Miért kell jelen lenni a LinkedIn-en?
A toborzóknak, fejvadászoknak és cégeknek a hagyományos hirdetési felületeken túl a közösségi oldalakon is jóval aktívabbá kell válniuk, ha szeretnék megszerezni maguknak a fiatal tehetségeket. Ugyanis itt van jelen a célközönségük. Ráadásul a LinkedIn kifejezetten igyekszik erősíteni a profi toborzók felé a szolgáltatásait. A hosszú távú cél pedig az, hogy ebben a rendszerben minden cég és felkínált állás benne legyen, a kereslet és a kínálat a közösségi oldalon keresztül egymásra találjon. Ehhez persze a vállalatoknak, legalábbis itt Magyarországon, komoly szemléletváltásra van szükségük, hiszen egyelőre elenyésző az olyan állásajánlatok száma, ahová LinkedIn profillal lehet jelentkezni, míg ez a világ más országaiban már bevett gyakorlat. Ezt a szemléletváltást szolgálta a Tesk HR szakmai rendezvénye, amely a toborzás új lehetőségeiről szólt.

Én…
A digitális önéletrajz legnagyobb előnye, hogy abszolút aktív és naprakész, ha a felhasználó rendszeresen frissíti a profilját. Ráadásul ez a profil egy első kézből származó információ, amit mi írunk, így mi határozzuk meg, hogy mit szeretnénk közvetíteni a külvilág felé, mi az, amit valóban meg akarunk mutatni, nem pedig mások írnak rólunk. Szakmai szempontból pedig szintén erősíthetjük a profilt, ha a területünkhöz kapcsolódó cikkeket publikálunk, osztunk meg vagy akár csoportokban beszélgetünk a szakma aktuális kérdéseiről. Ráadásul az egy csoporthoz tartozó embereket, az azonos érdeklődési kör alapján a rendszer ismerősöknek tekinti, így közvetlenül meg tudjuk keresni a többi csoporttagot is. Egyszerre 50 csoportnak lehetünk tagjai, így a merítés igen bőséges lehet.

HR-esek, toborzók pedig egy online adatbázisként tekinthetnek a felületre, amely széles kapcsolati háló kiépítésére is lehetőséget ad, valamint kulcsszavak alapján keresni is lehet benne, így könnyebb ráakadni a szakmai szempontból fontos tartalomra, megfelelő jelöltre.
Ráadásul a világon szinte mindenkivel kapcsolatba kerülhetünk, ha „építgetjük” a hálózatunkat, ugyanis ma már nem is hat (mint Karinthy idejében), hanem többnyire már három lépésben elérhetünk bárkit, aki az ismerősünk ismerősének az ismerőse, jelezte Donka Noémi.
Ha valaki eredményesen szeretné magát „eladni” az oldalon, akkor érdemes többek között egy mosolygós profilképet feltennie, mert az bizalmat ébreszt, és a képpel rendelkező profilok látogatottsága mindig jóval magasabb, mint azoké, ahol nincs kép. A cégeknél például külön üzenete lehet, egységet sugározhat, ha munkatársai hasonló öltözetben, vagy egyenkiegészítővel jelennek meg a profilképükön.
Ahogy az első körülbelül kétsoros összefoglaló is nagyon fontos, amelyet az ember magáról írhat, mert ha valaki rákeres, akkor ez a pár mondat jelenik meg róla a képe mellett, vagyis így kelti az első digitális benyomást. Nem muszáj, hogy nagyon hivatalos, a megszokott száraz szöveg legyen, itt is lehet kreatívnak lenni, vagy valami olyan információmorzsát elhinteni benne, amitől érdekesek, kívánatosak lehetünk, például egy munkáltató, toborzó számára.
A munkahelyek felsorolásán túl érdemes némi információt közölni az ellátott feladatkörökről, projektekről, ezekben „elrejteni” a megfelelő kulcsszavakat, amelyekre például a toborzók leggyakrabban rákereshetnek az adott szakmával kapcsolatban.
Szakmai kompetenciákkal magunkat is felruházhatjuk, amelyeket aztán ismerőseink megerősíthetnek, így hitelesebbé téve a profilt, ahogy ezt mi is meg tudjuk tenni másokkal.
… és a cégem
A vállalati profil kialakítása az énmárka építésének része, ami bizony, mint online lábnyom, szakmai szinten nem elhanyagolható. Hiszen a jelöltek illetve esetleges üzleti partnereink is ez alapján kaphatnak képet cégünkről. Ezen keresztül lehet kommunikálni a követőkkel, a cégről egy kicsit személyesebb, érdekesebb dolgokat is lehet posztolni, mint egy hivatalos honlapon, amely segíthet a pozitív kép kialakításában. Valamint a posztok biztosítják, hogy a vállalat jelen legyen követői hírfolyamában, vagyis szem előtt legyen, hangsúlyozta a szakértő.

