Ne csak a felső vezetőket képezzük!
Mi az, ami mindenhol nehéz, de a szolgáltató központoknak még nehezebb? A képzett munkaerő megtartása - mivel olyan a munka természete, hogy egy-egy munkakör esetében önmagában nem elég izgalmas hosszú távon a fiataloknak. Vajon lehet olyan vezetőket képezni, akik képesek tartósan hatni a dolgozói elkötelezettségre? Erről kérdeztük Dr. Ferencsák Tímeát, az Exxonmobil vezetőfejlesztésért felelős menedzserét, aki előadást tart az atipikus fejlesztési módszereikről a „Vállalati képzés-fejlesztés a digitális korban” című konferencián.
Egy marveli szuperhős jut eszembe, akinek egyszerre több főnöke van, kezeli az egyre nagyobb eredményességi elvárásokat, lefordítja az emberei számára a vállalat központi stratégiáját. Beosztottjai felé, ha kell, empatikus, inspiráló, támogatja a fejlődésüket. Otthonosan mozog egy globális szervezetben, jó kapcsolatokat épít ki Budapesten kívül a houstoni központban és a bangkoki, valamint brazíliai társszolgáltató központokban dolgozó kollégákkal. Menedzsel naponta több száz üzenetet, és érti, vezeti a folyamatos változásokat. Ezen felül példát mutat a napi szintű tanulásban, önfejlesztésben.
Lényeges szempont, hogy minden vezető részére rendelkezésre álljon a saját fejlődési igényeit szolgáló képzési tartalom
Melyik vezetői rétegre érdemes ma a legnagyobb fókuszt helyezni a fejlesztések során?
Egyértelműen a frontline vezetők, csapatvezetők! Szervezetünk egyre növekszik - ebből következik két stratégiai kihívásunk: munkatársak folyamatos felvétele, integrációja és megtartása. Mindkét területen a siker egyik kulcsa a csapatvezetők kezében van. Ők azok, akik egyrészt közvetlenül felelősek a szervezet eredményességéért, másrészt „arcai” a cégnek a munkatársak felé. Feladatuk a motiváció fenntartása, a stratégiai lefordítása, napi szintre történő „megérkeztetése”. Elsősorban ők a vezetésfejlesztési program ügyfelei, az ő igényeiket kell mindenekelőtt szem előtt tartanunk, amikor a fejlesztési prioritásokat évről évre meghatározzuk. Ne felejtsük el azt sem, hogy ők az emberek mintaképei is, így ha ők nem tanulnak folyamatosan, akkor a csapattagokat is nehéz lenne rávenni a fejlődésre.
Mi a legnagyobb tanulsága az Exxonmobilnál indított fejlesztési programoknak?
Három pontban foglalható össze a fejlesztési programunk lényegi tanulsága: személyre szabottság, sokszínűség, csoport igényekhez igazodás. A személyre szabottság és sokszínűség azért fontos, mert a programjainkban részt vevő vezetők nagyon különböző jellegű és mértékű tapasztalattal rendelkeznek. Az már rég nem működik, hogy mindenki üljön be ugyanarra a programra, mert úgy egyszerűbb a szervezés… Vannak, akik tíz éve vezetők és számos pozíciót betöltöttek már, és vannak, akiket néhány hete, hónapja neveztek ki. A programjaink kialakításánál ezért egyik lényegi szempont, hogy minden vezető részére rendelkezésre álljon a saját fejlődési igényeit szolgáló képzési tartalom. Ez online képzések, tréningek, nagy létszámú workshopok és coaching kombinációjából áll össze.
Ami nálunk még nagyon bejött, az a csoportos coaching jellegű tanulás. Itt az a forma aratta az egyik legnagyobb sikert, amikor a csoport által beazonosított témák mentén a résztvevők osztják meg egyéni kihívásaikat és a csoport a tagok bölcsessége, tapasztalata alapján egy külsős coach bevonásával közösen rakják össze a megoldásokat. Ma már minden egyes képzési elemnek napi kihívásokra kell reagálnia. Nem engedhetjük meg magunknak azt, hogy egyfajta „nice to have” elméletekkel öntsük tele a vezetőink fejét.
Nyitó fotó: Pexels.com
- 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
A mesterséges intelligenciára érdemesebb nem veszélyként, hanem a digitális műveltség részeként tekinteni, aminek a fejlesztése nemcsak a... Teljes cikk
Rengeteg érzelem, meggyőződés, konfliktus és öröm, egymástól tanulás és összefeszülés övezi az interkulturális szervezetek működését. A... Teljes cikk
A generatív mesterséges intelligencia (AI) térnyerésével a munkavégzéshez szükséges készségek 2030-ra várhatóan 68%-kal változnak majd... Teljes cikk
- Mi a közös az anyai és vezetői készségekben? 2 hete
- Új, innovatív kezdeményezés - Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler 2 hete
- "Digitális jogosítvány" nélkül nagyot fog ütni a "digitális üvegplafon" 3 hete
- Mit keresnek a vállalatok egy vezetőben 2024-ben? 3 hete
- Határfelületi vezetők az iparban és kereskedelemben 1 hónapja
- Úton a felsővezetői lét felé - hogyan segíthet egy mentor a cél elérésben? 1 hónapja
- Felsővezetők a Linkedinen: hogyan lehet jól csinálni? 1 hónapja
- Hogyan hangoljunk össze embereket különböző kultúrákból vállalati közegben? 1 hónapja
- 75-150 millió forint támogatással képezhetik munkavállalóikat a cégek - Még elérhető az év slágerpályázata 1 hónapja
- Semmit nem lehet már rutinból csinálni - Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO HR menedzsere 2 hónapja
- Új vezető a Nestlé Professional hazai üzletágának élén 2 hónapja