővült a portfólió az Akácfa utcában. Jelenleg 4 apartmanhotelt üzemeltet a belvárosban 70 fős személyzettel, Nova Aparthotel néven.


„Sok cégnél még mindig jellemző az a hozzáállás, hogy az alkalmazott van a főnökért. Én fordítva gondolkodom, szerintem nem tudunk egymás nélkül létezni, és ezt igyekszem is kimutatni az alkalmazottak felé.”

Ennek része, hogy rendszeresen rendeznek csapatépítő programokat, valamint olyan juttatásokat kapnak a munkavállalók, amikre igény van. Így például jár masszőr a szállodába munkaidőben, ami a csapat egészségének is jót tesz. A személyes fejlődést pedig szintén a cég által finanszírozott nyelv- (angol és olasz) valamint zenetanulási (gitároktató) lehetőséggel segítik. Az aparthotel tulajdonos a középvezetőktől is elvárja ezt a hozzáállást, hogy a fenti értékeket képviseljék munkájukban, ennek érdekében pedig folyamatosan továbbképezteti őket. Mint mondja, nem tökéletesek, de a cél, hogy fejlődjenek.

A Boldog munkahely, lojális csapat konferencián ezeket a jó gyakorlatokat osztják meg a Peter Joneshoz hasonlóan gondolkodó munkaadók. Mint mondta, egyszerű eszközökkel, minimális anyagi befektetéssel megoldható, hogy az alkalmazottak akár 20-30%-al boldogabbak legyenek. Megváltozzon a munkahelyi hangulat, a cégkultúra, aminek következtében csökken a fluktuáció, és a dolgozók sokkal inkább csapatként funkcionálnak. Peter Jones szerint a kulcsszó a tudatosság, és az, hogy egyszerűen másképp kell csinálni, mint azt nagyon sokan eddig megszokták vagy éppen rutinból működtek.

„A célom az, hogy a tudatosabb cégeket reflektorfénybe állítsam, hogy példát mutathassanak a többieknek. Sokan nem hisznek még benne, hogy ez a munkáltatói hozzáállás működhet, pedig el lehet indulni ezen az úton Magyarországon is. Nagyon örültem, hogy rátaláltam olyan cégekre, akik azokat a vállalkozásokat képviselik, melyek ezen a téren tudatosabbak és figyelnek az alkalmazottaik elégedettségére. Ezek közül a Dreamjo.bs és az általuk alapított Szerethető Munkahelyek, illetve a WorkLife Company, akik nap mint nap ezzel foglalkoznak.”

A Decathlon, a Prezi, a Person Group vezetői szintén saját tapasztalataikat fogják megosztani a rendezvényen, hogy ők mit csinálnak másképp, hogy az alkalmazottaikat boldogabbá tegyék.

  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Új, innovatív kezdeményezés Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler

A Schaeffler-csoport egyik legnagyobb vállalata, a Schaeffler Savaria Kft. új, innovatív projektbe kezdett. Duális egyetemi mentor programot indított a... Teljes cikk

Próbavásárlás: innovatív megoldás, amire sokan nem gondolnak, pedig lépéselőnyhöz juttathat

Próbavásárlással ma már nemcsak a kereskedelmi szolgáltatásokat lehet vizsgálni, hanem sok más szektort, így a HR területén is innovatív... Teljes cikk