Akik egy cég oldalát követik, általában sokkal inkább elképzelhetőnek tartják, hogy az adott helyen dolgozzanak, 79 százalékuk gondolkodik így, jelezte Hajnal Péter a LinkedIn régiós vezetője. Ezért is érdemes például olyan karrieroldalt létrehozni a céges profilon belül, amelyen keresztül közvetíteni lehet, hogy milyen ott dolgozni, mit kínálnak az érdeklődőknek. A munkáltató márka építésén a HR-nek és a marketingnek együtt kell működnie, hiszen a toborzás is lényegileg marketing feladat, ahol a céget el kell adni a kiszemelt munkavállalóknak.
Az oldal mindenféle statisztikákat készít a látogatókról, amelyeket érdemes figyelemmel követni, és akár ennek figyelembevételével alakítani a tartalmat. Mindezek mellett pedig álláshirdetéseket is meg lehet osztani, amelyek például rögtön eljuthatnak a cégünk után amúgy is érdeklődőkhöz, illetve sok mindenki máshoz is. Jelenleg Magyarországon körülbelül 800 álláshirdetés fut a közösségi portálon.
Álljunk át a profik oldalára
A toborzóknak ez utóbbi lehetőség alapvetően fontos. Részükre azonban külön felületek is rendelkezésre állnak, amelyek az „alapverziónál” jóval több lehetőséget biztosítanak, ugyanakkor nem ingyenesek. A recriuter és a recruiter lite ilyen felületek, amelyeken keresztül a jelöltek korlátlanul elérhetők, sőt maga a rendszer ajánl fel alkalmasnak tűnő elölteket egy-egy adott álláshirdetésre, akiket rögtön meg lehet közvetlenül keresni, valamint sokféle szűrő beállítható, ami alapján a szóba jöhető jelöltek körét le lehet szűkíteni. A rendszer itt még több lehetőséget kínál, hogy nyomon kövessük hirdetéseinket és a jelentkezőket. Készül statisztika arról, hogy hányan nézték meg a hirdetést, hányan olvasták el a kiküldött kapcsolatfelvételre irányuló leveleket, hányan válaszoltak, érkezett-e új jelentkezés stb. Lehet levélsablont is készíteni, ami megkönnyítheti a toborzók munkáját, ugyanakkor ha nem több száz vagy több 10 jelöltről van szó, akkor ezeket érdemes egy kicsit személyre szabni, mert az a másik félnek mindenképpen jól esik, és megtérülhet az ebbe befektetett energia.
Még azt is megtudhatjuk ezekből a statisztikákból, hogy a jelöltek elérése csütörtökön(!) 9 és 10 óra között a leghatékonyabb, hétvégén jóval kevésbé van értelme levelet küldeni, mert a válaszadási arány 16 százalékkal kevesebb.
3 milliárdos globális piac

Mint mondta egyszerre két egymással látszólag ellentétes problémával néz szembe a munkaerőpiac, a növekvő munkanélküliséggel, ami a fiatalokat különösen súlyosan érinti, hiszen az ILO 2013-as adatai szerint 75 millió 15 és 24 év közötti fiatal van, akinek nincs munkája, bár relatíve sok állás létesül. A két fél valahogy mégsem találkozik. Gyakran lyuk van a képzettség és aközött, amire valóban igény lenne. Ugyanakkor egyre nagyobb a verseny a tehetségekért.
Ma a világon 70 millió vállalat van, a LinkedIn célja, hogy előbb-utóbb mindegyiknek legyen saját profilja, és minden megnyíló állás kerüljön fel az oldalra. Valamint a profilok alapján feltérképezhetők legyenek a tehetségek, képzettségek, hogy egészen praktikusan gondolkodva el lehessen dönteni, hogy egy régión belül például hová érdemes egy multinacionális vállalatnak telepítenie a kutatás-fejlesztéssel foglalkozó cégét, ahol a szükséges tudás a leginkább jelen van.
- 2025.05.31Gazdasági teljesítmény mérése Napjaink controlling tevékenységének fontos része a tényadatokat szolgáltató számvitel, működését kiemelt szinten kell ismerni. A tanfolyam elvégzése után az elsajátított számviteli ismeretek segítségével a controlling által is használt mutatószámok könnyen értelmezhetőkké válnak.
Részletek
Jegyek
- 2025.06.02Projektmenedzsment képzés A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására.
Részletek
Jegyek
- 2025.06.04Lean vezetés - Lean coaching A KÉPZÉS CÉLJA: A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.
Részletek
Jegyek
- 2025.06.06Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők • megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit • képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján • betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.
Részletek
Jegyek
A mesterséges intelligencia nem csupán a jövő HR megoldása – már most átalakítja a toborzást. Képes felülmúlni az embereket a munkaerő... Teljes cikk
A vállalatoknak folyamatosan alkalmazkodniuk kell a gyorsan változó munkaerőpiac kihívásaihoz, ha meg akarják szerezni és meg is akarják tartani a... Teljes cikk
Konkrét pozíciók, akár a helyszínen elindított interjúfolyamat, azonnali visszajelzés, ami általában nagyon hiányzik az álláskeresőknek. Szinte... Teljes cikk
- Elképesztő, hogy veszi át az uralmat az MI a toborzásban és alakítja át a munka világát 1 hete
- Karakter és kémia a munkahelyen: hogyan hoz össze vagy választ el minket a személyiségünk? 2 hete
- Alkalmazotti LinkedIn aktivitás – fizetni vagy inkább motiválni? 3 hete
- Quiet hiring: Hogyan érdemes alkalmazni a csendes toborzást? 4 hete
- Adómentes fizetés, ingyen szállás, exkluzív kedvezmények - munkatársakat keres az Emirates 1 hónapja
- Ezek lehetnek a sikeres toborzás titkai 2025-ben 1 hónapja
- Kezdhetnek aggódni a cégek, hogy a BYD elszívja előlük a munkaerőt? 2 hónapja
- Kaphat a munkavállaló kétféle útiköltségtérítést? 2 hónapja
- Az Emirates légiutas-kísérőket toboroz Budapesten 2 hónapja
- Bemutatták a debreceni BMW autógyár karrierbuszát 2 hónapja
- Íme az "ember", aki ezer állásra jelentkezett, miközben aludt egy jót 3 hónapja