kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

Mit csinál egy üzletkötő?

Vajon mit csinál egy üzletkötő a Bónusz Brigádnál, hogyan telik el egy nap ebben a pozícióban? A HR Portal új rovatában olyan munkakörök kulisszái mögé leshetünk be, melyekről mindig tudni akartuk, hogy mit is jelentenek: vagy csak pusztán emberi kíváncsiságból, vagy mert éppen ezt a munkakört szeretnénk valahol betölteni. Ebben a cikkünkben a Bónusz Brigád üzletkötője, Földszin Balázs beszélt egy munkanapjáról a brigádnál.

Így indul a reggel


Szeretek már korán bent lenni az irodában, hogy legyen időm a reggeli „rituálémra”, ezért fél 8 körül érkezem: egy reggeli kávéval és napindító beszélgetéssel kezdünk a kollégákkal. Ehhez minden reggel megvannak az állandó partnerek, és ez nagyban segít abban, hogy a délelőtti feladatokhoz meglegyen a kellő energia és lendület. Szeretem, ha jó a hangulat bent, szerencsére itt a brigádnál ez az általános "lelkiállapot".

A délelőtt a telefonálásé



A munkám nagyrészét a már meglévő partnerekkel történő kapcsolattartás és az új partnerek megkeresése teszi ki - olyan cégeket keresek meg, melyek termékeit vagy szolgáltatásait örömmel látnák a vásárlók a brigád oldalain. Emellett természetesen adódnak adminisztratív jellegű feladatok, az egyeztetett ajánlatok rendszerbe történő felvitele, a szerződések kezelése, az ajánlatokhoz tartozó adatok és képek beszerzése a partnerektől.


Ha sikerült ezeket elkérnem (ez néha nem könnyű feladat!), akkor egyeztetek a szerkesztőkkel: velük a legszorosabb a munkakapcsolatom, hisz ők készítik el az ajánlatokat az általam megadott-leadott adatok és információk alapján. Közben folyamatosan egyeztetünk a grafikusokkal, hogy minél szebb, jobb, szexibb képek kerüljenek az ajánlatokba, és azok a legjobb vizuális élményt nyújtsák a vásárlóknak, hisz egy jó képnél kevés dolog tesz vonzóbbá egy ajánlatot. Az ügyfélszolgálattal is napi kapcsolatban állunk, ha a vásárlóknak beváltással, foglalással vagy a partnerrel, szolgáltatóval történő kapcsolatfelvétel tekintetében van kérdése, akkor is én vagyok az, aki összeköti őket. A marketing csapattal pedig az egyes ajánlatok, kiemelt hirdetések, kampányok kapcsán egyeztetünk és segítünk egymásnak. Tehát mindenki segít mindenkinek, így áll össze a nagy kerek egész!

Meetingek, brainstormingok



Minden héten kedden reggel szűk egyórás sales meetinget tartunk a teljes sales csapattal, itt átbeszéljük az előző hét tapasztalatait, eredményeit és a következő időszak feladatait. Itt folyik egy erős brainstorming is, pörögnek a kerekek mindenkinél.

Emellett minden hónapban egyszer a sales csoportvezetővel és a kereskedelmi igazgatóval hármasban is átbeszéljük az eredményeket, feladatokat, és segítséget kapunk ahhoz, hogy a terveknek megfelelően tudjunk teljesíteni.

Bónusz Brigád 20190618

A meetingeken kívül is bármikor fordulhatok akár a sales vezetőhöz, akár a kereskedelmi igazgatóhoz, jó tudni, hogy mindig van rám "pár percük" bármi legyen is, tudunk róla beszélni, de ez igaz mindenkire a cégnél, a tulajdonosok ajtaja is nyitva áll előttünk, amikor csak szeretnénk, Gábor (Heller Gábor, a Bónusz Brigád egyik alapítója) és Zoli (Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád másik alapítója) is vevő egy-egy beszélgetésre, ötletelésre, ha épp erre van szükség.

Bónusz Brigád  22 20190618Itt épp Heller Gáborral, a cég egyik alapítójával egyeztetek

Ebéd és kávé - ez is fontos része a napnak



Ha nem a városban, partnertárgyalások közben ér az ebédidő, akkor az irodában ebédelek, ahol baráti a hangulat, tágas a konyha, így jó beszélgetések jellemzik az ebédidőket. A második kávémat ebéd után iszom meg a kollégákkal. Ilyenkor mindenki összeverődik a konyhában, pár perc feltöltődés és beszélgetés (és persze a kávé), új energiát és lendületet ad.

Kezdődhet a délután



A megfelelő time management nagyon fontos része a munkámnak, hisz anélkül könnyen alakulhatna ki káosz és rendszertelenség az egész napomban. A partnertárgyalásaim többségét igyekszem a délutáni órákra időzíteni, míg a délelőtt az esetek többségében a telefonálással és az adminisztratív feladatokkal, az ajánlatok szerkesztésével és utókövetésével telik. Fontosnak tartom nemcsak az új partnerekkel, de a meglévőkkel is a személyes, rendszeres kapcsolattartást. Büszke vagyok arra, hogy kivétel nélkül jó kapcsolatot ápolok velük, és sok esetben nemcsak üzleti, de már baráti viszonyról is beszélhetek. Úgy gondolom, hogy mindkét fél jó hangulata, kedélye és a jó kapcsolat az egyik kulcspontja a sikeres együttműködésnek.

A legkedveltebb feladatom egyértelműen a közvetlen kapcsolattartás a partnerekkel és az új partnerekkel való kapcsolatfelvétel, ez a "sales-es élet" sava-borsa és a legjobb része. A nehéz feladatok nem okoznak fejtörést, sőt extra motivációval vágok neki az ilyeneknek, szeretem a kihívásokat. Az adminisztratív feladatok talán kissé megtörik a lendületet, de tudom, hogy ez is fontos része a munkámnak.
Indulás haza

A munkaidőm 8 órától 17 óráig tart, viszont sales-esként nem vagyok az irodához kötve, a munkám szerves részét képezik a partnertárgyalások, melyek adott esetben akár a munkaidőn kívül is megvalósulhatnak. A jellemző az, hogy 17 órára befejezem az aznapi teendőket és haza indulok. Viszont a partnerekkel adott esetben a munkaidőn kívül is tartom a kapcsolatot, hogy ha segítségre vagy információra van szükségük "kéznél legyek" akár telefonon, akár emailben.



Több, mint 100 munkaügyi iratminta és szabályzat a HR Portaltól. Előfizetőinknek küldjük a munkajogász által rendszeresen frissített módosításokat is.

  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
"Keressük a lila elefántot" - avagy miért izgalmas a toborzó szakma

Miért szeretek recruiter lenni? – tette fel a kérdést néhány ismert toborzási szakembernek Csatalinácz Adrienn, az euJobs HR-Group HR és BRAND... Teljes cikk

A szexi pozíciónevek csapdája

Tudja mi a különbség a sales manager, a business development manager és account manager munkakörök között? A gyakorlatban nem sok: az... Teljes cikk

Több lányt az informatikába: sokszor a tanárokkal és a szülőkkel kell küzdeni

Bár a tendencia javulást mutat, még mindig bátorítani, biztatni kell a fiatal lányokat, hogy az úgy nevezett STEM szakmák vagyis a tudomány, a... Teljes cikk