kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 16 éve

Győrfi: A mentésirányítók megtarthatják állásukat

Irányítóként vagy kivonuló mentőként továbbra is a mentőszolgálat alkalmazottja marad a hívásközpontok átszervezésénél érintett mintegy 60 dolgozó többsége - közölte Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs igazgatója egy pénteki lapinformációra reagálva az MTI-vel.

A Magyar Nemzet pénteken arról írt, hogy az átszervezések miatt körülbelül hatvan ember munkahelye szűnik meg, közülük akad, aki más irányító központban dolgozik tovább, mások mentőautókon teljesíthetnek szolgálatot. Egy-két dolgozónak pedig végkielégítéssel szűnik meg a munkaviszonya.

Győrfi Pál tájékoztatása szerint a mentőszolgálat csak azoktól kényszerül megválni - előreláthatóan néhány dolgozótól - akik egyik felkínált lehetőséget sem fogadták el. Közlése szerint a változtatások a sürgősségi ellátás hatékonyabbá tételét, a betegek gyorsabb, megfelelőbb ellátáshoz jutását szolgálják. A kommunikációs igazgató felidézte, hogy a segélyhívások korábban a legközelebb eső "hívásfogadó helyre" futottak be, ahol e tevékenység tárgyi és személyi feltételei is hiányosak voltak.

Az átalakítást a technikai feltételek megteremthetőségének függvényében, ütemezve végzik. 2006-ban a korábbi 86 helyett 26 központ jött létre (akkor még nem volt megoldható a telefonvonalak további centralizálása), a közeljövőben pedig (a szükséges szabályzások, munkaügyi folyamatok befejezése után) kialakul a 20 központból álló rendszer - írta közleményében az igazgató.

Az új rendszerben a segélyhívások az ország 20 hívásfogadó-mentésirányító központjába futnak majd be, ahol a kiépülő informatikai háttér, valamint a feladatra kiképzett szakszemélyzet tudásának segítségével a mentőegységek tevékenysége szervezettebbé, a segítség helyszínre érkezése gyorsabbá, biztonságosabbá válik. Győrfi Pál szerint a hívásfogadó központ helyszíntől távolabbi elhelyezkedése nem rontja az ellátás színvonalát, a beteghez továbbra is a szükséges helyismerettel rendelkező, helyszínhez legközelebbi mentőegységet riasztják.
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek