kapubanner for mobile
Megjelent: 3 éve

Aki válaszol: Erdei Katalin, a Richter Gedeon Nyrt. HR igazgatója

HR Szubjektív rovatunkban Erdei Katalin, a Richter Gedeon Nyrt HR igazgatója válaszol. A kérdés: Milyen üzleti és szakmai előnyei lehetnek egy modern, átfogó, integrált HR IT megoldás bevezetésének a vállalatban?

Erdei Katalin Richter Gedeon Gyógyszergyár-

A Richter, mint más vállalatok is az elmúlt években, jelentős hangsúlyt fektetett a digitalizációra, és ezen belül a HR folyamatok digitalizálására is. Négy évvel ezelőtt kezdődött egy integrált HR-rendszer bevezetése, elsőként a teljesítményértékelési, majd a kompenzációs, learning és toborzási folyamatok papírmentesítésével. Idén kezdtük el az SAP HR-rendszerben kezelt adatok átültetését az integrált rendszerbe, ami elég nagy feladat lesz, és ezt követi még majd jópár modul.

Azért döntöttünk az integrált rendszer mellett, mert sok időt tudunk a kollégák és magunk számára is megtakarítani azzal, hogy minden HR-adat egy helyen elérhető. Munkatársaink, hozzászokva a rendszer logikájához, könnyebben találják meg a számukra fontos információkat, ennek köszönhetően jobb felhasználói élményt tudunk nyújtani. Persze ehhez az is szükséges, hogy közben leegyszerűsítsük folyamatainkat, és a lehető legjobban átvegyük a rendszerbe beépített best practice-eket. A HR számára is egyértelmű előnnyel jár, ha a munkavállalók és vezetők „kiszolgálják” magukat, illetve a folyamatok automatizálhatóvá válnak, és a felszabaduló adminisztratív energiát a valódi üzleti támogatásra tudjuk fordítani.  

Egy nagyvállalatnál, ahol nem tudunk minden egyes emberrel napi szinten beszélni, még fontosabb az adat alapú megközelítés. Egy integrált rendszer lehetőséget nyújt arra, hogy az adatok összefüggéseit egyben lássuk, egyéni vagy aggregált szinten, és ezzel mind magunk, mind a vezetők számára jobb eszköztárat tudjunk biztosítani a minél jobb toborzás, fejlesztés és megtartás érdekében. Nem mellesleg a hibázási lehetőség is csökken, ha egy adatot csak egy rendszerbe kell egyszer betáplálni, és onnan elindul a folyamat.

Szerintem minden HR-es megfeszül kicsit a GDPR említésére, hiszen az utóbbi években nem múlhat el új folyamat bevezetése compliance-felülvizsgálat nélkül. Az integrált rendszerek jelentős része erre már felkészült (GDPR-konform), és lehetővé teszi, hogy minimalizáljuk a folyamatban résztvevő adatkezelők számát.

Számos előnyt látunk tehát az integrált megközelítésben, mégis tapasztalható, hogy a CIO-k nem mindig repesnek az örömtől, ha egy terület előáll az integrált rendszerek ötletével, ezért hadd mondjak pár szót a hátrányokról is. A felhasználók csak akkor élvezik a rendszer előnyeit, ha digitálisan kellő tapasztalattal bírnak, ha könnyedén tudják használni a rendszert.  A folyamatok egyszerűsítésén túlmenően, széles körű digitális oktatás nélkül ez nem működik. Másik ellenérv, hogy nagyobb a vállalat fejlesztői kitettsége is, és ha a fejlesztő megszünteti az adott rendszer támogatását, akkor egy integrált rendszer cseréje jelentős feladat tud lenni, akár az üzletmenetet is veszélyeztetve.

Számunkra többet nyom a latban az összes pozitívumként felhozott érv, és jó lehetőségnek látom, hogy a digitalizáció során folyamatainkat felülvizsgáljuk, egyszerűsítsük, és ezáltal jobb ügyfélélményt nyújtsunk kollégáinknak.

Kérdésem Kreiter Évához, a Dreher Sörgyárak Zrt. HR igazgatójához szól: 

Milyen a jó HR-es 2021-ben? 

  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Milyen közös munkára van szükség a vezetők és a HR között a toborzás és megtartás témájában?

HR Szubjektív rovatunkban Marázi Judit HR szakértő és szervezetfejlesztési tanácsadó kérdez, miután válaszolt Oláh Henrietta, a Givaudan HR Global... Teljes cikk

Milyen kihívást jelent a globális folyamatfejlesztés? - aki válaszol Oláh Henrietta, a Givaudan HR Global Process Expert-je

HR Szubjektív rovatunkban Oláh Henrietta, a Givaudan HR Global Process Expert-je kérdez, miután válaszolt Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial... Teljes cikk

Egy lassú előre, két gyors hátra: foglalkoztatási pávatánc

Rövidített munkaidő és home office, nem csak hálás konferenciatéma vagy hatásos márkaépítési üzenet kellene, hogy legyen, hanem valódi people... Teljes cikk