Újabb lökést kap a felelősségvállalás
Állandó bizottság alakult annak érdekében, hogy mérni tudja a hazai cégek CSR-tevékenységét. A korábban kidolgozott ajánlásokat minden érintettnek elküldik, remélve, hogy egyre többen jönnek rá: a társadalmi felelősségvállalás nem PR tevékenység, ezzel tényleg tenni tudnak a közért, és nem utolsó sorban a cégért magáért.
A hétfői ülésen a résztvevők háromlépcsős munkatervet fogadtak el, melynek első lépéseként a GSZT szervezetei eljuttatják tagjaiknak a szervezet társadalmi felelősségvállalás témájában kiadott novemberi ajánlásait. Fekete István szerint ezáltal igen széles körhöz juthatnak el javaslataik, mivel a GSZT "szépen lefedi a hazai társadalmat". Elmondása szerint november óta a tagszervezetek közül többen már terjesztették ezeket az elveket, ám most egységesen mindenkihez eljuttatják azokat.
A második lépcső az ellenőrzésé: áttekintik, hogy minden érintetthez eljutottak-e az ajánlások. Ennek érdekében nemcsak elektronikus úton, hanem nyomtatott formában is kiadják az elképzeléseiket, mivel "máig vannak olyan területek, ahova könnyebb papír alapon eljuttatni az információt, mint elektronikusan".
Ezzel egy időben a médiához is fordul a GSZT, hogy az adjon teret a társadalmi felelősségvállalás témájának, mivel "amivel a média nem foglalkozik, az nincs is". Az ösztönzés márpedig igen fontos Fekete István szerint, hiszen "sokan csak a kezdeti lökést igénylik, a jó szándék megvan a cégekben".
A harmadik lépés maga a monitoring tevékenység: szakértők bevonásával félévente felmérik, mennyire terjednek ezek a CSR-elvek, hány vállalat kezdett el ezzel foglalkozni, illetve készít fenntarthatósági jelentést.
Ajánlások a kormánynak
A nyomtatott kiadványt angol nyelven is elkészítik, mivel a magyar kezdeményezés egyedülálló abból a szempontból, hogy az államnak, illetve az önkormányzatoknak is tesz ajánlásokat - ezt pedig a GSZT megismertetné az EU-val is. Ilyen javaslat például, hogy a közbeszerzéseknél kapjon plusz pontokat az a cég, aki foglalkozik a társadalmi felelősségvállalással, vagy, hogy a "Magyar Termék" mintájára egy CSR-termékjegyet is vezessenek be, amivel a lakosság is láthatná, hogy mely cég törődik a környezetével. Ez Fekete István szerint azért is fontos lenne, mert a hazai társadalom elindult ebbe az irányba, ami a fogyasztói döntésekben is egyre inkább megjelenik.
A kormány még nem tárgyalta a novemberi ajánlásokat, ám ígéretük szerint néhány héten belül erre is sor kerülhet. Ez már csak azért is fontos, mert "a kormány a legnagyobb munkáltató, akinek példamutatóan kell eljárnia". Pozitív példák azonban már most is vannak: egyre több állami, önkormányzati tulajdonú cégnél (pl. Szerencsejáték, MÁV, BKV) jelennek meg a CSR-elvek, készítenek fenntarthatósági jelentést. (Egyre több cég igyekszik környezeti és társadalmi mutatóinak nyilvánossá tételével bizonyítani, hogy jó polgár. Itthon eddig összesen 56-an.)
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
Az iváncsai dolgozók úgy tudják, hétfőn folytatódnak az elbocsátások. Teljes cikk
A Pensum Group nagyjából 400 fős bővüléssel számol harmadik országbeli munkaerő-kölcsönzés területén. Teljes cikk
Az szja-bevallás miatt rendkívüli nyitvatartással várják az ügyfeleket. Teljes cikk
- Új rektor a Budapesti Gazdasági Egyetem élén 2 hónapja
- Hogyan vehetem ki az apasági szabadságot, ha csak 10 napot dolgozom egy hónapban? 2 hónapja
- Mikor kapom meg a fizetésem és a bent maradt szabadságomat, ha felmondtam? 2 hónapja
- Jogszerűen nem fizették ki a túlóráimat, ha táppénzen voltam? 2 hónapja
- Egy egyetemi hallgató egy évvel a diplomája megszerzése után többet keres, mint korábbi egyetemi oktatója 2 hónapja
- Felmondási idő alatt is jár a temetési szabadság? 2 hónapja
- Mikor emelik a szociális szférában dolgozók bérét? 2 hónapja
- Egy lassú előre, két gyors hátra: foglalkoztatási pávatánc 2 hónapja
- A hibrid munkarend növeli a nemek és társadalmi csoportok közötti egyenlőséget 2 hónapja
- Az új valuta a home office, Magyarország vonzó BSC-célpont 2 hónapja
- Megalakult a Nemzeti ESG Tanács 2 hónapja