kapubanner for mobile
Megjelent: 6 éve

Lenyomja az Y generáció az X-et?

Hatalmas változás jön néhány éven belül a munkaerőpiacon: a jelenleg még legnagyobb arányban jelenlévő X generációs munkavállalók 2025-től kisebbségbe kerülnek az Y generációhoz képest. A vállalatoknak ezért ideje szembenézniük a megszokottnál jóval kevésbé lojális munkaerő szokásaival és elvárásaival, nemcsak a toborzás és megtartás, de a több generáció hatékony együttműködése miatt is - hangzott el a K&H-ban szervezett családi vállalatok klubján.

images

A betöltött állásokat jelenleg uraló X generáció 2025-től kisebbségbe kerül, miközben egyre nagyobb teret követelnek maguknak az Y generáció tagjai.

„Az Y generáció munkaerőpiaci erőfölénye különösen hangsúlyos lehet a hosszú távon működő, így jellemzően 2, 3 vagy akár 4 generációt is foglalkoztató cégek esetében - amilyenek például a hazai családi tulajdonú vállalatok. Az ő számukra ezért különösen érzékeny terület lehet a különböző korosztályú munkavállalók hatékony együttműködésének megvalósítása” - hangsúlyozta ki Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője.

A szakemberek néhány hasznos tippet is adnak arra, hogyan érdemes a cégen belüli generációs ellentéteket kezelni:
Az Y generáció esetében


  • ne a lojalitásukra fókuszáljunk - ami nincs, vagy legalábbis jóval alacsonyabb szinten jellemző a korábbi korosztályokhoz képest - hanem az őket meghatározó nyitottságra, érdeklődésre. Tehát nagy hangsúlyt kell fektetni arra, hogy folyamatosan új ismereteket, tapasztalatokat szerezhessenek.
  • a globális gondolkodásukat, rálátásukat kiaknázva legyünk nyitottak az általuk javasolt újszerű megközelítési módokra és megoldásokra.

Az X generációsok


  • ne erőltessék rá a maximalizmusukat és munkamániájukat a fiatalokra - úgysem fog sikerülni, sőt, még akár nevetségessé is válhatnak. Helyette inkább dicsérjék őket az eredményeikért, és köszönjék meg gyakran munkájukat.
  • békéljenek meg a gondolattal, hogy a koruk miatt nem fogják tisztelni őket a fiatalabb kollégák, csak a viselkedésük miatt. Legyenek ezért határozottak, de semmiképpen se bánjanak lekezelően a fiatalabbakkal.
  • ne kritizálják az Y generáció „gyerekességét”, hiszen nem arról van szó, hogy ez a korosztály nem tud felnőni, hanem hogy nem akar - és ez óriási különbség.

Általánosságban a cégeknek


  • le kell vetkőzni azt a rutint, hogy automatikusan fiatal munkavállalót keresnek egy új vagy megüresedett pozícióba.
  • a szinte másodpercenként új információhoz szokott Y generáció számára érdemes lehetőséget biztosítani a cégen belül más munkaterületek kipróbálására, elsajátítására is.
  • attól, hogy a Facebookot használjuk, még nem leszünk az Y generáció tagja. A toborzáshoz ma már gyakorlatilag elengedhetetlen közösségi oldalt használva ezért mindenképpen figyeljünk arra, hogy a tartalom és az üzenetek megfogalmazása is a korosztály nyelvezetével és vizuális világával valósuljon meg.

  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nagyot nőtt a takarítócég, már több mint 11 ezren dolgoznak náluk: létszámtrendek

Tavaly decemberről idén januárra az épületek takarításával és facility managementjével foglalkozó B + N Referencia Zrt-nél nőtt legnagyobbat az... Teljes cikk

Mennyibe kerül egy sikertelen munkaerő-felvétel?

Ne csak a hirdetési költségeket számoljuk egy munkavállaló felvételénél, hanem a toborzó munkaóráinak költségét és a próbaidő alatti... Teljes cikk

Új fogalom a HR-ben: a határfelületi vezetők

Van egy olyan vezetői réteg az iparban, akikről, ha nem vesszük tudomásul, hogy egészen más bánásmódot igényelnek, mint a többi vezető, akkor... Teljes cikk