kapubanner for mobile
Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 5 éve

Vezetői támogatás és példa nélkül nem megy




Mihalik Ágnes, a Come and Grow szervezetfejlesztési tanácsadója, aki maga is az Y generációhoz tartozik, ennek a generációnak a félelmeiről és igényeiről szólt. Mint mondta, a közgondolkodásban elterjedt sztereotípiákkal ellentétben a fiatalok gyakran nagyon is bizonytalanok. „Kapunyitási pánikkal” néznek szembe, mert nagyon komoly stressz kilépni a munka világába, hiszen a lehetőségek tárháza szinte végtelen, és ez a generáció már azt hallotta otthon is, hogy bármi lehetsz, teljesítsd be az álmod…, most azonban eljött a pillanat, amikor bizonyítani kell. És az előzőekben leírtak ellenére sok fiatalból hiányzik ehhez az önbizalom és a készségek, így az üzleti vezetőktől várják azt, hogy segítsék ezek elsajátítását. Bevonásra és bizalomra van szükségük, hogy hozzáadhassanak a nagy egészhez. Hogy a vezetők megteremtsék azt a környezetet és kultúrát, ahol tanulni tud ez a generáció.

A képzések folyamatos fejlesztésében, érdekessé, kihívásokkal telivé tételében hisz Szepessi Zoltán, a Nestlé Hungária Lean menedzsere. A szakmát tizennégy éve raklapok pakolásával kezdte, műszakvezető lett, majd a lean bevezetése kapcsán menedzser. Mint mondta 300-400 embernek kellett megtanítani a módszert, amiben a középvezetőknek kulcsszerepe volt. Ő is megerősítette, hogy a valódi változások eléréséhez rendszeres impulzusokra van szükség, gyakori visszakérdezésre, és motivációra, hogy az emberek alkalmazzák a tanultakat. A HR abban segíthet, hogy azonosítja a tanulni akarókat, megerősíti és bátorítja a középvezetőket, a tanulási agilitást.

Kovalcsik Tamás, az E.ON ügyfélintelligencia vezetője felvázolta a tanulási folyamat kifejlesztésének lépéseit. Mint mondta, hasznos a módszer projekt keretek közötti „tesztelése”, amelyet aztán az egész szervezetre ki lehet terjeszteni. A folyamat első lépése a felfedezési szakasz, amikor tudatosítjuk, hogy mit tudunk, ezt lebontjuk feladatokra, területekre, inspirálódunk egymástól. A második szakaszban már üzemeltetni is kell a megalkotott folyamatot, információkat megosztani róla, kommunikálni a kollégáknak. A HR komoly feladata aztán, hogy hogyan lehet beágyazni a szervezetbe, a munkatársi karrierutakba és megszilárdítani a képzés szerepét. Utána megfigyelni, hogy stratégiai szempontból hogyan működik és visszajelenteni a hatékonyságról.

Ne öljük meg a kíváncsiságot!

A tanulási agilitáshoz nagyon fontos elem a kíváncsiság. Vagyis az szeretne tanulni, aki kíváncsi, ha ezt addigra még nem ölték ki a munkavállalóból. Ezért lenne nagyon fontos már gyerekkortól, hogy a tanulási képességek megfelelően kialakuljanak. Tanulni úgyis élethosszig kell, így az iskola feladata alapvetően az lenne, hogy megtanítson tanulni, tartsa fenn a kíváncsiságot és a belső motivációt a tanulásra, mondta el a konferencia zárásaként Babocsai Ádám, a Budapest School marketing és stratégiai igazgatója. Az iskolában is a tanulás „mitjéről” a „hogyanra” kellene, hogy helyeződjön a hangsúly. Hiszen alapvetően nem tudjuk, hogy mire kell felkészülnünk a jövőben, akár a munkaerőpiacon, így a lényeg, hogy alkalmazkodni tudjunk a gyorsan változó kihívásokhoz, elvárásokhoz.




Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Hogyan fejleszthető a tanulási agilitás a szervezetben?
2. oldal - Vezetői támogatás és példa nélkül nem megy
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
"Digitális jogosítvány" nélkül nagyot fog ütni a "digitális üvegplafon"

A mesterséges intelligenciára érdemesebb nem veszélyként, hanem a digitális műveltség részeként tekinteni, aminek a fejlesztése nemcsak a... Teljes cikk

Hogyan hangoljunk össze embereket különböző kultúrákból vállalati közegben?

Rengeteg érzelem, meggyőződés, konfliktus és öröm, egymástól tanulás és összefeszülés övezi az interkulturális szervezetek működését. A... Teljes cikk

A munkavállalók készségfejlesztése elmaradásban van, pedig fenekestül felfordul a munka világa

A generatív mesterséges intelligencia (AI) térnyerésével a munkavégzéshez szükséges készségek 2030-ra várhatóan 68%-kal változnak majd... Teljes cikk