kapubanner for mobile
HEFOP  ESZA  NFT 
Megjelent: 17 éve

Beszámoló az NFT céljáról, munkaprogramjáról és az oktatási intézmények tájékoztatásának módjairól 2004-2006 - V.

5.5 A 3.5.1 intézkedés: korszerű felnőttképzési módszerek kifejlesztése és alkalmazása: - Moduláris programok, képzési anyagok támogatása, beleértve 60 elsődlegesen a hátrányos helyzetűekre irányulókat. - Munkakör elemzési eljárások (DACUM) bevezetésének támogatása. - A felnőttoktatásban dolgozó szakemberek és képzők felkészítése, beleértve uniós ismeretekhez jutásuk programjainak kidolgozását. - Távoktatási módszertan továbbfejlesztése és képzés végzése. - Egy módszertani adatbank létrehozása, amely a későbbi fejlesztések során az egyéni tanulás szempontjából meghatározó jelentőségű lesz. Hasznos lesz a folyamatos tutori támogatásra, a fejlesztői szaktanácsadói tevékenység megalapozására. A fejlesztés nem igényli új intézmény létrehozását, már meglévő intézmények bázisán feltételezett a fejlesztés. - A tudásszint meghatározását lehetővé tevő mérési kritériumok, eljárások, mérési eszközök fejlesztése szakmacsoportonként.

Az intézkedés célcsoportja
16 év feletti felnőttek, különösképpen a nem hagyományos képzést (pl. távoktatást) vállalók, de beleértve az instruktorokat is. A fiatal munkavállalók szintén részei a célcsoportnak. Nagy valószínűséggel a képző intézmények munkavállalói is idesorolhatók, akik szakmailag sokat realizálhatnak a megvalósult programokból.

Projekt kiválasztás kritériumai, szakmai szempontok:
A program a moduláris képzési programok irányába mutat, amelyek munkakör elemzési eljárásokon alapulnak - a felnőttképzési új perspektíváit célozva és atipikus képzési módszereket is kínálva.

6. Az érintett oktatási intézmények tájékoztatása, részvétele a programokban

Kiegészítő jelleg és partnerség
A 1260/99 EK rendelet előírásainak megfelelően a Közösség intézkedései kiegészítik a megfelelő nemzeti lépéseket, illetve hozzájárulnak azokhoz. A szóban forgó intézkedések kidolgozása a Bizottság és a tagállam közötti szoros konzultatív kapcsolat (a továbbiakban: 'partnerség') keretében történik, bevonva a tagállam által kijelölt hatóságokat és szerveket a nemzeti szabályozásnak és az élő gyakorlatnak megfelelően, nevezetesen:
- a regionális és helyi hatóságokat és egyéb illetékes közhivatalokat,
-a gazdasági és szociális partnereket,
- bármely egyéb illetékes szervet ebben a keretben.

A partnerség az első alpontban definiált egyes partnerek megfelelő intézményi, jogi és pénzügyi jogköreinek teljes tiszteletben tartásával működik.

A nemzeti, regionális, helyi vagy más szinten legnagyobb reprezentativitással rendelkező partnerség elérésére a tagállam széles körű és hatékony társulást hoz létre az összes érintett testületből, a nemzeti szabályoknak és gyakorlatnak megfelelően, számításba véve a nemek közötti egyenlőség és a fenntartható gazdasági fejlődés elősegítésének ügyeit, összhangban a környezetvédelem és -rehabilitáció szempontjaival. Az összes kijelölt fél (a ovábbiakban: 'partnerek') egy közös célra törekvő partnerség részese. A partnerség kiterjed a támogatás előkészítésére, finanszírozására, monitoringjára és értékelésére. A tagállamok biztosítják a megfelelő partnerek társulását a tervezés különböző szakaszaiban, figyelembe véve az egyes fázisok időbeli korlátait.

A szubszidiaritás elve alapján a támogatás megvalósítása a tagállamok felelősége a megfelelő területi szinten és az egyes tagállamok sajátos feltételeinek függvényében, továbbá a Bizottságra ruházott jogkörök tiszteletben tartása mellett, nevezetesen ami az Európai Közösségek főköltségvetésének végrehajtását illeti. A tagállamok együttműködnek a Bizottsággal annak érdekében, hogy a Közösség alapjait a megfelelő pénzügyi gazdálkodás elveinek megfelelően használják fel. A Bizottság minden évben konzultál a szociális partnereket képviselő európai szintű szervezetekkel a Közösség strukturális politikájáról.

Információk és nyilvánosság
A 1260/99/EK és a 1159/2000/EK rendeletekben foglaltak szerint a folyamatos konzultáció érdekében a tagállamok biztosítják, hogy a fejlesztési tervek nyilvánosságot kapjanak. A végrehajtó hatóság feladata biztosítani, hogy a csomag nyilvánosságot kapjon és különösen: a potenciális végső kedvezményezettek, érdekképviseleti és szakmai testületek, gazdasági és szociális partnerek, a nemek közötti egyenlőséget elősegítő szervezetek és a számottevő civil szervezetek tájékoztatása a támogatások nyújtotta lehetőségekről; a közvélemény tájékoztatása arról a szerepről, amelyet a Közösség betölt az érintett támogatásban és annak eredményeiben. Fenti célok elérésének érdekében a végső kedvezményezettek (NSZI) kötelesek az előírások szerint folyamatosan tájékoztatni a partnereket, érintetteket és a munkában résztvevőket.

A humánerőforrás-fejlesztési projektek esetében az NSZI köteles a résztvevőket tájékoztatni arról, hogy az Európai Unió és a Magyar Állam által támogatott projekten vesznek részt, további kötelezettség a nagyközönséget tájékoztatni az Európai Unió és a Magyar Állam szerepéről a humán erőforrás fejlesztésben, a szakképzésben.

  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
MFB: már lehet pályázni a kamatmentes, uniós forrású beruházási hitelre

A vállalkozások keddtől igényelhetik az uniós forrású kamatmentes beruházási hitelt, legfeljebb 100 millió forint értékhatárig - tájékoztatta a... Teljes cikk

Neumann János Program: a cél, hogy a 100 legjobb egyetem között legyen egy magyar is

Magyarország versenyképességét erősítik a Neumann János Program 340 milliárd forint keretösszegű pályázatai - hangsúlyozta Hankó Balázs, a... Teljes cikk

Már lehet pályázni a Sokszínű és Méltányos Munkahely elismerésre

A Sokszínű és Méltányos Munkahely elismerést azok az idehaza működő cégek érdemelhetik ki, amelyek a gyakorlatban is hozzájárulnak a befogadó... Teljes cikk