kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

A Telenor a sikeres vállalkozónőkért

Az innovatív mobilkommunikációs eszközök nyújtotta lehetőségekről, és a női vállalkozók sikerének titkairól esett szó a Telenor első alkalommal megrendezett vállalkozónői fórumán.

A közhiedelemmel ellentétben az okostelefonok ma már nem csak a férfiak, de a nők körében is egyre elterjedtebbek. A szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóayagból kiderült, a Telenor és a Free Association Kft. közös kutatása szerint Magyarországon is folyamatosan bővül a női okostelefonozók köre. Míg 2011 februárjában mindössze a nők negyedének volt ilyen készüléke, addig alig kilenc hónappal később már egyharmaduk okosmobilt használt. A funkciók kihasználásában is egyre csökken a különbség a két nem között: az Ericsson ConsumerLab tavaly évvégén közzétett jelentése arra mutat rá, hogy már legalább annyi nő emailezik és böngészik a telefonján, mint ahány férfi. Ugyanakkor a nők továbbra is előszeretettel használják a hagyományos funkciókat, mint például az SMS, az MMS vagy a hanghívás. Erre alapozva azt jósolják, a különböző kommunikációs csatornák egy mobilkommunikációs eszközbe terelésével a jövőben a nők diktálják majd az okostelefonok piaci térhódításának ütemét.

Ezekhez a trendekhez igazodva a Telenor figyelmet fordít a vállalkozónőkre, akik számára kifejezetten nagy segítséget jelenthet a mobiltechnológia, hiszen a család összetartása mellett az üzleti életben is helyt kell állniuk. A mobilszolgáltató azzal a céllal rendezte meg első vállalkozónői fórumát, hogy a hazai kisvállalkozások női vezetői jobban megismerhessék a mobiltechnológiában rejlő lehetőségeket és egyben alkalmat teremtsen számukra a személyes tapasztalatcserére is.

- A nők számára komoly kihívást jelent, ha a háztartás körül tennivalók, a gyereknevelés és a családi teendők ellátása mellett a munkájukban is szeretnének sikeresek lenni. Ha pedig valaki saját vállalkozás indítása mellett dönt, az komoly szervezést is igényel. Nincs univerzális, mindenkire érvényes recept arra, hogy hogyan vigyük sikerre a vállalkozásunkat, de úgy gondoljuk, hogy mások személyes példája és néhány jó tanács sokak számára jelenthet inspirációt. Ezért hívtuk életre ezt a fórumot, hogy teret adjunk a tapasztalatcserének, és egyben megmutassuk azt is, hogy egy mobilszolgáltató miként tud hozzájárulni a kisvállalkozások sikeréhez - mondta Balogh Bernadett, a Telenor Lakossági és SOHO szegmens osztályvezetője.

A Telenor számos, nők által vezetett kisvállalkozás részvételével tartott fórumán minden a siker körül forgott. A nyitóelőadást Molnár Bánffy Kata, a Ladies First Consulting alapítója és vezetője tartotta, aki a személyes márkaépítés fontossága mellett arról is beszélt, mire érdemes figyelnie egy vállalkozónőnek az üzleti kommunikáció területén. - Nőnek lenni - ez már önmagában is megkülönböztető márkajegy a vállalkozók és vállalatvezetők világában. Sokaknak hosszú töprengésbe kerül meghatározni a saját megkülönböztető márkajegyeiket, nekünk, női szakembereknek azonban van egy természetünknél fogva. Ha nem élünk vele, ha nem használjuk tudatos és megfontolt módon ezt a - marketingszakszóval - USP-t, az olyan, mintha egy nagyon jó üzleti lehetőséggel nem élnénk. A személyesmárka-szemlélet arra taníthatja meg a női vállalkozókat, hogyan érezzék magukat értékesebbnek és - ennek következtében - hogyan kommunikáljanak eredményesebben - mondta Molnár Bánffy Kata.

A nyitóelőadást követően több workshop is várta a meghívottakat. Egy másfél éve indult, belvárosi reggelizőhely történetén keresztül például a résztvevők betekintést nyerhettek abba, hogy az online marketing és a közösségi média megfelelő használatával már minimális anyagi ráfordítással is sikerre vihető egy vállalkozás. A fórumon szó esett arról is, hogy egy okostelefonra letölthető applikáció segítségével akár útközben is könnyedén összeállítható a menü az esti vacsorához. Ráadásul, ha hosszúra nyúlt egy tárgyalás, egy kattintással is megosztható férjünkkel, hogy mit és miből mennyit kell vásárolnia. Sőt, az is kiderült, hogy a mobiltechnológia segítségével gyorsan és költséghatékonyan megszervezhető egy kényeztető romantikus hétvége vagy egy családi program is.

A Telenor vállalkozónői fórumának háziasszonya az RTL Klub műsorvezetője, Lilu volt, aki szintén egyszerre több szerepben igyekszik helytállni a mindennapokban. - Én magam is családanya vagyok, miközben a televíziós munka mellett saját vállalkozást is indítottam nemrégiben. Élénken emlékszem még a fodrászszalon megnyitását megelőző időszakra, amikor nem egyszer azt kívántam, bárcsak legalább 36 órából állna egy nap, hogy abba minden beleférjen. Bár egy ideje már én is okostelefon-tulajdonos vagyok, bőven van még mit tanulnom, de azt már a saját tapasztalataim is bizonyítják, hogy sok időt tudok megspórolni azzal, hogy az internetet a táskámban hordom - mondta Kovalcsik Ildikó, Lilu, az RTL Klub műsorvezetője és az R2 fodrászszalon tulajdonosa.
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Rendhagyó szülő-gyermek napot tartottak a Tesco dolgozóinak

A Tesco anyák napja alkalmából áruházi és irodai bejárással várta a kollégák anyukáit, hogy lehetőségük legyen jobban megismerni gyermekeik munkakörülményeit. Teljes cikk

A kormány együttműködési megállapodást írt alá a digitalizáció fejlesztése érdekében

A kormány együttműködési megállapodást kötött a Yettel Magyarországgal és a Cetin Hungary Zrt.-vel a digitalizáció és a távközlés fejlesztése... Teljes cikk

Minden ötödik magyarországi német vállalat leépítést fontolgat idén

A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) tagvállalatai javulásra számítanak üzleti helyzetük tekintetében, és nem számítanak a... Teljes cikk