kapubanner for mobile
Megjelent: 12 hónapja

Fogalmak és kifejezések, amelyek érdekli a munkavállalókat

Összegyűjtöttünk olyan szakmákat, kifejezéseket, jelentéseket, amelyek munkavállalók számára érdekesek lehetnek. Nézzük őket!

Szakmák és jelentésük

Animátor

Oyan személy, aki bizonyos közösség vagy csoport tevékenységének tudatos irányítását, ösztönzését végzi, a kezdeményezések kibontakozását segíti. Szervező, bátorító személy egy bizonyos közösségben (pl. munkahelyi közösségben, felnőttképzésben, sporttevékenységben stb.)

Supervisor

Felügyeli és ellenőrzi egy adott munkafolyamatot vagy tevékenységet, és biztosítja annak megfelelőségét az előírt normáknak és elvárásoknak. A supervisor felelős az alárendelt munkavállalók irányításáért, támogatásáért és értékeléséért is.

Sales manager

Feladata az értékesítési stratégia kidolgozása, elfogadtatása és végrehajtása mellett az értékesítési csapat vezetését látja el egy adott cég értékesítési folyamataiban. A sales manager feladatai közé tartozik az értékesítési célok meghatározása, az értékesítési csatornák optimális kombinációjának kialakítása, az ügyfelekkel való kapcsolattartás és tárgyalás, valamint az értékesítési eredmények elemzése és javaslattétel a fejlesztésre.

Key account manager

Egy adott cég legfontosabb ügyfeleivel foglalkozik, és felelős azokkal való hosszú távú és eredményes kapcsolat kialakításáért és fenntartásáért. A key account manager feladatai közé tartozik az ügyfelek igényeinek felmérése, az ügyfelekkel való rendszeres kommunikáció, az ügyfeleknek nyújtott termékek vagy szolgáltatások minőségének biztosítása és fejlesztése, valamint az ügyfelek elégedettségének mérése és növelése.

Operátor

Egy adott gépet, berendezést vagy rendszert kezel vagy irányít. Az operátor feladatai közé tartozik a gép vagy berendezés beállítása, indítása, leállítása, karbantartása és javítása, valamint az esetleges hibák elhárítása vagy jelentése.

Recruiter

Olyan személy, aki munkaerőtoborzással foglalkozik. A recruiter feladatai közé tartozik az álláslehetőségek meghirdetése, az önéletrajzok áttekintése, az interjúk lebonyolítása, valamint a legmegfelelőbb jelöltek kiválasztása és ajánlása egy adott cég számára.

Interim menedzser

Ideiglenesen egy adott vezetői pozíciót tölt be egy szervezetben. Az interim menedzser feladatai közé tartozik egy adott projekt vagy feladat sikeres lebonyolítása, egy válságos helyzet megoldása, egy átalakulási folyamat támogatása vagy egy hiányzó vezető pótlása.

Fogalmak és jelentésük

TB

A társadalombiztosítás rövidítése. Ez egy olyan rendszer, amelynek célja a társadalom tagjainak bizonyos élethelyzetekben (pl. betegség, baleset, munkanélküliség, nyugdíj stb.) anyagi támogatás nyújtása. A társadalombiztosítást a munkavállalók és a munkáltatók járulékfizetésével finanszírozzák.

Szocho

A szociális hozzájárulási adó rövidítése. Ez egy olyan adófajta, amelyet a munkáltatóknak kell fizetniük az alkalmazottaik után. A szocho mértéke 2023-ban 13 %, és az alkalmazott bruttó bérének alapján kell megállapítani. A szocho bevételét a társadalombiztosítás finanszírozására fordítják.

Benchmarking

Célja egy adott folyamat vagy teljesítmény minőségének összehasonlítása más hasonló folyamatokkal vagy teljesítményekkel. A benchmarking segítségével a vállalatok meghatározhatják saját erősségeiket és gyengeségeiket, valamint azonosíthatják a fejlesztési területeket.

Órabér

Olyan fogalom, amely az alkalmazottak bérét óránkénti munkavégzés alapján határozza meg. Az órabér kiszámítása általában a következő képlet szerint történik: órabér = bruttó bér / ledolgozott órák száma. Az órabér mértékét befolyásolhatja a munkaidő-beosztás, a munkakörülmények, a munka jellege, a munkavállaló képzettsége és tapasztalata, valamint a munkaerőpiaci kereslet és kínálat.

Sourcing

Célja a megfelelő beszállítók, alvállalkozók, partnerek vagy munkaerő megtalálása és kiválasztása egy adott cég számára. A sourcing magában foglalja a piackutatást, a kapcsolatfelvételt, a tárgyalást, a szerződéskötést és a beszerzési folyamatok optimalizálását.

Balanced scorecard

Egy stratégiai vezetési eszköz, amely a szervezet teljesítményét négy szempontból közelíti meg és rendezi összefüggő, logikai rendszerré. A négy szempont a következő: pénzügyi nézőpont (hogyan ítélik meg a tulajdonosok a vállalat piaci pozícióját), vevői nézőpont (hogyan ítélik meg az ügyfelek a vállalat teljesítményét), belső szervezeti üzleti folyamatok (hogyan segítik elő a vállalati folyamatok a stratégiai célok elérését), tanulás és fejlődés (hogyan őrizhető meg a vállalat fejlődő képessége, hogyan biztosítható a jövőbeni célok elérése). A balanced scorecard segítségével a vezetőség gyors és átfogó képet kaphat a vállalat működéséről, valamint meghatározhatja és végrehajthatja a szervezet küldetését és stratégiáját.

 

  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
"Keressük a lila elefántot" - avagy miért izgalmas a toborzó szakma

Miért szeretek recruiter lenni? – tette fel a kérdést néhány ismert toborzási szakembernek Csatalinácz Adrienn, az euJobs HR-Group HR és BRAND... Teljes cikk

A szexi pozíciónevek csapdája

Tudja mi a különbség a sales manager, a business development manager és account manager munkakörök között? A gyakorlatban nem sok: az... Teljes cikk

Több lányt az informatikába: sokszor a tanárokkal és a szülőkkel kell küzdeni

Bár a tendencia javulást mutat, még mindig bátorítani, biztatni kell a fiatal lányokat, hogy az úgy nevezett STEM szakmák vagyis a tudomány, a... Teljes cikk