kapubanner for mobile
Megjelent: 15 éve

Etikus és környezettudatos vállalatnál szívesebben dolgoznánk

Munkahelyük megválasztása során a magyarországi munkavállalók határozottan előnyben részesítik az etikus és környezettudatos szervezet hírében álló munkaadókat - derül ki a Kelly Services munkaerő-közvetítő és kölcsönző cég friss nemzetközi felméréséből.

A kutatás tanúsága szerint valamennyi korosztályban megfigyelhető, hogy a munkavállalók számára vonzóbbak az etikai és környezeti kérdésekben felelősen viselkedő vállalatok, bár az úgynevezett "baby boomer" generáció (48-65 év között) számára nagyobb jelentőséggel bír ez a szempont, mint fiatalabb kollégáik, az úgynevezett "Y" generáció (18-29 év) vagy az úgynevezett "X" generáció (30-47 év) tagjai körében.

A munkavállalók több mint egyharmada akár kisebb fizetést vagy alacsonyabb beosztást is kész elfogadni, ha jó hírű, közmegbecsülésnek örvendő szervezetnek dolgozhat. Ami azt illeti, az etikus vállalati magatartás valamennyi korosztálynál nagyobb súllyal esik latba a munkahelyválasztás során, mint a környezettudatosság.

A felmérés főbb megállapításai:
- A válaszadók 95 százaléka szívesebben dolgozik olyan vállalatnál, amelyet etikus magatartás és társadalmi felelősségvállalás jellemez.
- 93 százalékuk szívesebben dolgozik olyan vállalatnál, amely környezeti kérdésekben felelős magatartást tanúsít.
- 77 százalék nyilatkozta, hogy a munkahelyválasztás során "nagyon fontos" számára, hogy ne merüljenek fel erkölcsi aggályok az adott vállalat működésével kapcsolatban.
- 42 százalék kész lenne alacsonyabb pozíciót vagy kisebb fizetést elfogadni, ha környezeti és közösségi kérdések iránt elkötelezett, lelkiismeretes cégnél dolgozhat.
- 26 százalék úgy véli, a munkahely kiválasztásánál "nagyon fontos" szempont, hogy az adott munkaadó mit tesz a globális felmelegedés ellen.


A Kelly Global Workforce Index közel 100.000 dolgozó véleményét gyűjtötte össze összesen 34 országban - köztük több mint 5.000 magyar munkavállalóét.

Jónás Anikó, a Kelly Services ügyvezető igazgatója úgy véli, a munkavállalók számára nemcsak saját munkájuk adhat okot büszkeségre, de a munkaadójuk által képviselt értékek, illetve a tágabb közösség által a vállalatról alkotott kép is. Elégedettséggel tölti el őket, ha olyan szervezet részei lehetnek, amely nem kizárólag az üzleti teljesítményre összpontosít, hanem egyúttal magasabb rendű társadalmi célok elérésére is.

A jelek szerint minél idősebb egy munkavállaló, annál több figyelmet fordít az őt foglalkoztató szervezet etikai és környezeti kérdésekben vallott nézeteire - a "baby boomer" generáció tagjait általában jobban érdeklik a társadalmi és erkölcsi szempontok, mint a fiatalabb dolgozókat.

A "baby boomer" generáció tagjainak 49 százaléka lenne hajlandó fizetéscsökkenést vagy alacsonyabb pozíciót elfogadni, ha társadalmi kérdésekben lelkiismeretes magatartást tanúsító munkaadónak dolgozhat; az "X" generáció körében ez az arány 42 százalék, az "Y" generáció tagjai között pedig 39 százalék.

Jónás Anikó hozzátette: a társadalmi felelősségvállalást a vállalati kultúra szerves részévé tevő munkaadók erőteljes üzenetet sugároznak arról, milyen típusú munkavállalókat kívánnak magukhoz csábítani, illetve hogy milyen szervezeti normákat akarnak kialakítani és fenntartani. Az ilyen vállalatok viszonyítási pontként szolgálnak és iránymutatást adnak a vonatkozó elvárások tekintetében, és pozitívan jelennek meg a potenciális munkavállalók számára.
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Sikkasztás miatt emeltek vádat egy postavezető ellen

A Füzesabonyi Járási Ügyészség vádat emelt egy volt postavezetővel szemben, aki a postai befizetéseket saját céljaira fordította - közölte a... Teljes cikk

Z-generációs álommeló - most bárkiből lehet utazási influencer

Tavalyhoz hasonlóan vajon most is lesz magyar kiválasztott, aki párjával együtt 4 héten át belekóstolhat abba, hogy milyen az utazási influencerek... Teljes cikk

Feketén foglalkoztattak egy 15 éves fiút, akinek mindkét kezét összepréselte egy gép

Vádat emelt a Kecskeméti Járási Ügyészség két férfi ellen, akik munkaszerződés és munkavédelmi oktatás nélkül foglalkoztattak egy 15 éves... Teljes cikk