Hogyan változik a céges rendezvények száma a következő hónapokban?
Az UNICEO Nemzetközi közösség reprezentatív kutatást végzett a céges rendezvények jövőjéről.
Az elmúlt hónapokban a rendezvényes szakma átalakult és új kihívások elé került minden érintett szakember. A kialakult helyzethez való alkalmazkodás komoly újra-tervezést igényelt a vállalati döntéshozók körében is, amely megváltoztatta a céges rendezvényeket érintő marketing, kommunikációs és HR stratégiákat.
Az új tendenciákat vizsgálva egyértelműen megállapítható, hogy a rendezvényekre, mint stratégiai eszközökre továbbra is nagy szükség van a cégek életében, de a rendezvény, mint kifejezés, mostantól a személyes részvételű események mellett a virtuális és hibrid események gyűjtőneve is lett.
„Ha összehasonlítjuk a tavalyi év azonos időszakával a 2020 év végéig, illetve 2021 első negyedévig tervezett rendezezvények számát, meglepő eredményt kapunk: a rendezvények összszáma ugyanis minimálisan változik, csak milyenségükben következett be változás, ugyanis teret nyertek a virtuális események. Bár a cégek közel 20 százaléka semmilyen rendezvényt nem tervez márciusig, akik szerveznek, azok nagyon aktívak” - mondta Mantuano Mónika, az UNICEO Magyarország elnöke.
Virtuális rendezvények
A kitöltők több, mint fele 2020 év végéig virtuális eseményeket tervez. Azon cégek, akik személyes részvételű eseményt is szerveznek, 85%-a hibrid, vagy virtuális rendezvényt is tervez, tehát egyértelmű, hogy a virtuális rendezvények szerepe óriásit nőtt a koronavírus következtében. Év végéig még átlagosan 5-6 rendezvényt terveznek a megkérdezett cégek, ami közel 1000 eseményt jelent a piacon. Az online megtartott események elsősorban oktatás, tréning, sajtótájékoztató, konferencia, vagy termékbemutató típusúak. Eltűntek viszont a palettáról a családi napok és a karácsonyi partik. Bár a személyes részvételű eseményeket sokan hiányolják, a válaszadók 58%-a sorolt fel előnyt a virtuális események kapcsán. Ezek legtöbb esetben a költség- és időhatékonyság, a tervezhetőség, rugalmasság, jobb mérési lehetőségek (ROI), valamint a környezetbarát hatás, a távolságok átértékelődése és a nemzetköziség lehetősége volt. A résztvevők sokszor aktívabbak, bátrabbak, amely abból is következik, hogy más emberek nyílnak meg az online térben és az introvertált típusoknak kedvez a személytelenség, egyfajta anonimitás lehetősége. Költség oldalon a megkérdezettek 60%-a kevesebb, mint 25%-át költi rendezvényekre a személyes részvételű események költségéhez képest.
Személyes rendezvények
Bár jövő tavasszal jelentős emelkedés várható, mégis jóval elmarad a hagyományos típusú rendezvények száma a tavalyi évtől. A magyar cégeknél 47%, míg a nemzetközi vezetésűeknél 63% a visszaesés a rendezvények számában. Budapest, vidék és külföld vonatkozásában a céges oldalon ősztől a budapesti rendezvények veszik át a vezető szerepet a helyszíneket illetően, de a rendezvények száma még a fővárosban is 54%-os csökkenést mutat.
A személyes részvételű eseményeken a megkérdezettek 50%-s kevesebb résztvevővel számol mostantól és a tendenciát látva, főleg azon cégek szerveznek már eseményt, akik részvételi díjat szednek a jelentkezőktől. Meglepő eredmény, hogy a COVID után, mikor minden visszatér majd a normális kerékvágásba, a kutatásban résztvevő cégek 36%-ának kevesebb rendezvénye lesz a jövőben. A megszokásból, rendszerességből megrendezett események helyett a tudatosabb, kisebb célcsoportnak szervezett, személyre szabottabb rendezvények kerülnek előtérbe.
Azon cégek, akik egyáltalán nem terveznek személyes részvételű eseményeket jövő márciusig, 25%-ot tesznek ki és 70%-ban külföldi tulajdonúak. Az indokaik között első helyen áll a felelősségvállalás (a dolgozók, azok családtagjai, valamint a márka, a brand iránt), a virtuális rendezvények, mint alternatívák rugalmassága, időhatékonysága és a költségcsökkentés.
Költségvetés
A költségvetéseket vizsgálva, a megkérdezettek 53%-a a korábbi költségkeretének kevesebb, mint 25-át költheti rendezvényekre (személyes, hibrid, virtuális egyaránt) év végéig, 29%-uk viszont 2021 első negyedévében már ugyanannyit költhet, mint az előző év azonos időszakában. A csökkentett költségvetéssel dolgozók 60%- nem költi el és nem is csoportosítja át a rendezvényeken megspórolt összeget. Akik átcsoportosíthatják más marketing tevékenységre, azok 70%-ban digitális marketingre költik.
„Új megoldásokban gondolkodnak a cégek a rendezvényes költségek változását illetően. A költségtényezőket a képzeletbeli, rendezvényes Maslow-piramisba is írhatnánk, amelyben a helyszín, catering és technika biztosítása adja az alapvető szükségleteket, majd felfelé haladva a dekoráción, installáción, a szórakoztató programokon, valamint a résztvevői ajándékokon eszközölt költségcsökkentés már kevésbé szembetűnő elemként halványulnak el a rendszerben” mondta Mantuano Mónika.
A jövő rendezvényei
A jövő rendezvényeinek alappillérei ezek után a tudatosság (mind a cégstratégiában, a kapcsolat-építésben, a szokások megkérdőjelezésében, mind pedig a fejlődésben, újításokban); a hatékonyság (költségcsökkentésben, belső erőforrások tudatosabb használatában, a virtuális vagy személyes formátumú rendezvények kiválasztásában); valamint a felelősségvállalás (dolgozók, azok családtagjai, a cég partnerei, ügyfelei, valamint márka/brand iránt) lesznek, hogy a rendezvények továbbra is kiemelt stratégiai eszközként segítsék a cégeket céljaik elérésében.
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
Kapcsolattartás a volt munkahellyel, közös programok a volt kollégákkal? Esetleg eljöhet az az időpillanat, amikor bumerángént visszatérnénk a volt... Teljes cikk
Hogy gondolkodik a Z generáció, miként áll a munkához, hogyan és mennyire könnyen beilleszthető? Mennyire éri meg gyakornokokat foglalkoztatni? Miért... Teljes cikk
Első alkalommal kerül kiosztásra a Boldog Munkahely Díj, amelyet a Digital Média Hungary támogatásával működő HR és cégvezetési projekt, a Human... Teljes cikk
- 5+1 ok, amiért a Hotel Ózon a tökéletes helyszín cégük rendezvényének 4 hónapja
- Ünnepi rendezvények jogi kockázatokkal 6 hónapja
- Hivatali Karácsony 6 hónapja
- A céges ajándék fontosabb, mint az ember gondolná 7 hónapja
- Még nincs minden veszve! 8 hónapja
- Fordítsd a javadra - szervezz üzleti reggelit! 9 hónapja
- Céges telekocsi csökkentheti drasztikusan a munkába járás költségeit 13 hónapja
- Ezek a rendezvények vitték el idén a pálmát 1 éve
- A céges autók fenntartása helyett carsharing 1 éve
- Céges karácsonyi bulin kellett újraéleszteni egy férfit Budapesten 1 éve
- Céges rendezvények év végén: mire figyeljünk oda, hogy ne kerüljünk bajba? 1 éve