kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

3 egyszerű tipp, hogy jól sikerüljön a bemutatkozás!

Sokan félnek a bemutatkozástól, legyen szó egy meetingről a tárgyalóban vagy egy online megbeszélésről. Andrea Wojnicki kommunikációs tréner egy praktikus szabályrendszert dolgozott ki, melynek köszönhetően személyesen és az online térben magabiztosan mutatkozhatunk be ügyfeleinknek, leendő munkatársainknak.

Bemutatkoz-
images

Előfordul, hogy egy bemutatkozáskor nem tudunk mit mondani, esetleg épp valami nagyon fontosat felejtünk el megemlíteni magunkról, vagy ami még rosszabb, túl sokat beszélünk magunkról. Majd rájövünk, hogy nem is figyelünk arra, amit a többi résztvevő mond, és a nevüket is elfelejtettük. A bemutatkozással járó stressz gyakori jelenség. Mindenki minket figyel és könnyen elronthatjuk, pedig egy jó bemutatkozással személyes márkánkat is könnyen erősíthetjük.

Jelen, múlt és jövő

Az Andrea Wojnicki által használt szabályrendszer három részből áll, és a segítségével nem kell azon törpengnünk, hogy mit mondjunk magunkról.

Jelen

Kezdjük egy jelen idejű kijelentéssel a bemutatkozást:

„Szia, Ági vagyok, szoftvermérnök. Jelenleg az ügyfélélmény optimalizálásán dolgozom.”

„Örülök, hogy megismerhetlek titeket. Ádám vagyok és én vagyok a kreatív igazgató. A budapesti irodában dolgozom.”

Természetesen a helyzettől és a közönségtől is függ, hogy mit osztunk meg magunkról. Ha nem tudjuk, mit mondjunk magunkról, a név és a pozíció remek kiindulópont. Ha van lehetőség a részletezésre, más információkat is megoszthatunk, például egy aktuális projektet, a szakterületünket vagy azt, hogy hol dolgozunk.

Múlt

A bemutatkozásunk második része a múlt idő. Itt két-három olyan pontot tehetünk hozzá, amelyekből az emberek releváns részleteket tudhatnak meg hátterünkről. Ez egyben a hitelesség megteremtésének lehetősége is. Vegyük figyelembe végzettségünket, korábbi projektjeinket, munkahelyeinket és eredményeinket.

„Szakterületem az informatika. Mielőtt csatlakoztam ehhez a csapathoz, adatokkal dolgoztam”

„Nyolc éve dolgozom a cégnél. Legutóbb az Alpha Financial ügyfélnek dolgoztam, ahol a tavalyi kampányunkkal Webby-díjat nyertünk”

Jövő

A szabályrendszer harmadik és egyben utolsó része a jövőre irányul. Ez lehetőség arra, hogy lelkesedést mutassunk az előttünk álló feladatok, projektek iránt. Ha állásinterjún vagyunk, kifejthetjük lelkesedésünket a cégnél kínálkozó lehetőségekről. Ha egy megbeszélésen vagyunk, megoszthatjuk érdeklődésünket a megbeszélés témája iránt. Ha egy új csapattal egy projektet indítunk, beszélhetünk arról, hogy mennyire izgatottak vagyunk, vagy megoszthatjuk a projekttel kapcsolatos céljainkat.

„Örülök, hogy itt lehetek. Ez a projekt fontos lehetőség mindannyiunk számára”

„Izgatottan várom, hogy együtt dolgozhassak önökkel ügyfeleink legnagyobb kihívásainak megoldásán!”

Andrea Wojnicki szerint a módszerrel azoknak a feladatát is megkönnyíthetjük, akik utánunk mutatkoznak be, hiszen pozitív gondolatokkal fejeztük be mondandónkat.

 

hbr.org

fotó: unsplash

  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Kik lesznek az új ipari forradalom sztárvállalatai? 8 trend, amire a cégvezetőknek figyelniük kell

Nyolc trendre kell figyelniük a cégvezetőknek, ha sikereket akarnak elérni az évtized végéig. A Bécsi Közgazdaságtudományi Egyetem kutatói szerint... Teljes cikk

Nincs szükség HR-re - állítja a korábbi Facebook-alelnök

A cégeimben nincs HR osztály, egyetlen HR-es sem dolgozik nálam - jelentette ki Chamath Palihapitiya, a Social Capital alapítója, a Facebook egykori... Teljes cikk

Itt a titkos munkaerő-tartalék: mit tudnak a nyugdíjasok?

2022-ben 110 ezer nyugdíjas dolgozott, ám ennél sokkal többet be lehetne vonni a munkaerőpiacra. Milyen munkákra jönnek? Milyen speciális igényeik... Teljes cikk