kapubanner for mobile
Szerző: HR Portal
Megjelent: 1 éve

Felhatalmazó légkör, önállóság, egymás segítése - így építi a szervezeti kultúrát az AYCM

A stabil értékrend és a példamutatás a szervezeti kultúra alapja a cégnél. Fontos a proaktivitás és a jó kommunikációs készség azok számára, akik az AYCM-nél szeretnének dolgozni. Kissné Polgár Tünde HR vezető szerint az AYCM nemcsak szolgáltatásként, de munkáltatókánt is igazi love-brand, hiszen tevékenységükkel a munkavállalók egészségéért tesznek.

AYCM, csapat, szervezeti kultúra-

Hogyan alakították ki, és tartják fenn a cégkultúrát?

A cégkultúrát a két tulajdonos-ügyvezető alakította ki. Az ő értékrendjüket vették át az osztályok vezetői, akik a tulajdonosokkal együtt emberként és munkavállalóként is példát mutatnak. Büszkék vagyunk arra, hogy a munkafolyamatok úgy vannak leosztva, hogy mindenkinek egyértelmű, mi a feladata, önállósággal vagyunk felvértezve és örömmel segítjük egymás munkáját ötleteléssel, tippekkel, hasznos információkkal.  Így az elért sikereknek is közösen tudunk örülni.

Hogyan választják ki az embereket, hogy ebbe a kultúrába illeszkedjenek?

Toborzáskor nálunk a legfontosabb tulajdonság, amit keresünk, a proaktivitás. Kétkörös interjú vár minden jelöltre, akit az önéletrajza alapján szeretnénk megismerni. Itt kötetlen és minden esetben jó hangulatú beszélgetéssel, egy rövid teszttel és próbafeladattal térképezzük fel a leendő kollégát. Jól működik a belső ajánlórendszerünk is, több munkatársuk került hozzánk így.

Hogyan fejlesztik az együttműködést, ha szükséges?

Ez egy olyan „ütőér, amin mindig rajta kell tartani a kezünket”. Az Év Irodája 2019-es győztes munkahelyünkön nem vagyunk egymástól elszigetelve, látjuk, halljuk, érezzük egymást. Együtt kávézunk, és együtt örülünk a rendszeres gyümölcsnapnak is. Ezen kívül minden héten tartunk all staff meetinget, ahol az osztályok megosztják a teljes csapattal, milyen feladatok teljesültek, mi fog történni a következő időszakban. Így minden munkatársunk rálát a folyamatokra és GPS nélkül is tudja, hogy neki, hol van a helye ebben a gépezetben. 

Természetesen nálunk is népszerűek a csapatépítők. Hol egy versenyszerű bowlingozással, hol egy kis makkvetéssel és faültetéssel vagy akadályversennyel a Tisza-tónál…, de egy péntek esti társasozással vagy szabadulószobával is össze tudunk kovácsolódni. Nagy nevetések és finom falatok kísérik ezeket az eseményeket. Van, amikor eltévedős telekocsikkal, van, amikor nagy busszal utazunk, de mindenképpen velünk van egy nagy adag pogácsa, egy hangszóró ütős zenékkel és persze a jókedvünk. 

Ezen kívül közösen díszítjük az irodát decemberben, együtt gyűjtünk most éppen cipősdobozokba csomagolt ajándékokat, beöltözünk az ünnepeken, évszakonként ruhabörzét rendezünk, tortával és személyre szabott emlékkönyvvel köszöntjük a kollégákat, akik 10. éve az AYCM kötelékében munkálkodnak (már 8 törzsgárda tagunk van) és IGEN, a kollégáink szeretnek bejárni az irodába.

Milyen készségekre helyezik a hangsúlyt? Mit várnak el? Ezt hogyan kommunikálják kifelé és befelé?

