kapubanner for mobile
Megjelent: 17 éve

Nem mindig üdvözítő megoldás az outsourcing

Nem érdemes minden HR-funkciót kiszervezni, a HR-nek ugyanis a gyors beavatkozás és segítségnyújtás érdekében személyesen is jelen kell lennie a szervezet belső működésében, ez pedig nehezen biztosítható egy külső szolgáltatóval - mondta Patai Ágnes, a Fővárosi Gázművek Zrt. humánpolitikai igazgatója a Világgazdaságnak.

images

images

Bizonyos helyzetekben az outsourcing nem is annyira költséghatékony, valószínűleg ezt felismerve kezdi egyre több vállalkozás saját hatáskörébe vonni a HR-funkciókat. Leginkább csak a HR-adminisztráció, s azon belül is a bérszámfejtés kiszervezése javasolt, ez ugyanis nemcsak a költségek, hanem a munkavállalók kiszolgálásának szempontjából is előnyös - jelentette ki Patai.

A szakember véleményét arra a hatásvizsgálatra alapozza, amelyet a közműszolgáltatóknál végeztek, részben annak megállapítására, hogy érdemes-e ezeknél a vállalatoknál a HR bizonyos funkcióit kiszervezni. A számítások, elemzések, a folyamatátszervezések ugyan a belső létszámhatékonyság növelését és gazdaságosabb, hatékonyabb működést tettek lehetővé, de azt is egyértelműen kimutatták, hogy a konkrét esetben nem lenne jó megoldás az outsourcing.

Patai Ágnes felhívta a figyelmet arra, hogy csak 1500-2000 fős munkavállalói létszám felett tanácsos a HR adminisztrációs tevékenységeit kiszervezni, ez alatt ugyanis nem feltétlenül térül meg, hiszen az informatikai háttér kidolgozásával és az előkészítéssel járó munkák arányaiban nagyobb költségterheket jelenthetnek.

Világgazdaság
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több az álláshirdetés februárban, közel 32 000 munkakör vár betöltésre

Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk