kapubanner for mobile
Szerző: Filius Ágnes
Megjelent: 7 éve

Nem lesz több „szőkenős” vicc az informatika órán

Nagyon erős, pozitív hatást gyakorolt a SKOOL képzése azokra a lányokra, akik az elmúlt 3 év során részt vettek workshopokon, táborokon. A mindenre nyitott lányok ennek a benyomásnak a hatására választották felsőoktatási célként a mérnök-informatikát és a gazdaságinformatikát. Sok örömet, magabiztosságot kaptak a mozgalomtól, amelyben ma már mentorként is részt vesznek, mert mindent megtesznek azért, hogy „szervezeten belül maradhassanak”. Ezt a célt úgy tudja elérni a SKOOL, hogy a legelső, IT-vel kapcsolatos találkozásra helyezi a legnagyobb hangsúlyt. „Meg kell élni azt, hogy nincs rossz kérdés, és szabad az alkotás”- mondta a legfontosabb törekvésükről Major Zsófia, alapító.

Hárman ülnek a teremben, egymás mellett. Az egyik lány csöndes, komoly. Minden szavát átgondolja mielőtt beszél. Ő a legfiatalabb, de a mondandóján nem érződik a 3-4 év korkülönbség. A másik kettő csicsereg. Egymás szavába vágva mesélnek lelkesen az elmúlt három év tapasztalatiról, sikereiről, kihívásairól. Ők már most közös startupban gondolkodnak, amit együtt fejlesztenek. Kedvesek, helyesek, okosak, és egészen elképesztően jól tudnak idegenek előtt beszélni, pedig a legidősebb is csak 19 éves. Nagyon fontos útravalót kaptak a azoktól a programoktól, amiket a most 3 éves SKOOL szervezett nekik. Megismertek egy új világot, és abban önbizalommal telve bírnak mocorogni. És a mozgolódásuk iránya nagyon komollyá vált. Ketten közülük most fejezik be az első egyetemi évüket mérnök-informatikusként, illetve gazdaságinformatikus szakon. Ha minden optimálisan alakul, belőlük lesznek a következő évtized „tech-világának” kikerülhetetlen szakemberei.


Továbbtanulás: irány az IT-világ!



„3 évvel ezelőtt egyáltalán nem tudtam, mi akarok lenni. Unokabátyám szólt, hogy a cégnél, ahol dolgozik, lesz egy Skool foglalkozás, nézzem meg.” - mesélt a múltról a 19 éves Bugir Zsófia, aki egyike volt annak a 15 lánynak, akik a Skool legeslegelső foglalkozásán vettek részt. „Annyira megtetszett, hogy két hét múlva már ott voltam a következő, ingyenes programon is. A Skool mutatta meg nekem, hogy ez egy nagyon izgalmas világ. A foglalkozások hangulata, a cégek megismerése, és a hasonló gondolkodású lányokkal, női programozókkal való találkozás olyan önbizalmat adott, hogy most már elhiszem magamról, hogy én is sikeres informatikus leszek. Most a Corvinus Egyetemen tanulok, gazdaságinformatikát, és két hét múlva már kezdem is a nyári gyakorlatomat a Prezinél.” - tette hozzá Bugir Zsófi. Bár az egyetemista lány már „kiöregedett” a SKOOL-os célcsoportból, nagyon szeretett volna tagja maradni a közösségnek, ezért önkéntes mentori feladatokat vállalt. Ez egy újabb szintje a tanulásnak, az önfejlesztésnek. „Kaptam egy négy fős kis társaságot, akiket én is ugyanannyira lelkesíthetetek, ahogy ezt három évvel ezelőtt velem tették. Ez nagyon inspiráló dolog.”

Lelkesen mesél az élményeiről Remeli Mina is. A 19 éves lány, aki ma már a BME-n mérnökinformatikát tanul, a Skool és a Prezi közös foglalkozásán kezdett el programozni. Ő se hitte volna, de egy 8 hetes kurzus után egy „pokemon-go”-szerű játékot le tudott fejleszteni. Mostanra olyan szintre jutott a tudása, hogy szó szerint levadászta őt is a Prezi, és bevonta a gyakornok programjaiba. Nyáron, az intern-időszakukban internetbiztosággal kapcsolatos, nagyon komoly tevékenységekben fognak a lányok részt venni az ország egyik „legcoolabb” munkahelyén.


Ha nincs szakmai társ, ki is lehet képezni!



Badics Eszter még csak 12 éves volt, mikor kapcsolatba került a SKOOL-lal. A Scratch-programnyelvre kiírt játékversenyen indult volna, ha lett volna olyan partnere, aki ismeri ezt a játékos programnyelvet. De, Veszprémben, ahol laktak, nem talált ilyen lányt. Nem keseredett el, megtanította két barátnőjének, sőt, az általános iskolai informatika tanárának is a Scratch-et. A környezete akkor nagyon csodálkozott Eszter erőfeszítésén. Nem nagyon értették, mit is szeretne ezzel a játékkészítéssel elérni. A fiúk reakciója volt a legirracionálisabb. Ők ugyanis irigykedni kezdtek, mivel Eszternek sokkal erősebb volt az úgynevezett „komolyabb IT-eszköz” ismerete, míg a fiúk időben többet töltöttek ugyan a gép előtt, de csupán csak felhasználóként, játékkal telt az idejük. Azóta annyi történt a lány életében, hogy felvették a budapesti Fazekas Mihály Gimnázium speciális matematika szakára, és éppen költözteti fel az egész családját Budapestre.


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Nem lesz több „szőkenős” vicc az informatika órán
2. oldal - Tanácstalanul a pályaválasztási szakembernél
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Hogyan hangoljunk össze embereket különböző kultúrákból vállalati közegben?

Rengeteg érzelem, meggyőződés, konfliktus és öröm, egymástól tanulás és összefeszülés övezi az interkulturális szervezetek működését. A... Teljes cikk

A munkavállalók készségfejlesztése elmaradásban van, pedig fenekestül felfordul a munka világa

A generatív mesterséges intelligencia (AI) térnyerésével a munkavégzéshez szükséges készségek 2030-ra várhatóan 68%-kal változnak majd... Teljes cikk

A tanár is munkavállaló!?

Employer branding, toborzás, munkáltatói márka, karrierút, megtartás, juttatások, bérbenchmark stb. Szinte már elcsépelt szavak, unalomig... Teljes cikk