Digitális kérdések - emberi válaszok
Ugyan 2020-ban rengeteg app versenyez a felhasználók figyelméért, de a megszokott viselkedésminták most is működnek. Érdemes ezeket a toborzásban is kihasználni. Írja Renfer Péter, a People Solutions blog bejegyzésében.
Melyiket választja? Mindig az elsőt.
Az a feladatunk a projektekben, hogy az ügyfeleinket ezekben a döntésekben segítsük. Hogyan kell appot választani ebben az óriási választékban. Vannak olyan adottságok, emberi viselkedési minták, amelyeket már induláskor jó tudni.
Egy étlapon egy adott csoportból (például italok) melyikre esik a legtöbb választás? AZ ELSŐRE.
Egy amerikai kísérletben 511 étteremben a Colát és a Cola Lightot felcserélték. A cukros kóla a csoport végére került, míg a cukormentes az elejére. Majd 21 százalékkal nőtt a Cola Light fogyasztása, miközben a sima változaté 9 százalékkal esett. Azaz érdekes, hogy a programok használata során is pont ez történik - az első lehetőség felé tolódik el a választás.
Kihívás: elnyerni a figyelmet
A telefonunkra naponta átlagosan 110-szer nézünk rá. Az ébren töltött órákban átlagosan 9-szer ellenőrizzük. Döbbenetes. Ez nekünk azt üzeni, hogy a kollégáknak szánt, céges mobilos app potenciálisan ennyiszer tud kapcsolatba kerülni a dolgozóval. Rajtunk múlik, hogy ebből mennyit szeretnénk kihasználni, és mire.
Hogyan kell appot tervezni, választani? A legfontosabb szabály, amelyet érdemes követni: annyi időt vegyen igénybe a funkció, amennyit a felhasználó rászán, és amíg az appban tartható az érdeklődése. Minden más megoldásnál azt kockáztatjuk, hogy a kolléga elhagyja az appot. Ezen a kötelezővé tétel nem segít. Ekkor jönnek létre azok a helyzetek, amikor mindenki a saját Excel tábláit használja, és végül eltűnnek a közös használatú munkaterületek.
Hová jelentkezik állásra a jelölt?
Ma a magyar piacon 3,4 százalékos munkanélküliségi ráta mellett gyakorlatilag azt mondhatjuk, hogy mindenkinek van állása. Így a cégek mind a szellemi, mind a fizikai toborzás kapcsán hatalmas problémákkal küzdenek, mert nincs szabad ember a piacon.
Vajon 50 cég toborzási portálja közül mennyin lehet mobilon végigvezetni a jelentkezést? NÉGYEN.
Ugye érthető, hogy melyik 4 lesz az a cég, amelyiknél a legtöbb jelölt gyűlik össze? Egy mai igényeknek megfelelő állásportálnál alapvető elvárás, hogy a felhasználó akár két villamosmegálló között tudjon jelentkezni egy hirdetésre. Ami ennél tovább tart, az már érdektelenné válik, akkor máshova megy a kolléga. A legszomorúbb, hogy még csak ki sem derül, hogy akár hozzánk is jöhetett volna.
Ugye mennyire felértékelődik ilyen esetekben egy jól megtervezett webes, mobilos alkalmazás, illetve az, hogy mennyire volt átgondolva? Van megoldás: a legmesszebbmenőkig érteni kell a felhasználók használati helyzeteit és szokásait. Abból kell kiindulni, amit ők élnek át. Azaz a megoldás a funkció és az app helyes megválasztása.
Természetesen az információmegosztáshoz a kulturális környezet is szükséges. Egy jó felhasználói felület nem elég.
A People Solutions blog további bejegyzéseit ITT olvashatja.
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges... Teljes cikk
Az új technológiáknak, köztük a teljesítményt mérő eszközöknek, robotoknak és mesterséges intelligencia alapú szoftvereknek való kitettség a... Teljes cikk
Németországban és Ausztriában tízből négy tanuló fér hozzá az AI-hoz az osztályteremben, az Egyesült Királyságban és Spanyolországban ez az... Teljes cikk
- Egyre nehezebb a fiatalok toborzása és megtartása, de mi lehet a megoldás? 1 hete
- Az automatizálás és az AI terén is lemaradásban vannak a magyar cégek a nemzetközi átlagtól 1 hete
- "Keressük a lila elefántot" - avagy miért izgalmas a toborzó szakma 3 hete
- Ez kell a járműipar munkaerőigényének kiszolgálásához 3 hete
- Az attitűd a kulcs, nagy a verseny a fiatalokért: így keresi az utánpótlást a Marriott 3 hete
- Ez okozza a legnagyobb kihívást a pénzügyi és számviteli szektorban 3 hete
- Így csábítanak a cégek a HVG Állásbörzén 1 hónapja
- Toborzási előny, ha egy cég home office-t tud ajánlani 1 hónapja
- Stagnáló munkaerő-felvétel? - Erre számíthatunk idén a munkaerőpiacon 1 hónapja
- Hangosabbnak kell lennie a HR-nek: karriersztorik a Mercedesnél és a Molnál 1 hónapja
- Minden váltáson gondolkodó munkavállaló potenciális jelölt 2 hónapja