kapubanner for mobile
Megjelent: 19 éve

Így csináljuk mi: e-learning tapasztalatok HR igazgatóktól

Az e-learning lehetőségének biztosítása a dolgozók oktatásában, továbbképzésében egyre elterjedtebb a nagyvállalatok HR stratégiájában. Az IIR által 2005. április 5-6-án szervezett HumanpoweR konferencián e témában előadó Rigó Imrét, a Raiffeisen Bank humánpolitikai igazgatóját és dr. Pellioniszné dr. Paróczai Margitot, a Richter Gedeon Rt. emberi erőforrás igazgatóját kérdeztük a náluk alkalmazott e-learning módszerről és annak hatékonyságáról.

- Mikor vezették be Önöknél az e-learning módszert?

P.M.: Tavaly kezdtük egy 50 főt érintő szűkebb körben a távoktatást, de idén nagyobb létszámra is szeretnénk kiterjeszteni.
R.I.: Mi 4 évvel ezelőtt kezdtük el alkalmazni az e-learning módszerre épülő programot. Akkor még modernnek számított az általunk ma is használt Learning Space keretrendszer, melyet időközben egy, az igényeinket jobban kiszolgáló vizsgáztató alkalmazással egészítettünk ki. Így elválik egymástól a tananyaghordozó és a vizsgáztató terület. Az e-learninget az elmúlt évek tapasztalatai alapján elsősorban a vizsgáztatásra, különböző tananyagok elsajátításának ellenőrzésére alkalmazzuk, és ebben több száz ember vesz részt.

- Kiket érint?

R.I.: E-learninges tananyagokat és vizsgáztatást elsősorban a nagy létszámú munkakörökre alkalmazunk, a vállalati és lakossági referensekre, pénztárosokra, call center dolgozókra.
P.M.: Önkéntes alapon bárki részt vehet a képzésben, ha szakmai vezetője azt támogatja.

- Milyen területeken alkalmazzák az e-learninget?

P.M.: Egy 7 modulból álló informatikai képzéssel kezdtük a távoktatást, de ennek jóval nagyobb szerepet szánunk. Az e-learning-es megoldás a jövőben a szabályozás, a minőségügy, a környezetvédelem és a biztonságtechnika területén is fel fog merülni.
R.I.: A 'Learning Space'-en van néhány saját fejlesztésű tananyagunk. Ezen kívül néhány standard termék is elérhető, amely IT-s tananyagot, word, excel, és power point-os képzést tartalmaz, illetve néhány terméket, tájékoztatót, pl. kis-és középvállalatokra vonatkozó anyagot tettünk fel a hálózatra.


- A tananyag milyen formában jut el a távoktatásban résztvevőkhöz?

P.M.: A tananyag CD-ROM-on található. Az anyaghoz szakmai segédletet, konzultációs lehetőséget is biztosítunk.
R.I.: A tananyagaink nagy része CD-ROM alapon is megtalálható, mint pl. az aláírásvizsgáló, okmányazonosító, de ezek elérhetőségét is a keretrendszer segítségével biztosítjuk hálózatunkon.

- Vannak már eredmények? Érkeztek már visszajelzések a programban részt vevőktől?

P.M.: Eredményekről még nem lehet beszámolni. A kezdő csoport visszajelzése azonban pozitív volt. Pozitívumként említették, hogy olyan tempóban és időbeosztással haladnak, ahogyan nekik megfelel, ha valamit nem értenek, azt megkérdezhetik, többször visszamehetnek ugyanazokra a részekre. Vezetőképzésben is nagyon jó lehet a távoktatás. A vezetőknek egyrészt rengeteg dolguk van és nem igazán érnek rá a képzéseken részt venni, másrészt egy vezető kerülhet olyan helyzetbe, hogy plénum előtt nem meri, vagy nem illendő neki bevallani, hogy valamit nem tud. Ha valaki fogékony az önálló tanulásra, azok számára
ez megfelelő lehet.
R.I.: Visszajelzésnek azt említeném, hogy a rendszer és használata már elfogadottá vált. Kezd beépülni a bank kultúrájába. Ezzel mi viszonylag korán elindultunk, és úgy tűnik, működik.
Személy szerint 4 évvel ezelőtt én ennél egy gyorsabb, nagyobb ívű fejlődést vártam, de úgy tűnik az e-learning kultúrát egyik napról a másikra nem lehet meggyökereztetni.

- Mit lehet elmondani költséghatékonyság szempontjából?

R.I.: A tananyagfejlesztés költségei nagyon magasak. Jelenleg is keressük azokat a partnereket, akik didaktikailag és technikailag is megfelelő tartalmat tudnak szolgáltatni, de ez az irány jelenleg kevésbé hangsúlyos. Pillanatnyilag a blended learning irányába megyünk. Bizonyos anyagok elsajátíthatók, megismerhetők számítógépről, de a tantermi oktatást teljesen kiváltani nem tudjuk.
P.M.: Vannak már a minket érintő témákban standardizált, kész tananyagok. Ezenkívül programfejlesztő cég bevonásával, a szakembereink segítségével, közös erővel összeállított tananyag is létrehozható. A Richter Gedeon Rt.-nél ehhez megvan a hardverfeltétel, de azt még nem tudjuk, van-e igény szoftverfejlesztésre. Olyan szempontból költséghatékony, hogy a cégen belül sok embernek kellett informaikai kurzust szervezni. E-learning által a tantermi foglalkozások száma jelentősen csökkent, de nem helyettesíti azt teljesen. Ha valakinek ez a képzési mód megfelel, akkor erre lehetőséget nyújtunk.

  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
"Digitális jogosítvány" nélkül nagyot fog ütni a "digitális üvegplafon"

A mesterséges intelligenciára érdemesebb nem veszélyként, hanem a digitális műveltség részeként tekinteni, aminek a fejlesztése nemcsak a... Teljes cikk

Hogyan hangoljunk össze embereket különböző kultúrákból vállalati közegben?

Rengeteg érzelem, meggyőződés, konfliktus és öröm, egymástól tanulás és összefeszülés övezi az interkulturális szervezetek működését. A... Teljes cikk

A munkavállalók készségfejlesztése elmaradásban van, pedig fenekestül felfordul a munka világa

A generatív mesterséges intelligencia (AI) térnyerésével a munkavégzéshez szükséges készségek 2030-ra várhatóan 68%-kal változnak majd... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek