kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

5 tipp, hogy javítsd a tanulási kultúrát a cégednél

A legtöbb vállalati eLearning megoldás nem felel meg a tanulók igényeinek, így végül nem teljesíti a kitűzött tanulási célokat. Az eLearning stratégia létrehozásakor ezt figyelembe kell venni, valamint figyelmet kell fordítani arra, hogy vajon hogyan javítható a szervezet tanulási kultúrája - olvasható az eLearning HR blogban.

Az eLearning alkalmazásának gyakorlata a munkahelyen folyamatosan növekszik, és a legtöbb szervezet egyre nagyobb hangsúlyt fektet a technológia által segített tanulásra, hogy az alkalmazottak élvezhessék a folyamatos munkahelyi tanulás előnyeit. A legtöbb vállalati eLearning megoldás nem felel meg a tanulók igényeinek, és végül nem teljesíti a kitűzött tanulási célokat. A munkahelyi tanulásnak összhangban kell lennie az egyéni és szervezeti tanulási igényekkel. Az eLearning stratégia létrehozásakor ezt figyelembe kell venni, és összehangolt figyelmet kell fordítani a szervezet tanulási kultúrájának folyamatos javítására.


1. A vezetők mutassanak példát



Amikor egy új munkakultúra kerül bevezetésre a cégnél, akkor a munkavállalók mind felnéznek a vezetőre, és érdeklődve figyelik az ő reakcióját. A CEO-nak és a felső vezetőknek érdemes szárnyaik alá venni a vállalati tanulás ügyét, különösen az e-learning tanulást. Ez nemcsak ösztönözni fogja az alkalmazottakat az eLearning megoldások kihasználására, hanem pozitív hozzáállást is eredményez. A vezetőknek is ösztönözniük kell saját csapat tagjaikat, hogy használják fel az elérhető eLearning megoldásokat új ismeretek, készségek és kompetenciák elsajátítására.A vezetők bőséges lehetőségeket biztosítanak a tanuláshoz és nyomon követik fejlődésüket a platform által nyújtott elemzéseken keresztül. Ez segíti hozzá a csapatot a jobb jövőbeli teljesítményhez.


2. Teljesítményhez kapcsolódó tanulás



Ne csak a tanulás kedvvért tanuljanak - kapcsolja ezt össze a teljesítményértékeléssel! A vezetők egyetértenek abban, hogy a konkrét ismeretek és készségek elsajátítása hozzájárulhat a szervezet sikeréhez. A készséghiány elemzésével és a tanulók igényeinek megértésével konkrét tanulási igényeket lehet azonosítani és kezelni. Ha a tanulást folyamatosan összekapcsoljuk a tanuló teljesítményével, az segít a szervezeteknek megérteni a munkavállalók képességeit, és aktívan segíthetnek nekik a jobb eredmények elérésében.


3. A tudás elérhetővé tétele



Az e-kurzusok számának növelésével és a tanulói számára történő rendelkezésre bocsátásával a szervezet pozitív irányba fordulhat a szervezeti tanulási kultúrában, valamint az esettanulmányok és a pozitív sikertörténetek is megoszthatók, hogy növeljék a tanulók érdeklődését a folyamatos tanulás iránt. A modern alkalmazottak komolyan veszik a teljesítményük javításának és a szakmai élvonal elérésének lehetőségét.


4. Motiválás



Az önmotiválású tanulókat megfelelően jutalmazni kell az erőfeszítéseikért. Az LMS-en belül be lehet vezetni a tanulás “szintezést”, amelyet a tanuló bizonyos számú kurzus elvégzésével ér el. Mindegyik szinten lehet szerezni pontot vagy gyűjteni jutalmakat. Kezdő szinten indul a tanulás, és a munkavállalók elérhetik a “szakértői” szintet. Vagy gyűjthetnek jutalmakat - és ezt beválthatják tényleges nyereményre. Az izgalom szintjének növelése érdekében versenyeket is szervezhetsz - egyik részleget két részre osztva, így versenyhelyzetet teremtve.


5. Szintetizálás



A gondolkodásnak a szervezet tanulási kultúrájának részét kell képeznie. Ez azt jelenti, hogy időt vesz igénybe egy lecke után, hogy a tanuló szintetizálja, értelmezze a tanulási élmény fontos pontjait - azonban ez a gondolkodási folyamat gyakran hiányzik a szervezeti képzési programokból. Amikor a tanulók együtt vannak egy osztályteremben a fő cél az, hogy megosszák a szükséges információkat - így nincs idő, hogy értelmezzék vagy mérlegeljék az összegyűjtött információkat. Ugyanez a helyzet az online tanulás esetén is: nincs minden esetben a tanulónak ideje arra, hogy értelmezze és elmélyítsem mindazt, amit elsajátított. Ezért fontos az, hogy a vezetők mindig biztosítsanak időt és lehetőséget arra, hogy a tanuló valóban el is tudja sajátítani mindezt.

A folyamatos tanulás elősegíti a szervezet fejlődését és a stratégiai célok elérését. A tanulási érdeklődés fokozására és a pozitív tanulási kultúra kialakítására irányuló erőfeszítéseknek folyamatosnak kell lennie, amely végül létrehozni fogja a tudásalapú munkaerőt.

eLearning HR Blog
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mit keresnek a vállalatok egy vezetőben 2024-ben?

Hogyan formálja át a digitális átalakulás a vezetői szerepeket és milyen új vezetői készségeket igényel ez? Erről ír posztjában a Jobcapital a HR Blogon. Teljes cikk

Engedjük-e a főnököt tárgyalni?

Boris Johnson három éve még brit miniszterelnökként egy vacsorán váratlan kereskedelmi engedményt tett ausztrál kollégájának. Az import marhahús... Teljes cikk

Karrierváltás másképp: állásváltás házon belül

Amikor a specialisták csapdája találkozik az átszervezéssel, abból házon belüli karrierváltás lesz. Ha a munkavállalónk olyan szerencsés, hogy... Teljes cikk