kapubanner for mobile
Megjelent: 6 éve

Hogyan tudnak a generációk jól együtt dolgozni digitális átállás idején?

Rendszeresen azt halljuk, hogy lépéskényszerben vannak a cégek és elengedhetetlen a digitális transzformáció, hiszen előbb-utóbb enélkül tényleg nem boldogulnak tovább. Czibók Zoltán, a DXC Technology Magyarország ügyvezetője szerint ez a pillanat már elérkezett, még akkor is, ha sokan ezt nem akarják tudomásul venni. Persze a vállalat méretétől és a szektortól is függ, hogy mennyire komoly a sürgetés, de az biztos, hogy mindenkinek van tennivalója ezen a téren. Czibók Zoltánnal ezekről a feladatokról beszélgettünk.

Elsősorban technológiai vagy szemléletbeli változást jelent a digitális transzformáció? És vajon melyik jelent nagyobb kihívást a cégek számára?

A gondolkodásváltás illetve a vállalati folyamatok ennek mentén való átalakítása az, ami igazán nehéz. Ehhez olyan emberekre van szükség, akik nyitottak az ügyfelek igényeire és ennek megfelelően szükség esetén képesek módosítani a kereskedelmi, ügyviteli, logisztikai, döntéshozatali folyamataikat.

A feladat technológiai része persze nem kis munka, melynek kivitelezéséhez nem árt némi tapasztalat, hiszen ezt működés közben lépésről lépésre kell elvégezni, de nekünk ez a munkánk, ehhez értünk. Így azt gondolom ez a könnyebb.

Milyen intő jeleket lát már ma is a magyar piacon? Még helytállunk vagy már lemaradtunk a globális versenyben?

Ezt nem egy versenyként kell elképzelni, ahol eldördül a startpisztoly és a célban pedig örülünk. A folyamatosan és nagyon gyorsan változó vásárlói szokásokhoz való alkalmazkodásról van szó. Így nem tudok helyezést mondani, hiszen ez is nagyban függ a vállalat méretétől és a konkrét iparágtól. Sőt iparágon belül is vannak eltérések.

Például az autóipar élen jár a beszállítóival együtt, míg a mezőgazdaságban bár látunk nagyon jó példákat, azaz modern technológiával támogatott termelést végző vállalkozásokat, de közben jelen vannak a nagyon elmaradottak is. A pénzintézetek esetében a kisebb versenytársak rohannak elképesztő sebességgel előre és ezt kénytelenek több kevesebb sikerrel követni a piacon jelenlévő kereskedelmi bankok, miközben a jogszabályi háttér is változásra készteti őket.

Czibók ZoltánCzibók Zoltán: A digitális transzformációhoz nyitottság, rugalmasság, kíváncsiság kell.
Mit tehet, aki most eszmél és sehol sem tart még a digitalizációban?

Mindenekelőtt győződjön meg róla, hogy valóban így van-e! Tényleg nem tart már valahol? Értse meg, hogy mit jelent ez a varázsszó az ő piaci környezetében és próbálja meg többé-kevésbé ehhez képest belőni a saját helyzetét. Azt hiszem az esetek legnagyobb részében valamifajta eredmény már mindenkinél felmutatható, hiszen az ügyféligények nagyon erősek és óhatatlanul reagálni kellett már rájuk. Még ha ez adott esetben nem is a digitális transzformáció jegyében történt.

Ezek megvizsgálása után és mindig az ügyfél nézőpontjából indulnék ki. Mi az a változás, mi az a folyamatmódosítás, amitől az ügyfeleim véleménye, vásárlási szokása leginkább változik az én javamra. Ugyanezt a megközelítést érdemes követni akkor is ha az ügyfeleink úgynevezett belső, házon belüli ügyfelek.

Csak ezek után néznék körül a technológiai eszközök széles palettáján, hogy melyik eszköz lenne nekem a legjobban passzoló és hogyan tudom azt használatba venni.

Mi számít a legfontosabb skillnek ma egy álláskeresőnél a digitális transzformációhoz kapcsolódóan?

Ez nagyon nehéz kérdés. Felsorolhatnék itt most néhány felkapott területet, ami egyértelmű előnyt jelent manapság. Ennek ellenére én mégis inkább a nyitottságot, rugalmasságot, kíváncsiságot és az ehhez kapcsoló tanulási kedvet emelném ki. Gyakorlatilag senkinek sem garantálható, hogy egy frissen betöltött pozícióba való felvételt követően fél vagy egy év múlva is ezen a területen kell dolgoznia. Az ehhez való nyitottság persze korosztályonként eltér. Az iskolából frissen kikerült jelöltek maguk keresik a gyorsan változó feladatokat, míg a tapasztaltabb kollégákat inkább noszogatni kell a változásra.


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Hogyan tudnak a generációk jól együtt dolgozni digitális átállás idején?
2. oldal - A felgyorsuló világban egyre hangsúlyosabbá válik a feladat alapú munkaszervezés
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Dolgozói motiváció 2024 - top 10 nem pénzbeli motivációs eszköz

Nem csak a pénz számít - a vállalatok folyamatosan dolgoznak azon, hogy különböző, béren kívüli motivációs eszközökkel is javítsák a... Teljes cikk

Végre egy jó hír: meglepően gyorsan alkalmazkodtak a polikrízishez a női felsővezetők

Megnövekedett munkaterhelésük ellenére optimisták a női felsővezetők a vállalati növekedést, a társadalmi változásokat, a nemek közötti... Teljes cikk

A nők által alapított startupokhoz csak a befektetések 1%-a jut el - így lehetne ezen változtatni

Továbbra is jelentős szakadék tátong a férfiak és a nők esélyei között a startupszektorban. Közép-Kelet-Európában a befektetések 94%-a... Teljes cikk