Modla Norbert, a Philip Morris HR igazgatója
Modla Norbert, a Philip Morris HR igazgató Business partnere 2004-ben került a cég személyügyi osztályának élére, hogy vezetésével a világon először vezessék be azt az új HR modellt, amelynek célja a HR stratégia szerepének erősítése, a vezetők önállóságának növelése és egyben a hatékonyabb HR szolgáltatások nyújtása.
Világlátott szakember
Modla Norbert már az egyetemi évei alatt kereste az alkalmat arra, hogy elméleti tudását a gyakorlatban is kamatoztassa. Ebben a TMI Consulting Ltd.-ben lett partnerre, ahol először mint "egyszerű" tanácsadó, majd később mint vezető konzultáns vett részt különböző változásmenedzselési projektekben. 1999-ben az éppen robbanni készülő román piacon lett feladata az ottani leányvállalat elindítása. 2000-ben ismét előrébb lépett a ranglétrán, ekkor már mint az egyik igazgató dirigálta a 25 fős csapatot, két nemzetközi iroda, cseh, lengyel, magyar, román, illetve izraeli szervezetátalakítási, -fejlesztési projektek közepette.
Két évre rá útja Londonba vezetett, a Marakon Associates-hez, ahol üzleti stratégia kialakítási projektekben dolgozott. MBA tanulmányai ekkor már a London Business Schoolhoz kötötték, ezért tanácsadói minőségben segített kidolgozni Indiában az egyik legnagyobb IT-outsourcing cég európai stratégiáját; majd Kínában a Nike üzleti modelljén dolgozott, megkönnyítve ezzel a globális értékesítési igazgató dolgát.
"Hétköznapok" a Philip Morris-nál
2004 szeptemberében a Philip Morris svájci, majd budapesti részlegéhez igazolt, hogy a Philip Morris HR igazgatójaként bevezesse azt a HR modellt, amely a HR új szerepköre mellett például a vezetők számára önkiszolgáló módon biztosít hozzáférést a személyügyi folyamatokhoz. Kialakította továbbá az új online Lominger kompetencia alapú teljesítményértékelést, amelyet a világon először Magyarországon vezettek be - azóta is számos országban lévő Philip Morris-leányvállalat veszi át, s aratja le ennek gyümölcseit. A vállalat újjászervezése természetesen itt még nem állt meg, az évek során további finomításokat léptetett életbe a toborzás, a tréning, a vezetőképzés, illetőleg a bérek és juttatási rendszerek területén.
Business partnerként két fő dolog vezérli HR-tevékenységét: egyrészt olyan szervezet (emberek, struktúrák, rendszerek, tudás, készségek, kultúra) kialakítása, amely optimális a mindenkori üzleti célok eléréséhez, másrészt egy határozott értékrend, transzparencia, integritás képviselete a vállalat mindennapi életében.
Szabadidejében szívesen száll tengerre, teniszezik barátaival, de nem maradhat el a napi tájékozódás, olvasás gazdasági, üzleti, politikai kérdésekben sem. Angolul folyékonyan, németül közép-, spanyolul pedig alapfokon beszél.
- 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
További cikkek
Koscsóné Kolkopf Judit, a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék vezetője
„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese a közszféra szervezetei kategóriájában a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék.... Teljes cikk
Arnhoffer András, az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt. elnök-vezérigazgatója
„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese, az 51-500 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában, az Észak-zalai Víz- és... Teljes cikk
Bertók Attila, a Webstar Csoport cégvezetője
„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese az 1-50 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában a Webstar Csoport Kft. Bertók... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Kipukkan az MI lufi? Embernek maradni a digitális világban 4 hónapja
- Mely harmadik országokból érkező vendégmunkásokat foglalkoztatják előszeretettel Európában és Magyarországon? 4 hónapja
- Veszély vagy potenciál a túlképzett pályázó? Így látja a fejvadász 5 hónapja
- Év végi csapatépítés 2023 - Kérdőjelek helyett válaszok! 6 hónapja
- Vendégmunkásokra van szükségünk! Tegnapra! 6 hónapja
- Inaktív jelölteket kutatunk fel és teszünk motiválttá - Bíró Tímea, a Focus Consulting alapító-ügyvezetője 7 hónapja
- Együtt, jól és szívesen dolgozni - mit jelent a jó csapatkultúra? 7 hónapja
- Szervezeti kultúra: a vezetők és munkavállalók közös feladata 8 hónapja
- Ki lesz sikeres a munkahelyen? Interjú Kotsis Ádámmal a Boston Consulting partnerével 8 hónapja
- Csapatépítés Z-generációsoknak: erre figyeljünk 9 hónapja
- Otthoni munkavégzés: forradalom vagy csalódás? 9 hónapja