kapubanner for mobile
Megjelent: 13 éve

Interim: mi győzi meg a cégtulajdonost?

Egy vezető értékítéletét gyakran elhomályosítja az érzelmi kötődés, ezzel szemben amikor egy interim menedzser megkapja a megbízást, ő tudja, hogy nem lesz könnyű feladata: megy, felmér, megold és búcsúzik - osztották meg tapasztalataikat a Napi Gazdasággal a Hammel & Hochreiter Interim Team tagjai.

Az interim menedzsment mint eszköz igénybevételével gyakran olyan helyzetekből tudnak kiutat találni a cégek vagy olyan projekteket valósíthatnak meg, amelyre enélkül nem lennének képesek. A cégvezetést általában két dolog győzi meg az interim menedzsment szükségességéről: a megalapozott és azonnal használható szaktudás, valamint a költséghatékonyság.

Az interim munkavégzés fő feltétele a különböző cégeknél szerzett szakmai tapasztalat, de elengedhetetlen a gyors felismerőképesség és a szakmai tudás a megoldási lehetőségeknek rövid időn belül történő megtalálására - mondta Nagy Ildikó interim gazdasági igazgató, a Hammel & Hochreiter Interim Team tagja.

Dr. Takács Márta interim humán erőforrás igazgató szerint külső szakértő igénybevétele azért tanácsos, mert külsősként objektíven látja a valós helyzetet, érzelmi kötődés nem befolyásolja értékítéletét. Egy interim menedzser megkapja a megbízást, tudja, hogy nem lesz könnyű feladata, különben nem őt hívnák, megy, felmér, megold és búcsúzik - emelte ki a szakember.

Fejős Péter interim gyárigazgató úgy látja, ez a megoldás egyre inkább ismertté válik a magyarországi cégek körében is, köszönhetően a szaksajtóban megjelenő példáknak, az egyre több aktív interim menedzsernek és annak az exkluzív képzésnek, melyet az Interim Menedzser Akadémia idén januárban indított.

Beilleszkedés a céghez

Az interimek fogadását leginkább a vállalat belső kultúrája határozza meg. Ha a szervezet élén álló vezetők felismerik a szakember igénybevételének szükségességét és tudatában vannak saját elvárásaiknak, képesek megfelelően tájékoztatni a menedzsert és biztosítják a megfelelő információs forrásokat a munkájához. A szervezet belső tájékoztatása további segítséget jelent, mert a munkatársak hozzáállása teszi lehetővé a sikeres munkavégzést - mondta Nagy Ildikó, hozzátéve, megnehezíti a beilleszkedést és a napi folyamatokban való közreműködést, ha a szervezet tagjai bizalmatlanok és nem segítő szándékú szakemberként, hanem a munkájukban hibát kereső, mindenáron a változtatás szükségességét és így a saját eredményességüket felmutatni akaró személyként kezelik az interim szakembert.

- Egy interim menedzsernek projektkörnyezetben egy támasza van: önmaga. Minden, amit korábban megtanult, tapasztalt, a gyakorlatban korábban már használt, segít a folyamatok elindításában - hangsúlyozza Fejős Péter. Hozzátette: nagy szükség van az interimek EQ-jára, hogy mindenkivel gyorsan kialakuljon a sikerhez szükséges jó munkakapcsolat. Támaszt ad még az interim szolgáltató, az általa delegált projektmenedzser mind az ügyfélnek, mind az interimnek megkönynyíti a mindennapjait.

Többfajta interim megbízás létezik

Ha gap menedzserről beszélünk, akkor a folyamatosság biztosítása a fő feladat, amíg az alkalmazott menedzser meg nem érkezik az adott pozícióra. Amikor valamilyen konkrét feladatra szerződik vagy válsághelyzet közepébe érkezik az interim, akkor a kihívás is nagyobb, mert a folytonosság mellett a problémák mielőbbi feltérképezése és megoldása a megbízó elvárása. A tartós változáshoz a vezetőség elkötelezettsége is szükséges - mutatott rá Takács Márta.

Fejős Péter elmondása szerint minden interim feladat egyedi és különböznek az elvárások is. A klasszikus gap menedzsment esetén a cél a megfelelő rendszerek, folyamatok átmeneti üzemeltetése, fenntartása. Más a helyzet az olyan projekteknél, amelyekben kifejezetten új struktúrák, technikák, módszerek bevezetése, alkalmazása az elvárt eredmény. Jellegéből adódóan az interim menedzsment a rendszer kiépítését és beüzemelését tudja levezényelni.

A szakemberek elmondása alapján gyakori, hogy egy jól sikerült interim projekt után a cég döntési portfóliójába már bekerül az interim menedzser megbízásának opciója. Előfordul, hogy a megbízó már a projekt során újabb megbízást ad az interim menedzsernek, vagy újabb interim menedzsereket kapcsolnak be egy-egy projekt során. - Az a cég, amelyik már megtapasztalta az interim menedzsment nyújtotta előnyöket, eszköztárában megtartja és használja ezt a hatékony konstrukciót - fogalmazott Fejős Péter.

Napi Gazdaság
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek