kapubanner for mobile
Megjelent: 14 éve

2011-re térhet magához a felnőttképzési piac

A gazdasági válság még mindig érezteti hatásait a felnőttképzési piacon. A pénzügyi-számviteli képzések területén piacvezető Perfekt Zrt. sajtóközleménye szerint a magánszemélyek érdeklődése továbbra is csökkenést mutat, fellendülés csak 2011-től várható.

images

A Perfekt Zrt. sajtóközleménye azt írja, a vállalkozások még mindig a rövidebb, kompetenciafejlesztő szakmai továbbképzések, nyelvi képzések iránt érdeklődnek.

A gazdasági válság hatására bekövetkezett piacszűkülés, zsugorodás ugyan megállt az elmúlt egy év során, ám a bővülésre, fellendülésre utaló jelek továbbra is váratnak magukra a felnőttképzéssel foglalkozó Perfekt szerint.

A csökkenés mértéke a 2009/2010-es tanévben képzési területenként eltérő volt, de összességében elmondható, hogy a rövidebb, főleg vállalatok által finanszírozott kompetenciaképzések kb. 20 százalékos, míg a jogszabályban előírt kötelező továbbképzések esetében kb. 10 százalékos visszaesés volt tapasztalható.

A válság nem hozott lényeges változást a képzési területek népszerűségében. A Perfektnél az eddig legkeresettebb pénzügyi-számviteli képzésektől kismértékben az egyéb közgazdasági, ügyviteli és kereskedelmi képzések irányába mozdult el a kereslet, de a képzések fő iránya továbbra is a pénzügy, számvitel maradt.

Kiss János Tamás, a Perfekt Zrt. vezérigazgatója szerint a felnőttképzési piac 2011 közepére, második felére térhet magához, és ekkortól várható jelentősebb növekedés.

Továbbra is igaz, hogy a képzéseket maguk finanszírozó magánszemélyek száma a korábbi évekhez képest jelentősen csökkent, és a tavalyi évhez hasonló szinten állt be. A vállalati képzések esetében jellemző, hogy a korábbi előrejelzéseket is meghaladóan, a várakozásokon felüli arányban támaszkodnak a cégek a pályázati forrásokból finanszírozott képzésekre, vagyis a vállalatok önereje, finanszírozó képessége a képzések esetében a vártnál is jobban csökkent.

A pályázatból finanszírozott képzéseken belül kiemelkedő arányt képviselnek az európai uniós pályázati forrásokból megvalósított képzések, amelyek tematikájában az általános kompetenciák fejlesztése a meghatározó, így a nyelvi, informatikai, kommunikációs és a vezetői kompetenciák fejlesztését megcélzó képzések a legkedveltebbek.

Az év első kilenc hónapjában a képzési díjak finanszírozásának a módja képzési területenként különbözően alakult. A magánszemélyek esetében a csökkenő érdeklődéssel együtt is igaz, hogy az OKJ-s képzéseket többségében maguk fizetik, saját forrásból.

A cégek ugyanis nem szívesen kötelezik el magukat a jelenlegi gazdasági helyzetben a nagyobb terhet jelentő, hosszabb idejű képzések mellett. Ha mégis, akkor azt kisebb részben az uniós források terhére teszik (22 százalék), míg nagyobb részben a szakképzési hozzájárulás terhére támogatják munkavállalóik képzését. Az OKJ-s képzések finanszírozása terén ezt a képet a munkaügyi központok által támogatott, ingyenes képzések jelentősen árnyalják.

A hatósági jellegű képzéseknél fordított az arány: a képzések költségeit 65 százalékban az intézmények, cégek vállalják. Nagyobb arányú elmozdulás a rövidebb, kompetenciaképzések finanszírozásánál érzékelhető.

Míg tavaly 45 százalékban magánszemélyek fizették az ilyen típusú képzések díjait, addig ez az arány idén 20 százalék körülire esett vissza.

A Perfekt Zrt. vezérigazgatója az év hátralévő részében jelentős létszámú jelentkezőre számít a pénzügyi szolgáltatás közvetítő hatósági képzésre és vizsgára, amelyet ugyancsak a vállalati képzések csoportjához lehet sorolni.

Ezt ugyanis alapvetően bankok, biztosítók és egyéb pénzügyi vállalkozások fizetik az általuk foglalkoztatott munkavállalók, a velük szerződéses viszonyban álló partnerek számára.

Országosan néhány tízezer személyt érinthet ez a képzés, így a jelenlegi több száz mellett további több ezer hallgatóra számítanak a Perfektnél, annak ellenére hogy ezen képzés esetében nincs az a vonzó lehetőség, hogy a képzést a szakképzési hozzájárulás terhére számolják el a vállalatok.
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Hogyan hangoljunk össze embereket különböző kultúrákból vállalati közegben?

Rengeteg érzelem, meggyőződés, konfliktus és öröm, egymástól tanulás és összefeszülés övezi az interkulturális szervezetek működését. A... Teljes cikk

A munkavállalók készségfejlesztése elmaradásban van, pedig fenekestül felfordul a munka világa

A generatív mesterséges intelligencia (AI) térnyerésével a munkavégzéshez szükséges készségek 2030-ra várhatóan 68%-kal változnak majd... Teljes cikk

A tanár is munkavállaló!?

Employer branding, toborzás, munkáltatói márka, karrierút, megtartás, juttatások, bérbenchmark stb. Szinte már elcsépelt szavak, unalomig... Teljes cikk