Hogyan készülhet fel HR szakemberként napjaink kihívásaira? Aktuális témák a XX. Munkajogi Konferencián!
A digitalizáció térnyerése, a módosuló jogszabályi környezet, a változó munkavállalói igények, az ESG fókuszba helyezése mind olyan kihívást jelent a HR szektor számára, amelynek megfelelő kezelése kulcsfontosságú a jövőre nézve. A 2023. október 10-12. között megrendezésre kerülő Munkajogi Konferencia nem csupán lehetőséget ad arra, hogy a HR-szakemberek választ kapjanak az aktuális kérdésekre, támpontokat a gyakorlati megoldásokra, hanem alkalmat nyújt szakmai eszmecserékre, személyes kapcsolatok építésére.
Az október 10-12. között megrendezésre kerülő Magyar Munkajogi Konferencia számára a 2023. év nem csak azért különleges, mert az idén ünnepli 20. „születésnapját”, hanem mert olyan új, aktuális témákkal bővült a program, amelyek segítséget nyújtanak a munkajogi, HR szakembereknek a jövőre való felkészülésben.
Változó jogszabályi környezet és tanulságos jogesetek
A rendezvény egyik központi témája a 2023. január 1-jétől módosult munka törvénykönyve: a résztvevők megismerhetik a változások hatását, a jogszabályváltozások gyakorlati alkalmazásával kapcsolatos tapasztalatokat. Ezzel kapcsolatban szó esik többek között a joggal való visszaélés új szabályairól, az apasági és szülői szabadságról, a munkaszerződés, illetve munkafeltételek módosítására vonatkozó munkavállalói kérelemről, a felek indokolási kötelességéről.
A háromnapos esemény emellett több izgalmas munkajogi és HR témákat érint, mint például a munkahelyi „fegyelmit”, a kártérítési felelősséget, az állásidő és a foglalkoztatási kötelesség összefüggéseit.
A rendezvényt egyedivé teszik az olyan állandó programok is, mint a Pódiumvita munkaügyi bírósági ítéletekről, a "Tárgyalóteremből jelentjük", vagy az "Elmélkedés és álmélkodás" - Meglepő, tanulságos esetek a bíróságok gyakorlatából.
Digitalizáció és ESG is a Munkajogi Konferencia témái között
A technológiai fejlesztés, a HR-szolgáltatások digitalizációja elengedhetetlen a jelenlegi piaci versenyben. A kevesebb adminisztráció, a gördülékenyebb, egyéni igényekre szabott munkafolyamatok kialakítása, a hibalehetőségek minimalizálása hatékonyabbá teszi a humán szakemberek munkáját, így gyorsabban tudnak reagálni a munkavállalói megkeresésekre, problémákra is.
A Wolters Kluwer Hungary által szervezett rendezvényen több előadás is érinti a digitális átállás témáját. Szó lesz például a papírmentes és hiteles munkaügyi iratkezelésről, és annak gyakorlati előnyeiről, a munkajogi és versenyjogi “okos” iratokról, innovatív mechanizmusokról, a munkáltatók és a munkavállalók számára egyaránt hasznosítható digitális munkajogi ökoszisztéma kialakításáról.
A fenntarthatóság kialakításában, az ESG (környezeti, társadalmi és irányítási terület) vállalati kultúrába történő beágyazódásában érdemi szerepet játszik a HR osztály. Az aktuális és sokakat foglalkoztató téma megkerülhetetlen az októberi rendezvényen is: szó lesz a kulturális kihívásokról és elvárásokról a vállalatirányításon belül, érintve többek között a fenntarthatóságot, az emberi jogokat, és az ESG-t.
Hibrid működés és külföldi munkavállalók
A rugalmas munkavégzés, a home office, illetve a részmunkaidő támogatása szinte munkavállalói elvárássá vált. A témával a Munkajogi Konferencia is foglalkozik: a résztvevők a távmunka, és más atipikus munkavégzési formák munkabiztonsági és munkaegészségügyi kockázatairól kaphatnak átfogó képet.
Magyarországon a külföldi munkavállalók foglalkoztatása már évek óta megszokott, számuk folyamatosan nő. A konferencián külön szeminárium foglalkozik a külföldről kölcsönzött munkavállaló foglalkoztatásával, a global mobility kérdéseivel. A témának külön aktualitást ad, hogy a vendégmunkások magyarországi foglalkoztatásáról szóló törvény 2023. november elsején lép életbe.
Különleges programok a kerek évfordulón
A közel 40 neves előadó garanciát nyújt arra, hogy az idén is magas színvonalú és szakmailag hasznosítható ismeretekkel távozzanak a résztvevők.
A szakmai előadások mellett a kikapcsolódásra is jut idő a festői szépségű Dunakanyarra néző Thermal Hotel Visegrád**** superior-ban. A kötetlen esti programok, izgalmas társasági események az idén sem hiányozhatnak.
A Munkajogi Konferenciát az idén is rugalmasan hozzáillesztheti programjához. Ha nem tud időt szánni a háromnapos eseményre, vagy csak néhány téma érdekli, lehetősége van napijegy vásárlására.
>> Nézze meg a konferencia részletes programját, illessze hozzá rugalmasan napi munkájához.
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
A teljesítményértékelés a legtöbb vállalat számára alapvető folyamat. Azonban a digitalizáció terjedésével, egyre nagyobb népszerűségnek... Teljes cikk
Jakobsen Petra HR tanácsadóval, a Flow Consulting HR üzletágának vezetőjével a teljesítményértékelés változásáról, a HR analitika üzleti... Teljes cikk
Olvasási idő: 3 perc - Szerző: Szabó Dorina. Teljes cikk
- 5+1 ok, amiért a Hotel Ózon a tökéletes helyszín cégük rendezvényének 4 hónapja
- Egy terület, ahol a nők hajlamosabbak több kockázatot vállalni 6 hónapja
- Ezek a tanácsadó szakma aktuális kihívásai 6 hónapja
- A vezetőfejlesztés a munkaerő-megtartás kulcsa 8 hónapja
- A megtartás kulcsa: a szervezet állapotának folyamatos mérése 9 hónapja
- Mi köze a szervezeti kultúrának a munkaerő megtartásához? 9 hónapja
- Munkaerőpiac 2023. Bezárt! Fókuszban a béremelésnél jobb megoldások! 9 hónapja
- A Tanulás Hetétől a ViVa Napokig 10 hónapja
- Szemléletváltás a munkavédelemben: így legyen közös felelősség 11 hónapja
- Fejlesztés vagy fejvesztés terhe mellett? 11 hónapja
- "Az önéletrajz, mint formátum már halott" - újdonságok a toborzási szakma legnagyobb európai rendezvényéről 11 hónapja