kapubanner for mobile
Megjelent: 10 hónapja

Ma már szinte bármely szektorban dolgozhatnak a diákok

A felsőoktatásban tanulók szakmai kihívásokra és gyakornoki pozíciókra vágynak.

Ma már szinte bármely szektorban dolgozhatnak a diákok

Budapest, 2023. június 21. - Továbbra is töretlen a diákmunka iránti érdeklődés, sőt, idén jóval korábban elindultak az előjelentkezések a nyári szezonra, mint tavaly – nyilatkozta a Job Force Iskolaszövetkezet. A vállalatok a fokozódó munkaerőhiányt diákmunkaerővel próbálják enyhíteni, így mára szinte nincs olyan szegmens, ahova ne tudnának tanulókat integrálni.

Változatlanul dübörög a diákmunka piaca Magyarországon, ráadásul idén jóval korábban elindult a szezonra való felkészülés, mint a tavalyi évben. Májustól már intenzíven érdeklődnek a diákok és a megbízók egyaránt, ami általában júliusban tetőzik, majd augusztus végére fokozatosan lecseng. „A kereset és a kínálat három részre tagolja az országot: nyugaton, főleg a Balaton térségében nagyobb a diákmunka iránti igény, mint az érdeklődés, míg keleten épp ennek az ellenkezője tapasztalható, ezekben a régiókban ugyanis a dolgozni vágyó diákok száma meghaladja az elérhető lehetőségek mennyiségét. Budapesten és az agglomerációjában továbbra is töretlen a diákmunkák népszerűsége, sőt, a tanulók többsége a nyári szünidőt is a fővárosban tölti a magas kereseti lehetőségek és a sokrétű kínálatnak köszönhetően” – mondta Papp Tamás, a Work Force HR szolgáltatóhoz tartozó Job Force Iskolaszövetkezet üzletágvezetője.

A Job Force Iskolaszövetkezet a kereskedelemben, a vendéglátásban és a turizmusban működő partnereinél tapasztal fokozódó igényt a diákok foglalkoztatására, míg a jelentkezőket általában két csoportra lehet osztani. A fiatalkorúak azokat a munkákat részesítik előnyben, amikhez nem szükséges szaktudás és tapasztalat, azonban a főiskolások és az egyetemisták továbbra is a szakmai karrierútjukat támogató ajánlatokat keresik. Mindezek ellenére az iskolaszövetkezet azt tapasztalja, hogy egyre kevésbé számít a pozíció és a feladatkör és sokkal inkább a fizetés a döntő szempont, amikor valaki diákmunkára adja a fejét. Minél magasabb az órabér, annál népszerűbb egy adott munka. Míg a tavalyi évben átlagosan 1450 forintos órabérért dolgoztak a Job Force-on keresztül munkát vállaló fiatalok, addig az idei évben akár 1750 Ft-ot is megkereshetnek óránként.

Ma már szinte bármely szektorban dolgozhatnak a diákok
 

A diákok körében egyre kevésbé népszerűek a nehéz, alkalmi jellegű fizikai munkák. Az idei szezon slágermunkái egyértelműen a hazai fesztiválok által kínált lehetőségek lesznek a Job Force Iskolaszövetkezet szerint, mivel az elmúlt két évben a járvány okozta leállások miatt ez a fajta szórakozás nemcsak munkalehetőségként, hanem élménylehetőségként is kimaradt a diákok életéből.

Továbbra is munkaerőhiánnyal néznek szembe a hazai cégek, így a hirtelen fellépő létszámigényeiket diákmunkaerővel próbálják enyhíteni vagy kiegészíteni, hiszen még mindig ez a leggyorsabban felépíthető és mozgatható, valamint a legköltséghatékonyabb állománybővétési lehetőség a piacon. „Az elvárásaik tekintetében egyre rugalmasabbak partnereink, mivel egyre telítettebb a diákmunka piaca. Mára nincs olyan szegmens, ahova ne tudnánk diákmunkaerőt integrálni, ezért a vállalatok igyekeznek versenyképes lehetőségeket kínálni a diákok számára” – nyilatkozta Papp Tamás, a Job Force Iskolaszövetkezet üzletágvezetője.

A Work Force-ról

A 100 százalékban magyar tulajdonú Work Force Kft. 2003 óta foglalkozik munkaerő-kölcsönzéssel és munkaerő- közvetítéssel. Tapasztalatainak, naprakész piaci ismeretüknek, és szaktudásunknak köszönhetően olyan komplex megoldásokat biztosít, melyekkel partnereik egyre növekvő munkaerőigényeit maximálisan lefedi. Megbízói között termelő- és gyártó cégek, valamint a szolgáltató szektorban működő vállalatok egyaránt megtalálhatóak. Országszerte 9 irodával rendelkezik, 300 ügyfél számára biztosítja folyamatosan a megfelelő munkaerő rendelkezésre állását.

 

 

  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Úton a felsővezetői lét felé - hogyan segíthet egy mentor a cél elérésben?

Bartha Edit és Verebélyi Péter évekig kollégák voltak egy multinacionális vállalatnál. Edit Péter tanácsára jelentkezett a Corvinus Executive... Teljes cikk

Megtartott munkáltatói ígéretek

A munkaerőpiac „köztes” szereplői, azaz a munkaerő szolgáltatók – tehát a Pannon-Work cégcsoport is – a munkáltatói márka tekintetében is... Teljes cikk