Trendi álláshirdetéseinket - melyet saját grafikusunk „varázsol” számunkra és amelyben igyekszünk pontos leírást adni arról, kit is keresünk - az esetek többségében elegendő megosztani a közösségi oldalunkon és a LinkedIn-en, máris sok önéletrajzból válogathatunk. Ez számunkra annak a visszaigazolása, hogy az AYCM, mint love-brand, munkáltatóként is vonzó az emberek számára. Izgalmasnak és változatosnak gondolják a munkánkat. Cégünk az AYCM Sport Pass, mint  béren kívüli juttatás menedzselése mellett, virtuális kilométergyűjtő versenyt rendez (Moonshot), megversenyezteti a munkáltatókat, hogy ki a legszuperebb az egészségre való odafigyelésben (benefitPrize) a nyári főszezonban ingyenes Party-Run-ra csábítja a mozogni vágyókat…. és még hosszan sorolhatnám. 

Visszatérve a skillekre: a feladatok elvégzése akkor a leghatékonyabb, ha mindenki tud csapatban dolgozni és pontosan végzi a munkáját. Végül, de nem utolsó sorban fontos a jó kommunikációs készség is, függetlenül attól, hogy melyik területen tevékenykedik a munkatárs. Minden csatornán (szóban is és írásban is) úgy kell tudni kifejezni magunkat, hogy az egyértelmű legyen a partnernek is és a kollégának is.

Hogyan tudják kihasználni azt, hogy egy olyan területen dolgoznak, ami hálás lehet employer brandig szempontból, hiszen a munkavállalók egészségéért tesznek?

Igen, ez határozottan az egyik legvonzóbb munkáltatói értékünk, hogy szolgáltatásunkkal jót teszünk. A 23 év tapasztalatunk, a szolgáltatásunk korlátlansága, a változatosság, valamint az országos lefedettség, továbbá hogy munkáltató partnereink munkavállalóinak egészségéért dolgozunk, mind-mind olyan tényezők, melyek miatt „megnyílnak a kapuk előttünk”. 

A klasszikus sales nálunk inkább problémamegoldás, közös gondolkodás a HR-szakmával. Ha a vállalat juttatásként definiálja az AYCM SportPass-t, azzal sok-sok egészséges és fitt munkaerőt nyer, aki jobban teljesít, akit nem fenyegetnek az ülőmunka okozta betegségek, aki kiugrálja, kiússza, kijógázza magából a stresszt és persze a cég ezzel a benefittel bevonzza és megtartja a tehetséges munkaerőt. 

Vitathatatlan, hogy a win-win-win üzleti modell miatt könnyebben, de nem munka nélkül érnek el sikereket a kollégák, akár a termékfejlesztésen, az ügyfélszolgálaton, vagy a már említett salesen is. 12 évvel ezelőtt én is azért hagytam el tanult szakmámat és léptem a cég „fedélzetére” mert, teljes mértékben azonosulni tudtam ezzel az ars poetica-val és vezetőim értékrendjével. Az idő az AYCM-et igazolta és azt, hogy én is jó döntést hoztam. Én innen szeretnék majd nyugdíjba menni.

 

  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Anyaként egy nagyvállalatnál: így látják a munka és a magánélet egyensúlyát a Hankooknál dolgozó édesanyák

Részmunkaidő, home office, eltérő munkarend – csak néhány olyan kezdeményezés a munkáltatói oldalról, ami jelentősen könnyíthet az édesanyák... Teljes cikk

Munkahelyi alumni élethosszig: stratégiai fontosságú a jó kapcsolat fenntartása a volt kollégákkal

Kapcsolattartás a volt munkahellyel, közös programok a volt kollégákkal? Esetleg eljöhet az az időpillanat, amikor bumerángént visszatérnénk a volt... Teljes cikk

Hogyan nyerhetjük meg a Z generációt?

Hogy gondolkodik a Z generáció, miként áll a munkához, hogyan és mennyire könnyen beilleszthető? Mennyire éri meg gyakornokokat foglalkoztatni? Miért... Teljes cikk