kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

5 tipp, hogy gyorsan meglegyen a külföldi kolléga munkavállalási engedélye

Egyre több külföldi munkavállaló érkezik az országba, Cziczárdi Györgyi, az Expat-Center vezetője több mint 7000 kolléga beilleszkedését segítette már. A relokációval kapcsolatos trendek, feladatok folyamatosan változnak. A fogadó cégek különböző módon és mértékben vállalják át az expatokkal kapcsolatos teendőket, de az biztos: a munkavállalási engedély ügyintézése kihagyhatatlan feladat. Íme az Expat-Center 5 tippje, hogy az ügyintézés a lehető leggyorsabb legyen:


1. Legyen kéznél a végzettség hiteles magyar fordítása!

A munkavállalási engedélyhez szükség van a munkavállaló iskolai végzettségének igazolására, mégpedig magyar nyelven. Ez bizonyítja, hogy az új kolléga kvalifikált az adott munkakörre. Ennek intézését érdemes akár már az érkezés előtt elkezdeni.

2. Használd ki az elektronikus ügyintézés előnyeit!

A Bevándorlási Hivatalnál évek óta van lehetőség elektronikus ügyintézésre, mégis kevesen élnek a lehetőséggel. Pedig gyorsabb, kényelmesebb és még sorban állni sem kell.

3. Nézz utána a sürgősségi eljárásoknak!

Minden eljárás lehetővé teszi az egyén számára kedvezőbb ügyintézést - csak tudni kell élni a lehetőségekkel. A munkavállalási- és tartózkodási engedélyek, meghívólevéllel, lakcímbejelentéssel kapcsolatos ügyek intézését le lehet egyszerűsíteni, de erről kevesen tudnak. Sokszor még a relokációs cégek sincsenek pontosan tisztában a sürgősségi- vagy gyorsított eljárás feltételeivel, és az éppen aktuális jogszabályokkal, így a cégeknek sem tudják átadni az információt. Igaz, hogy alapos előkészületet igényelnek az ilyen eljárások, de a kérelmező cég, vagy személy a végén nem csak időt, hanem pénzt is megtakaríthat.

4. Nem csak a megélhetést, a lakhatást is igazolni kell!

Az új munkavállalónak igazolnia kell azt is, hogy van hol laknia, például egy érvényes bérleti szerződéssel. Itt fontos arra is figyelni, hogy az ingatlanügynökség és a lakástulajdonos érdekei nem ugyanazok, mint a külföldről érkezett kollégáé. Ha a „hagyományos” módon keres lakást valaki, akár kétszer olyan hosszú ideig is tarthat, mint egy relokációs cég bevonásával, ez pedig késlelteti az ügyintézést is. De még ha gyorsan kell cselekedni, akkor is fontos odafigyelni a szerződés tartalmára. Mindenképpen érdemes időt szánni arra, hogy átnézze egy hozzáértő. Egy előnytelen szerződés hosszú távon is problémát jelent az új kollégának, ez pedig akár a cégnek is gondot okozhat a későbbiekben.

5. Ha hiánypótlásra kérnek, mindig reagálj azonnal!

Sajnos akármilyen felkészült is voltál a kérelem beadásakor, előfordulhat, hogy az illetékes hivatal hiánypótlásra szólít fel. Lehet, hogy nem érzed jogosnak, de akkor is reagálnod kell. Amíg a felszólításnak nem teszel eleget, addig a hivatal sem foglalkozik az üggyel érdemben, a későbbiekben pedig az egész eljárást is megszüntethetik, vagy rosszabb esetben a kérelmet elutasíthatják. El kell tudni dönteni, hogy a hiánypótlás jogos-e, vagy sem, milyen lépéseket kell tenni, hogy határidőn belül megoldódjon a helyzet. Figyelni kell arra is, hogy időben és pénzben melyik megoldás a legoptimálisabb a munkavállaló és a cég szempontjából.

Kérdésed van? Írj nekünk! Elakadtál az ügyintézésben? Bízd ránk a relocation ügyeket!
Teljes körű relocation ügyintézés- Munkavállalási és tartózkodási engedély, TB -és adókártya, lakáskeresés, nemzetközi költöztetés- egy helyen!

Bátran keresd fel a részletekért munkatársunkat, aki minden (tényleg minden) további kérdésedre készséggel válaszol!

  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Úton a felsővezetői lét felé - hogyan segíthet egy mentor a cél elérésben?

Bartha Edit és Verebélyi Péter évekig kollégák voltak egy multinacionális vállalatnál. Edit Péter tanácsára jelentkezett a Corvinus Executive... Teljes cikk

Megtartott munkáltatói ígéretek

A munkaerőpiac „köztes” szereplői, azaz a munkaerő szolgáltatók – tehát a Pannon-Work cégcsoport is – a munkáltatói márka tekintetében is... Teljes cikk