kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

Maradi HR osztályok, avagy hogyan ne legyünk versenyképesek a piacon

A HR tipikusan az a terület, ahol elengedhetetlen, hogy tökéletesen képbe legyünk a legújabb lehetőségekkel, már ha szeretnénk versenyképes munkáltatók lenni a piacon. Sok cég mégsem mer nyitni az újítások, a modern kor vívmányai felé. Vajon megalapozott a félelem, és a jól bevált klasszikus módszerek következetes használata vezet sikerre, vagy a maradiság a cég fejlődésének szab gátat? Mi fán terem a HR branding, van-e helye a Facebook-nak a toborzásban? Cikkünkben ezt taglaljuk.

images

Y-generáció vs. vezetőség

Mi történik, amikor már az Y-generáció képviselői kerülnek a HR osztályok asztalai mellé, és nézeteik találkoznak egy másik rendszerben szocializálódott vezetőségével? Kérdésünkre a Beck and Partners Kft. munkatársai elmondták, gyakran találkoznak ezzel a jelenséggel, sajnos nem ritkaságról beszélünk. A HR Felhő toborzási-kiválasztási szoftver kapcsán HR reggeliket szerveznek, ahol többször találkoznak ilyen szituációval. A fiatal, lelkes HR-esek tele vannak újító ötletekkel, szívesen használnák az új lehetőségeket, de a vezetőség részéről nem tapasztalnak nyitottságot, így az ötletek javarészt halva születnek. Sok esetben igen lelkesen próbálják az internet hozta lehetőségeket prezentálni a felettesüknek, de az idősebb korosztály számára a Facebook, a Linkedin, és felhő alapú szoftverek ördögtől való dolognak tűnnek. Pedig ma, kifinomult HR branding és a social média felületek használata nélkül labdába rúgni a munkaerőpiacon olyan, mintha hó nélkül próbálnánk szánkózni: lehet, csak egyáltalán nem érdemes, és senki nem érti majd, mit akarunk tulajdonképpen. Hiszen hol máshol érhetnénk utol a pályakezdőket, a jobbnál jobb szakembereket, mint ott, ahol napi átlag 2 órát töltenek, és ahol tökéletesen tudjuk célozni a közönségünket.

Ideje felvenni a kesztyűt

Azokban az időkben, amikor már nem a munkavállaló küzd a munkáért, hanem a munkáltató verseng a kiváló jelöltekért, nem lehet labdába rúgni erős HR branding nélkül. Minden területen van egy-egy olyan multi, aki hatalmas összegeket költ marketingre, PR-re, hogy jó színben tűnjön fel. Ez a befektetés persze megtérül, elkötelezett munkavállalók, és a betöltetlen helyekért küzdő potenciális dolgozók jellemzik a céget. De a legtöbb helyen szűkre szabott HR budget mellett a nagy kampányokat plakáttal, reklámokkal, rendezvényekkel, igen kevesen engedhetik meg magunknak, pedig sok esetben nem nyújtanak sem rosszabb béreket, sem rosszabb munkakörülményeket, mint nagy hírnévnek örvendő társaik. Nagy hiba, ha ezt nem ismerjük fel és nem kezdünk el a saját, költséghatékony eszközeinkkel tenni a cél érdekében.

Tenni, de hogyan?

Ehhez több jó eszköz is a rendelkezésünkre áll. A céges karrieroldal, ahol az aktuális álláslehetőségek mellett tartalmakat, jó híreket, cikkeket és interjúkat is megoszthatunk, elengedhetetlen. Ezen kívül egy gondosan menedzselt Facebook és LinkedIn oldal is tökéletes platform a jelöltek irányába történő kommunikációra. Az ismeretlen területek persze mindig kétségeket ébreszthetnek, de fontos látni, hogy a céges Facebook oldal nem egyenlő a személyes profillal. Biztonsági beállításokkal védhetjük a láthatóságot, korlátozhatjuk a hozzászólókat. Jól irányzott kampányokkal és minimális anyagi ráfordítással álláshirdetésünket akár több tízezer szakembernek is eljuttathatjuk, ezzel akár 50 százalékkal növelve a bejelentkezőink számát.

A Beck and Partners Kft. munkatársai 10 év tapasztalattal a hátuk mögött, ezen lehetőségek részleteiről, a Facebook hirdetések hatékonyságáról, a Magyar Termék Nagydíjas toborzási-kiválasztási szoftverük, a HR Felhő részleteiről számolnak be az ingyenes HR Reggelijükön.
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Háromezerrel több az állásajánlat: 36 ezer pozíció vár betöltésre

Márciusról áprilisra 33 089-ről 36 166-ra nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez 3077-tel több az előző hónapnál, egy évvel... Teljes cikk

Kiderült, miért váltak óvatosabbá a dolgozók a munkahelyváltást illetően

Országos szinten számottevően csökkent a munkavállalói fluktuáció, 28 százalékra mérséklődött tavaly az egy évvel korábbi 33 százalékról.... Teljes cikk

Németország kinyitotta álláspiacát a szakképzettek előtt

Tavaly novemberben lépett hatályba - egyes rendelkezései idén fognak - az új német szakképzett bevándorlásról szóló törvény, amely jelentősen... Teljes cikk