kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

6 tipp a munkatársak elégedettségének és hatékonyságának növelésére

A boldog munkatársak előnye nyilvánvaló és magától értetődő. Számos tanulmány szerint a munkatársak elégedettsége összefüggésben áll teljesítményükkel - egy lehangolt munkahelyi környezet egyszerűen lehetetlenné teszi a sikeres együttműködést. A demotivált alkalmazottak kimerülté válnak, mely negatív hatással bír teljesítőképességükre, elköteleződésükre. A jó hír az, hogy a dolgozók ösztönzése egyáltalán nem lehetetlen feladat! Ehhez Eric Samson, az entrepreneur.com szerzője 6 tippet ajánl:

1. Fogalmazd meg konkrét céljaid és elképzeléseid!
Míg egy tökéletes világban mindenki a legjobb tudása szerint dolgozna minden egyes nap, a valóságban ez nem így működik. Gyakran előfordul, hogy az alkalmazottak újra és újra beleesnek ugyanabba a hibába. A meghatározott célok elősegítik a munkatársak elkötelezettségét, és lehetővé teszik számukra az ahhoz szükséges feladatok pontos megértését.

2. Légy átlátható!
A konkrét célok és elképzelések mellett átláthatóvá, áttekinthetővé kell tenned a vállalatodat is. A TinyPulse munkavállalói felmérése szerint: „az átláthatóság hozzájárul a munkahelyi bizalom eléréséhez”. Az elbocsátások rémhíre vagy a gazdasági visszaeséstől való félelem csak azt eredményezi, hogy elbizonytalanítja a beosztottakat. Ennek ellenére az őszinteség a legfontosabb - így valószínűleg elkerülhető a munkahelyi szorongás, a passzív agresszió és a tájékozatlanság.

3. Segíts a munkatársaidnak, hogy megtalálják szakmai profiljukat!
Elemzők szerint a fiatalabb munkavállalóknál magasabb mobilitás figyelhető meg, vagyis a karrier gyorsabb elérése érdekében hajlamosabbak a gyakori munkahelyváltásra. De ez nem mindig igaz! Ha Te azért dolgozol, hogy folyamatosan motiváld a munkatársaidat, ők is keményebben fognak dolgozni érted. A hűség, hűséget szül.

4. Tedd lehetővé a munkatársak számára, hogy saját maguk alakítsák ki napirendjüket!
A megszokott 8 órás munkaidő monotonitása idejétmúlt. Tedd lehetővé a munkatársak számára, hogy ne a munkahelyen eltöltött idő, hanem produktivitásuk, hatékonyságuk alapján ítéljék meg őket. Ez a szabadság jutalma!

5. A munkatársaid dolgozhassanak otthonról!
A legtöbb irodai feladat ma már számítógép-alapú, amely lehetővé teszi a munkatársak számára, hogy akár otthonról is elvégezzék munkájukat. Ez az elégedettség fokozásának nagyszerű módja!

6. Legyen kevesebb megbeszélés!
A megbeszélés minden sikeres vállalat életében létfontosságú, hiszen elősegíti a kommunikációt és a szabad eszmecserét, viszont megfelelő struktúra nélkül könnyedén felesleges időpazarlássá válhat. A legfontosabb, hogy mindenki vegye ki a részét, kapjon esélyt a megszólásra, illetve járuljon hozzá a vitához is.

„A megfelelően kivitelezett csapatmunka során nemcsak összeadódik, de meg is sokszorozódik a tagok teljesítménye. Ez az egyik legfontosabb útja annak, hogy szakmai tudásunk és üzletünk egy magasabb szintre lépjen. Nem véletlen, hogy erre a témára fűzi fel az év legnagyobb üzleti konferenciájának előadásait a világ és Magyarország legnagyobb networking szervezete, a BNI. ” - mondta Ferling József, a BNI kommunikációs igazgatója.
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Női oktató kapta idén a Gács-András díjat

Csomós Petra, az ELTE TTK Alkalmazott Analízis és Számításmatematikai Tanszékének docensének személyében másodszor nyerte el női oktató az... Teljes cikk

Az X generációsok tudják: ha nem tanulsz, véged - avagy miért jó megtartani a középkorú munkavállalót?

Nincsenek könnyű helyzetben manapság az X generációs (jellemzően 1960 és 1979 között született) munkavállalók. Könnyen kerülhetnek... Teljes cikk

Az év eleje a felmondások ideje?

Az év elején történő felmondások aránya bár változó lehet, azonban sok cégnél ebben az időszakban, az év végi bónuszok kifizetését követően... Teljes cikk