Nemcsak a jegyvizsgálóknak, hanem a mozdonyvezetőnek is járna pluszpénz
A mozdonyvezetők nem érintkeztek közvetlenül a migránsokkal, ezért nem jár nekik pluszpénz - így gondolkodik a MÁV. A kormány számára fontos feladattal megbízott 200 vasutas (jegyvizsgálók, karbantartók, mozdonyvezetők) külön bére mintegy 50 millió forintot tesz ki, ami bagatell, ha a vasúttársaság utólag is hálás volna azért, hogy fennakadás nélkül az osztrák határhoz szállították a migránsokat.
Forrás: MTI- Sóki Tamás
Azt már korábban feszegetni kezdte a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete, hogy kapnak-e pluszpénzt a vasutasok a rendkívüli helyzetben végzett munkájukért. Most úgy látja a VDSZSZ, hogy végre elindult valami a MÁV-nál: első lépésben a MÁV-Start Zrt.-nél szolgálatot teljesített vezető jegyvizsgálók, jegyvizsgálók kaptak szeptember 11-től visszamenőlegesen alkalmanként bruttó 10 ezer forint különdíjazást.
"Ezeken a vonatokon alig akadt olyan, aki önként, magától is szolgálatot vállalt volna" - írják közleményükben, és a külön fizetést azért is tartják jogosnak, mert a MÁV-Start így honorálja, hogy nem volt fennakadás a menekültek szállításában.
Bárány Balázs, a VDSZSZ Szolidaritás alelnöke lapunknak elmondta, hogy álláspontjuk szerint minden érintett vasutasnak jár az a 10 ezer forint, amit eddig csak a jegyvizsgálók és a vezető jegyvizsgálók kaptak meg októberi fizetésükkel a MÁV Starttól.
Az VDSZSZ közleménye szerint a "migránsvonatok" közlekedésével kapcsolatos valamennyi forgalmi tevékenység ellátása esetén szolgálatonként jár ez az összeg a MÁV Startnál és a MÁV-nál is. Így például a kocsirendezőknek, kocsivizsgálóknak, mozdonyvezetőknek, személypénztárosoknak, ügyfélszolgálaton foglalkoztatottaknak, stb.
Bárány Balázs elmondta a HR Portálnak, hogy az első kifizetésekkel, ami mintegy 50 jegyvizsgálót érintett, a szakszervezet nyáron megfogalmazott elvárását kezdte el teljesíteni a munkáltató.
"A mozdonyvezetők díjazását a MÁV és a MÁV Start azzal az indokkal nem támogatja, hogy nem érintkeztek közvetlenül a migránsokkal. Mivel bent ültek a mozdonyban, ki sem kellett szállniuk, amíg a migránsok a vonat közelében tartózkodtak. Mi ezzel nem értünk egyet, mert a vonatok közvetlen kiszolgálásában dolgozók egy csapatot alkotnak, és nem volna méltányos kihagyni a mozdonyvezetőket sem." - mondta el a HR Portálnak Bárány Balázs.
A szakember számítása alapján a július elejétől október 15-éig tartó időszakban naponta 40-50 vasutas teljesített szolgálatot a szerelvényeken, ami azt jelenti, hogy mintegy 4-500 ezer forint napi költséggel járt a migránsok szállítása a 10 ezer forintos bérkiegészítéssel. Bárány úgy becsüli, hogy összesen 200 dolgozó volt érintett ebben a feladatban. Amennyiben valamennyi dolgozó megkapja ezt a juttatást, akkor a teljes időszakra (3 és fél hónapra) összesen mintegy 50 millió forint körüli összeget kell, hogy a migránsok szállításában részt vevők különdíjazására fordítson a társaság.
"Ez bagatell összeg ahhoz képest, hogy egy vasúti kocsi 600 millió Ft, egy mozdony 1 milliárd. Nem feltételezem, hogy a MÁV ezt nem akarja kifizetni. Inkább arra gondolhatunk, hogy az állami cégnél lassan őrölnek a malmok" - fejtette ki Bárány Balázs, aki video üzenetében azt is elmondta, hogy bértárgyalások a MÁV-nál és a többi vállalatnál nem haladnak kellő ütemben.
A VDSZSZ nem úgy tapasztalja, hogy a tulajdonos és a munkáltató komolyan vette volna a közös szakszervezeti bérkövetelést. Minimális elvárásuk, hogy alanyi jogon 5 százalék keresetnövekedésben részesüljön minden vasutas. A minimálbér emelésére vonatkozó kormányzati szándék miatt elengedhetetlenül fontosnak tartják, hogy a többi, a minimálbérnél magasabb jövedelemmel rendelkező vasutas is legalább hasonló mértékű bérfejlesztésben részesüljön 2016. január elsejétől.
Portálunknak eljuttatott sajtóanyagukban a VDSZSZ kiemeli: elfogadhatatlannak tartják, hogy a különdíjazást vontatottan és lépcsőzetesen kapják meg az érintett munkakörök dolgozói. Az érdekvédők azt szeretnék, hogy a tulajdonosi jogköröket gyakorló közlekedési kormányzat mielőbb biztosítsa a MÁV vezetése számára a kifizetéshez szükséges pénzügyi eszközöket.
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
Nem a pénzügyi korlátok, hanem a tehetségek megtalálása a legnagyobb kihívás a cégek toborzásában. A megtartásban sem a fizetés az első számú... Teljes cikk
A bérek átláthatóságáról szóló európai uniós irányelv hamarosan részletes jelentésre kötelezi a közép- és nagyvállalatokat a női és a... Teljes cikk
Minden elemzői várakozást felülmúltak a KSH által közzétett januári kereseti adatok. A bruttó átlagkereset 605.000 Ft, a rendszeres bruttó... Teljes cikk
- Veszélyesek a vendégmunkástörvény kiskapui? 6 hónapja
- Több fizetés az érzelmi munkáért - miért ne valósulhatna meg? 7 hónapja
- Ezért veszélyes terv a migránsmunkások behozatala 8 hónapja
- SZÉP-kártya: minden, amit tudni akartál a juttatásról és az aktuális változások 9 hónapja
- Tervez béremelést? 10 hónapja
- Tervez béremelést vezetőként? - töltse ki rövid kérdőívünket 10 hónapja
- Lesz-e még idén béremelés? 11 hónapja
- HajRá VASAS: nagy pénz, kis foci, avagy tanulságok HR-eseknek is 12 hónapja
- Egyenlő munkáért, egyenlő bért - márpedig ilyen nincs! 13 hónapja
- Mi az, és miért éri meg a munkavállalói résztulajdonosi program? 1 éve
- Titkok, blöffök, vezetői baklövések: ezért veszélyes téma a fizetés 1 éve