kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

A HR az új marketing

Eldőlt az évtizedes vita, hogy a munkaadói márkaépítés a HR vagy a marketing feladata-e, és kiderült, hogy a vállalat felelőssége, és nem akasztható egyetlen funkció nyakába. Nem marketing és nem HR feladat, mert alapja a vállalat dolgozóinak elkötelezettsége.

A márkaépítés történetének új fejezetét írjuk, a "közösségi koncepció" az új irány. A közösségi koncepció pedig számos ponton újraértelmezi a márkakommunikáció alapjait.

A fogyasztók már nem arra kíváncsiak, hogy a márka mit mond magáról, hanem arra, hogy a közösség, amelyhez tartoznak, mit mond a márkáról.
A reklámkerülés korában a kötött arculat nem csak a márka azonosítását szolgálja, de ellenállást, vagy szkepticizmust is okozhat az üzenet hitelességével kapcsolatban.

A digitális kommunikációban eleve csak az az üzenet jut át, amely hasznos tartalmat hordoz, vagyis oktat, szórakoztat és összehasonlít (segít a választásban).

Megfordult a kommunikáció iránya is, többé nem a márka dönti el, hogy kinek mit és milyen csatornán "üzen", hanem a fogyasztó válogat az általa elérhető és hasznosnak (ld. fent) ítélt információtömegben, majd a talált tartalmakat a saját közösségeiben hitelesíti.

A bizalom alapja tehát már nem csak a márka hitelessége, hanem a bizonyosság, vagyis a közösségek pozitív visszaigazolása.

A HR az új marketing

Sokan mondják, hogy a HR az új marketing. Ez azért van így, mert a közösségi koncepció jegyében a márka mögött álló közösség, vagyis a munkahely maga kerül minden kommunikáció központjába. A leghitelesebb kereskedelmi üzenet az, ami a dolgozók száján jön ki. A tartalommarketing legmeggyőzőbb elemei ezek. Különösen így van ez, ha a munkaadói márkáról beszélünk.

Eldőlt az évtizedes vita, hogy a munkaadói márkaépítés a HR vagy a marketing feladata-e, és kiderült, hogy a vállalat felelőssége, és nem akasztható egyetlen funkció nyakába. Nem marketing és nem HR feladat, mert alapja a vállalat dolgozóinak elkötelezettsége. Ez nem mellesleg az üzleti versenyképességnek is használ. Ehhez pedig a cég működését kell a helyi munkaerő és munkaerőpiac elvárásaihoz és lehetőségeihez igazítani. Ezért nem számíthatunk arra, hogy majd valaki központilag (világszinten, vagy a helyi vezetők szemszögéből nézve) meghatározza a "márkaértékeket", a mondanivalót és a hozzá tartozó arculatot. Ezért tapasztaljuk azt, hogy a "munkaadói arculat frissítésén" rendre elvéreznek a változásra képtelen "multik" és a globális reklámügynökségek. A világ legvonzóbb munkahelyei felismerték ezt a jelentős változást, és világszerte, gyors tempóban képezik ki HR-kommunikációs szakértőiket, adják a márkaépítés felelősségét az ő kezükbe. Az ő munkájuk alapján áll össze egy világmárka értéke is a globális közösségekben.

Szólás T. Miklós
Employer Branding szakértő
Vilma - Virtual Marketing


Az eredeti cikk a LinkedInen található.
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Hogyan nyerhetjük meg a Z generációt?

Hogy gondolkodik a Z generáció, miként áll a munkához, hogyan és mennyire könnyen beilleszthető? Mennyire éri meg gyakornokokat foglalkoztatni? Miért... Teljes cikk

Áprilisban debütál a Boldog Munkahely Díj, már lehet pályázni!

Első alkalommal kerül kiosztásra a Boldog Munkahely Díj, amelyet a Digital Média Hungary támogatásával működő HR és cégvezetési projekt, a Human... Teljes cikk

Mentális munkahelyi jóllétet támogató programokra vágynak a munkavállalók

Bár a magyarok többsége szerint fontos lenne a mentális egészséggel többet foglalkozni, hazánkban nem kap elég figyelmet a téma. Mekkora szerepet... Teljes cikk