kapubanner for mobile
Megjelent: 3 napja

Eddigi legjobb eredményét érte el a magyar csapat a Közép-Európai Informatikai Diákolimpián

Eddigi legjobb eredményét érte el a négytagú magyar csapat a csehországi Brnóban megrendezett Közép-Európai Informatikai Diákolimpián (CEOI): összesen két arany-, egy ezüst- és egy bronzérmet szereztek a magyar fiatalok - közölték a szervezők hétfőn az MTI-vel.

A tájékoztató szerint a június 23. és 29. között megrendezett 31. CEOI-n a nyolc régiós alapító ország (Csehország, Horvátország, Lengyelország, Magyarország, Németország, Szlovénia, Szlovákia és Románia), plusz egy hazai és öt vendégország (Ausztria, Azerbajdzsán, Izrael, Ukrajna és Svájc) csapatai vettek részt.

A versenyen a diákok fejlett algoritmikus gondolkodást igénylő feladatok megoldásában mérték össze tudásukat: a feladatok között szerepelt többek között nagyszámú Covid-tesztek elvégzésének optimalizálása, valamint a haditengerészet admirálisának és a cseh adóhatóság bőrébe is belebújhattak a diákok az elképzelt szituációkon keresztül.

Az idei informatikai diákolimpián abszolút első lett és aranyérmet szerzett Molnár István Ádám, a miskolci Földes Ferenc Gimnázium tanulója, valamint szintén aranyéremben részesült Görömbey Tamás, a debreceni Fazekas Mihály Gimnázium diákja. Ezüstérmet szerzett Czanik Pál, a budapesti Fazekas Mihály Gimnázium tanulója és bronzéremmel végzett Szilágyi Balázs, a békásmegyeri Veres Péter Gimnázium diákja.

A közleményben felidézik: az első helyen végzett Molnár István Ádám már két éve a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács (NTT) Felfedezettjeink 2022 különdíjában részesült mint a programozás és a matematika mestere, és számos diákolimpián kiemelkedő eredményt ért el.

A magyar delegáció csapatvezetője Erdősné Németh Ágnes, a Neumann Társaság tehetséggondozásért felelős alelnöke, helyettese pedig Nikházy László, a Neumann Társaság Tehetséggondozó szakosztályának kitüntetett tehetséggondozója volt.

A diákok a Neumann Társaság tehetséggondozási programjában készültek fel a versenyre az ELTE Informatikai Karával szoros közreműködésben, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával - közölték.

Mint írták, a diákolimpiai szezon csúcspontja idén is a Nemzetközi Informatikai Diákolimpia (IOI) lesz, amely szeptemberben zajlik majd Egyiptomban. A világversenyen a CEOI-n bizonyított magyar csapatból három diákolimpikon is részt vesz.

  • 2024.07.10GDPR A HR-BEN: ADATVÉDELEM A MUNKAHELYEN Programunkon gyakorlati oldalról tekintjük át a munkaviszonnyal összefüggésben leggyakrabban előforduló kérdéseket, tipikus buktatókat és lehetséges hibákat, melyek az elmúlt 6 év során a GDPR szabályozás létrejöttét követően felmerültek.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.05Business Beach Conference Az Ingatlan Regatta már 8 éve köti össze az ingatlanpiac legfontosabb szereplőit egy különleges sporteseménnyel. Az idei évtől kezdve, Litkey Farkassal közös szervezésben “új” eseményként csatlakozik hozzánk a Bankár Kupa.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.26Best Practice Fórum - Roto A Fórum Célja: A Digitalizációs és Lean szemléletű folyamatfejlesztések sikeres vállalati megoldásainak, jó gyakorlatainak megosztása a fórum résztvevői között. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
KIM: tovább erősödik a magyar szakképzési modell

A Kulturális és Innovációs Minisztérium szerint rugalmasabbá és átjárhatóbbá vált a magyar szakképzési rendszer. Teljes cikk

Kompetenciamérés: 2023-ban alacsonyabb átlageredmények születtek mint egy évvel korábban

Lezárult a 2023/2024-es tanévi digitális országos kompetenciamérés, 2024. március 4. és június 3. között 3050 oktatási intézmény több mint 584... Teljes cikk

Július közepéig lehet pályázni a Fáy Oktatási Innovációs Díjra

A díj célja, hogy népszerűsítse azokat a módszereket, amik fokozzák a tanulás és tanítás hatékonyságát. Teljes cikk