kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

Jó modorral megtartható és motiválható a dolgozó

A legtöbb munkavállaló egy barátságos, emberközpontúbb környezetben szeretne dolgozni. Ennek fontos része a partnerség (a többi kollégával, illetve a vezetőkkel), valamint az elvégzett munka megbecsülése. Ha vezetőként szeretné valaki megtartani munkatársait, akkor célravezető a legegyszerűbb eszközt bevetni: a jó modort - írja a Piac & Profit.

A magazin szerint nagyon fontos, hogy egy vezető kérjen, és ne utasítson, valamint a bírálat helyett a dicséretnek is jelentős szerepe van az alkalmazottak motiválásában. Egyes kutatások szerint a harmonikus kapcsolatok alapja az 5:1 arány, a pozitív tartalmú visszajelzések javára.

Az elmúlt évtizedekben több kutatás is bizonyította, hogy a hálának, a megbecsülés kimutatásának mennyire fontos szerepe van a motiválásban.

Az egyik legtöbbet idézett kutatás Adam M. Grant és Francesca Gino munkája, melyben egy egyetem számára való adománygyűjtés állt a középpontban. A kutatások szerint az adománykérés az egyik leghálátlanabb feladat, mert az adománygyűjtők gyakran találkoznak durvasággal és elutasítással.

A kísérlet mindössze annyi volt, hogy az adománygyűjtőket - akik egyébként állandó fizetséget kaptak, függetlenül attól, hány hívást bonyolítottak, vagy mekkora támogatási összeg érkezett az adományozótól - két csoportba osztották, és két héten át figyelték a teljesítményüket. Egy hét elteltével az adományokért felelős igazgató, az egyik csoportban, a heti szokásos értékelést ezzel zárta: „Nagyon hálás vagyok a kemény munkájukért, őszintén értékeljük, amit az egyetemünkért tesznek.” A rákövetkező héten ez a csoport mintegy 50 százalékkal több hívást bonyolított, mint az előző héten. Annak a csoportnak azonban, amelyik nem részesült ebben az egyszerű elismerésben, a teljesítménye nem változott.

A sikeres vezetők tisztában vannak azzal milyen nagy jelentőséggel bír a hála és a köszönet kinyilvánítása, akik nem élnek ezekkel a gesztusokkal, azok általában megrekednek a karrierépítésben is.

Piac&Profit
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Női oktató kapta idén a Gács-András díjat

Csomós Petra, az ELTE TTK Alkalmazott Analízis és Számításmatematikai Tanszékének docensének személyében másodszor nyerte el női oktató az... Teljes cikk

Az X generációsok tudják: ha nem tanulsz, véged - avagy miért jó megtartani a középkorú munkavállalót?

Nincsenek könnyű helyzetben manapság az X generációs (jellemzően 1960 és 1979 között született) munkavállalók. Könnyen kerülhetnek... Teljes cikk

Az év eleje a felmondások ideje?

Az év elején történő felmondások aránya bár változó lehet, azonban sok cégnél ebben az időszakban, az év végi bónuszok kifizetését követően... Teljes cikk