Megvan, hol dolgoznának szívesen a magyarok
Tavalyi győzelme után idén ismét a Mercedes-Benz lett a legvonzóbb hazai munkáltató,a második helyet a LEGO nyerte el, a harmadik helyezett pedig az IBM lett. A munkavállalók az IT szektorban helyezkednének el legszívesebben. Április 11-én átadták a Randstad Employer Brand hazai díjait, a Randstad Awardot - írják sajtóközleményükben.
A szektorok versenyének élén az IT végzett, melyet az SSC, majd a telekommunikáció követ.
Továbbra is a fizetés és a munkahelyi légkör a két legfontosabb munkahelyválasztási szempont, de a fizikai elhelyezkedés és a munka-magánélet egyensúlya is egyre hangsúlyosabb szerepet kap
A munkahelyválasztást befolyásoló három legfontosabb faktor rangsora változatlan tavalyhoz képest. Továbbra is a fizetés a leghangsúlyosabb tényező, majd ezt követi a kellemes munkahelyi légkör és a hosszú távon biztos állás megléte.
A munka-magánélet egyensúlyának, a munkahely elhelyezkedésének, a sokszínű, támogató légkörnek, a társadalmi felelősségvállalásnak és a szolgáltatások, termékek minőségének a szerepe például felértékelődik: évről évre dinamikusan nő jelentőségük a munkavállalók szemében.
A fluktuációt tekintve a megkérdezett munkavállalók 23 százaléka váltott tavaly munkahelyet. „Ha figyelembe vesszük, hogy összességében a foglalkoztatottak 34 százaléka tervez 2019-ben továbblépést, akkor kifejezetten fontos, hogy megfelelő megtartási stratégiával csökkentsük az elvándorlást” - fűzte hozzá Baja Sándor. A munkahelyváltások fő indikátorai a munkabérrel és karrierúttal kapcsolatos problémák vagy a remélt, jobb lehetőségek. A maradás mellett leginkább a fizetéssel való elégedettség, a jó munkahelyi légkör, valamint a biztos állás a legfőbb érvek.
A munkavállalók 28 százaléka dolgozna szíve szerint saját vállalkozásában, míg 20 százalékuk lenne multinacionális cég alkalmazottja. Előbbi cégformánál a munka-magánélet egyensúlya és a rugalmasság, míg utóbbinál a kiszámíthatóbb, fix jövedelem és a stabil munkahely a szimpatikus tényező.
Mi kell az X-nek, miért marad az Y-generáció?
A fiatalabb munkavállalókat biztosítani kell a karrierépítési lehetőségekről és a fejlődési potenciálról ahhoz, hogy ne kezdjenek el új kihívásokat keresni. Az Y-generációt a kellemes munkahelyi légkör, az X-et és Z-t pedig a biztonság és a kedvező fizikai elhelyezkedés tudja maradásra bírni. Mindezek mellett míg a Z-seknek fontos a sokszínű, befogadó csapat, addig az Y-korosztály inkább a karrierépítési lehetőségeket keresi. Az X-generáció tagjainak értelemszerűen a munka-magánélet egyensúlya kerül fókuszba, míg az 55 év felettiek a pénzügyi stabilitást szeretik.
A verseny szabályzata alapján nívódíjban részesülnek azok a vállalatok, amelyek kategóriájukban 5 éven belül háromszor nyertek. Ők a versenyen kívül, nívó díj kategóriában kapnak külön elismerést. Idén a MOL-nak gratulálhatunk.
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
Csomós Petra, az ELTE TTK Alkalmazott Analízis és Számításmatematikai Tanszékének docensének személyében másodszor nyerte el női oktató az... Teljes cikk
Nincsenek könnyű helyzetben manapság az X generációs (jellemzően 1960 és 1979 között született) munkavállalók. Könnyen kerülhetnek... Teljes cikk
Az év elején történő felmondások aránya bár változó lehet, azonban sok cégnél ebben az időszakban, az év végi bónuszok kifizetését követően... Teljes cikk
- Egyre nehezebb a fiatalok toborzása és megtartása, de mi lehet a megoldás? 3 napja
- Az automatizálás és az AI terén is lemaradásban vannak a magyar cégek a nemzetközi átlagtól 3 napja
- Anyaként egy nagyvállalatnál: így látják a munka és a magánélet egyensúlyát a Hankooknál dolgozó édesanyák 6 napja
- Czomba Sándor: tovább csökkent a regisztrált álláskeresők létszáma tavaly áprilishoz képest 1 hete
- Mire vágynak a dolgozó anyák? 1 hete
- Z-generációs álommeló - most bárkiből lehet utazási influencer 1 hete
- A BMW autógyár miatt nőtt az érdeklődés a járműmérnöki képzés iránt Debrecenben 1 hete
- Munkahelyi alumni élethosszig: stratégiai fontosságú a jó kapcsolat fenntartása a volt kollégákkal 1 hete
- Minden ötödik magyarországi német vállalat leépítést fontolgat idén 1 hete
- Munkaszerződés nélkül foglalkoztattak egy 15 éves fiút, akinek mindkét kezét összepréselte egy gép 1 hete
- "Keressük a lila elefántot" - avagy miért izgalmas a toborzó szakma 2 hete