kapubanner for mobile
Megjelent: 5 hónapja

Magasabb fizetésre és több magánéletre vágynak a magyar könyvelők

A magyar könyvelők 72%-a nem elégedett a munkája anyagi ellentételezésével, holott háromnegyedük arra is hajlandó, hogy munkaidőn túl is az ügyfelek rendelkezésére álljon - derül ki egy friss felmérésből. A kutatás szerint a május a könyvelők legnehezebb időszaka és többségében hisznek a digitalizáció pozitív hatásaiban.

Magasabb fizetésre és több magánéletre vágynak a magyar könyvelők-

A Számlázz.hu a könyvelői világnap alkalmából a platformját használó könyvelők megkérdezésével készített online felmérést. A kutatás célja az volt, hogy a cég megtudja, mennyit dolgoznak, milyen nehézségekkel szembesülnek a szakmabeliek és mit várnak a digitalizációtól. A válaszadó könyvelők 72%-a független könyvelőként dolgozik, 13%-uk pedig alkalmazottként, de saját ügyfelekkel is foglalkozik mellette. 

Mindig rendelkezésre állnak, de nem elégedettek a fizetéssel

A válaszadók 59%-a 8-12 órát dolgozik naponta. A megkérdezettek közel negyede (23%) vallotta, hogy napi 10-12 órányi munka után tudnak végezni a feladataikkal. 37%-uk ellenben kevesebb, mint nyolc órát tölt el munkával. Mindössze 3% azoknak az aránya, akik rendszeresen extrém hosszú munkanapokat, 12 óránál is többet húznak.

magasabb fizetésre és több magánéletre vágynak a magyar könyvelők
 

A könyvelői lét nehézségét részben az adja, hogy az ügyfelek gyakran munkaidőn túl, hétvégén és ünnepnapokon is azonnali megnyugtató válaszra várnak. Saját bevallásuk szerint a könyvelők mindössze 15% teszi vagy teheti meg, hogy kizárólag a munkaidőben legyen elérhető. 78%-uk folyamatosan rendelkezésre áll, vagy legalábbis sürgős esetben a lehető leghamarabb „szolgálatba helyezi” magát.

A kutatás szerint a könyvelők markáns többsége (72%-a) nem elégedett munkája anyagi elismertségével. 13% egyenesen úgy nyilatkozott, hogy egyáltalán nem elégedett az ellentételezéssel, 59% szerint pedig jobban is megbecsülhetnék a fáradozásait. A könyvelők alig több mint negyede (28%) elégedett csupán a könyvelésből származó bevételeivel.

Május a legnehezebb, a KATA változások feladták a leckét 

A könyvelők rémálma egyértelműen a május. A megkérdezett szakmabeliek egyöntetűen (78%) úgy nyilatkoztak, hogy a beszámolók leadása miatt ez a legkeményebb időszak az évben. Ugyancsak mumusnak számít a január, az évkezdetet 47% tartja megterhelő időszaknak. A könyvelők számára még a negyedéves zárások a problémásak, ilyenkor állapítják meg az adók elszámolását - 43% tartja úgy, hogy ilyenkor igazán sok a munka. A decemberi évzárás a negyedik helyen szerepel a nehézségi sorrendben 40%-os értékelésével. A KATA-sok bevallása februárban a maga 22%-ával nem tartozik a túlságosan nehéz időszakok közé.   

Az elmúlt években több esemény is feladta a leckét a könyvelői társadalomnak. Ők maguk úgy értékelik, hogy a 2022-es KATA változások igényelték (59%) a legnagyobb problémamegoldó képességet tőlük. 25%-uk szerint a 2020-ban kitört COVID-járvány okozta események jelentették a legnagyobb kihívást. 

Bíznak a digitalizációban és több magánéletre vágynak a könyvelők

Ennek megfelelően a könyvelők kívánságlistája élén (64%) az szerepel, hogy munkájuk legyen tervezhetőbb, kevesebb évközbeni szabálymódosítással kelljen foglalkozniuk. Ugyancsak sokan kívánják, hogy csökkenjenek az adminisztrációs terheik (35%). A könyvelők 34%-a az ügyfelektől várna hatékonyabb együttműködést. 33% arra vágyik, hogy napjai kevésbé legyenek stresszesek, 23% pedig a munka/magánélet egyensúlyának helyreállítását kívánja.     

A könyvelők munkáját alapvetően forradalmasították az online pénzügyi adminisztrációs és számlázási programok, amelyek segítségével nem kell egyszerre több platformon is “kézzel” elvégezni az adatrögzítést. A szakmabeliek négy pozitív hozadékot jelöltek meg: gyorsabb, hatékonyabb információáramlás (53%), pontosabb, hibamentes adminisztráció (49%), az anyag átadás/átvétel könnyítése (46%), energia és idő spórolása (45%).

A pénzügyi adminisztráció egyre fejlődő digitalizációja nagy reményeket kelt a könyvelőkben. 51% nyilatkozott úgy, hogy a digitalizáció megkönnyíti a munkáját, és időt spórol neki. Közel ennyien (49%) szerint a modern megoldások segítenek a precízebb munkavégzésben. 43% szerint a digitalizáció lehetővé teszi, hogy ne kelljen az ügyfél könyvelési anyagaira várni.

 

fotó: unsplash

  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Hogyan hangoljunk össze embereket különböző kultúrákból vállalati közegben?

Rengeteg érzelem, meggyőződés, konfliktus és öröm, egymástól tanulás és összefeszülés övezi az interkulturális szervezetek működését. A... Teljes cikk

A munkavállalók készségfejlesztése elmaradásban van, pedig fenekestül felfordul a munka világa

A generatív mesterséges intelligencia (AI) térnyerésével a munkavégzéshez szükséges készségek 2030-ra várhatóan 68%-kal változnak majd... Teljes cikk

A tanár is munkavállaló!?

Employer branding, toborzás, munkáltatói márka, karrierút, megtartás, juttatások, bérbenchmark stb. Szinte már elcsépelt szavak, unalomig... Teljes cikk